Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW
Maar dan krijg je ze denk ik nooit zo rond. Of wel? (moet ik dan gewoon die middenstukken (tussen de draadjes) doorsnijden? en in een koker doen (zo'n omhulsel))Op zaterdag 17 februari 2001 21:52 schreef SaURoN het volgende:
Je kunt ze ook zelf rounden, hoor. Is goedkoper.
Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW
als je gewoon om de zoveel ff een klein sneetje maakt en dan met je vingers ze verder laat splijten dan gaat het ook goed. kheb het zelf ook gedaan het het scheelt toch mooi weer € maar ook guldens:).
dat maak je dan weer met tairipjes om de zoveel cm ff de draden aan elkaar of met een tapeje.
dat maak je dan weer met tairipjes om de zoveel cm ff de draden aan elkaar of met een tapeje.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
eh waar kan je ze kopen want het lijk me een stuk handiger
En ik hoop dat ze niet te duur zijn want een tijd gelden zag ik zo een UDMA 100 ding voor 40 PIEK !!!!
En ik hoop dat ze niet te duur zijn want een tijd gelden zag ik zo een UDMA 100 ding voor 40 PIEK !!!!
Ik heb het geprobeerd met een ouwe floppy kabel, dus dikke draadjes, dat was al erg lastig en zelfs dat ging als mis
niet dat dat boeiend is daarvoor heb ik die kabel ook gebruikt om eens te proberen maar bij mijn 60 aderige ATA66 kabels ga ik dat mooi niet doen...
http://www.oc-shop.nl voor fl 30...Op zaterdag 17 februari 2001 22:01 schreef DE_Michiel het volgende:
eh waar kan je ze kopen want het lijk me een stuk handiger
FF een stukje theorie.Hoi, Ik ben van plan, om de airflow in mijn kast te verbeteren, ronde IDE kabels te kopen (bij ocshop.nl voor f 30,-). Merk je hier wat van in de preformance (hd/cd-rom).
'Vroeger' vond men de beste manier om met harddisks, CD-drives etc. te communiceren het tegelijkertijd versturen van een boel bitjes. Daarom werden de 40 polige kabels ontworpen, die best geschikt was voor de ATA33 standaard.
Toen men overging op snellere standaards als ATA66 was een 80 polige kabel nodig, terwijl er nog steeds maar 40 aders voor datatransport werden gebruikt. De reden hiervoor is, dat er tussen elke ader een ground moest zitten om storing tegen te gaan.
Zelfs deze ontstoring is nog niet perfect, het maximale dat je er een beetje behoorlijk uit kan halen is ATA133. Daarom denk ik niet, dat het oprollen van de platte kabels, goed is voor de transferspeeds naar je harddisk en cd-rom.
Ik heb ergens eens een discussie gelezen over dit onderwerp. Sommigen waren ervan overtuigd dat het ontstoren met bijvoorbeeld alu-folie de perfecte oplossing was, anderen zeiden dat dit de storingen juist zou versterken.
Of je zou 'even' op Serial ATA kunnen wachten
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Je kan ook naar UTP kabels kijken. Ze hebben kabels laten 'twisten' om storingsgevoeligheid en magnetische velden te laten verminderen. Waarom gebeurt dat niet bij ide kabels? Oh ja, er zijn al speciale twisted ronde ide kabels. Dat is nog een reden om daaraan te denken.Op zaterdag 17 februari 2001 22:29 schreef bramvrzt het volgende:
Zelfs deze ontstoring is nog niet perfect, het maximale dat je er een beetje behoorlijk uit kan halen is ATA133. Daarom denk ik niet, dat het oprollen van de platte kabels, goed is voor de transferspeeds naar je harddisk en cd-rom.
dus als ik met nek en mijn armen laat twisten dan is alles minder gevoelig en nog sneller ook?
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
De prestaties van je hd gaan echt niet omlaag, althans bij mij niet, en ik heb alles op een rij gezet: http://www.rorupc.nl/reviews/roundingtest/Op zaterdag 17 februari 2001 21:54 schreef dombie-dom het volgende:
[..]
Maar dan krijg je ze denk ik nooit zo rond. Of wel? (moet ik dan gewoon die middenstukken (tussen de draadjes) doorsnijden? en in een koker doen (zo'n omhulsel))
En HOE je moet rounden, moet je hier kijken !
Verwijderd
je performance gaat een klein beetje achteruit, ik geloof iets van 2 tot 3 procent
maar als je die weer terug weet te winnen met je beetere airflow moet je dat gewoon doen
maar als je die weer terug weet te winnen met je beetere airflow moet je dat gewoon doen
yep, wat ik ook al zei in mijn stukjeOp zondag 18 februari 2001 17:49 schreef Hiro Shima het volgende:
je performance gaat een klein beetje achteruit, ik geloof iets van 2 tot 3 procent
Pagina: 1