Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb sinds kort het probleem tijdens afspelen van muziekbestanden in eigelijk elk willekeurige mediaplayer: wmp, winamp, itunes etc. Als ik muziek afspeel schiet mijn cpu gebruik enorm omhoog van 2 a 3% naar eventjes 95% om dan eigelijk stabiel te blijven op +/- 60 %.
Dit cpu gebruik lijkt mij vrij hoog en heb hier ook last van, omdat de laptop vrij traag reageert tijdens het afspelen van muziek. Zet ik de muziek uit, reageert de laptop weer helemaal normaal.

Het betreft een acer aspire 5920G

Nu heb ik gekeken welk proces zoveel cpu gebruik inneemt, dit blijkt audiodg.exe te zijn. Tevens kom ik meerdere mensen tegen met het zelfde probleem alleen vind ik niet echt een oplossing. Uitzetten van audio verbeteringen helpt bij mij niet zoals sommige beweren.

Laptop heeft altijd goed gefunctioneerd en is laatste tijd ook niks drastisch aan verandert.

Nog even ter info: laptop is optisch aangesloten op mijn speakerset z-5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:11
Heb even voor je gegoogled, het lijkt erop dat je een Realtek ALC888-chip erin hebt zitten, dus je kunt beginnen met je drivers te updaten. Maar controleer eerst even of je echt een Realtek-chip erin hebt zitten :)

Probeer ook eens met een analoge aansluiting of je hetzelfde probleem hebt en probeer eens wat andere samplerates (16/24-bit 44/48/96/192 kHz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
IceEyz schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:32:
Heb even voor je gegoogled, het lijkt erop dat je een Realtek ALC888-chip erin hebt zitten, dus je kunt beginnen met je drivers te updaten. Maar controleer eerst even of je echt een Realtek-chip erin hebt zitten :)

Probeer ook eens met een analoge aansluiting of je hetzelfde probleem hebt en probeer eens wat andere samplerates (16/24-bit 44/48/96/192 kHz).
Driver heb ik geupdate, alleen het probleem blijft. Ik heb nu trouwens geprobeerd muziek af te spelen via standaard laptop speakers, dan is het probleem verholpen :?

Vreet optisch aansluiten dan zoveel cpu? Ik weet zeker dat hij het een hele lange tijd niet heeft gedaan, terwijl de laptop wel optisch was aangesloten.