Wanneer ik PES 2008 opnieuw opstart, zijn alle stats weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pc-versie van PES 2008.
Wanneer ik bijvoorbeeld 5 wedstrijden speel staat er in de gallery gewoon dat ik 5 wedstrijden heb gespeeld. start ik PES opnieuw op, dan staat alles weer op 0. Dit geldt ook voor team/player edit. Ik verander de naam van een team, sla dit op, (bijvoorbeeld Merseyside red verander ik naar Liverpool) maar wanneer ik PES dan weer afsluit en opstart staat alles weer op het oude. (dus op Merseyside red). Het vreemde is dat wanneer ik een ML opsla dit wel gewoon blijft, ook als ik in de Master league mijn teamnaam verander. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat PES edits, gallery etc. goed opslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Allereerst is het misschien handig om even te melden dat ik dit probleem al vaker heb gezien.

Ik vermoed (maar dat is een beetje uit de lucht gegrepen) dat dit (weer) een bug van het spel is. Heb je een herinstallatie al geprobeerd? Als je dat wilt proberen vergeet niet je savefiles te kopiëren naar een plek waar je het weer terug kan vinden.

Vertel verder even nog je systeemspecs en of je kitservers en of andere custom bestanden hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Regeneration schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:52:
Allereerst is het misschien handig om even te melden dat ik dit probleem al vaker heb gezien.

Ik vermoed (maar dat is een beetje uit de lucht gegrepen) dat dit (weer) een bug van het spel is. Heb je een herinstallatie al geprobeerd? Als je dat wilt proberen vergeet niet je savefiles te kopiëren naar een plek waar je het weer terug kan vinden.

Vertel verder even nog je systeemspecs en of je kitservers en of andere custom bestanden hebt geïnstalleerd.
Als ik het spel opnieuw installeer blijft het hetzelfde. Ik hoef trouwens die savefiles niet te kopiëren want ze blijven gewoon staan als ik PES opnieuw installeer. heb ook PES op een andere computer geïnstalleerd maar ook daar werkt het opslaan niet. het ligt dus volgens mij aan het spel. mijn systeemspecs:
AMD Sempron processor
kloksnelheid 1.91 GHz, 960 MB
Videokaart: NVIDIA GeForce 6100 nForce 405 256.0 MB
Misschien domme vraag, maar wat zijn kitservers en custom bestanden?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
TommyN92 schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:05:
[...]

Als ik het spel opnieuw installeer blijft het hetzelfde. Ik hoef trouwens die savefiles niet te kopiëren want ze blijven gewoon staan als ik PES opnieuw installeer. heb ook PES op een andere computer geïnstalleerd maar ook daar werkt het opslaan niet. het ligt dus volgens mij aan het spel. mijn systeemspecs:
AMD Sempron processor
kloksnelheid 1.91 GHz, 960 MB
Videokaart: NVIDIA GeForce 6100 nForce 405 256.0 MB
Misschien domme vraag, maar wat zijn kitservers en custom bestanden?
Hmmm, je system specs zijn niet heel bijster goed. Bedoel je trouwens dat je 960 MB RAM geheugen hebt? Beetje onwaarschijnlijk, lijkt me. ;) En die 256 MB van je videokaart lijkt me ook shared. Maar aan je system specs zou dit porbleem eigenlijk niet aan kunnen liggen, lijkt me.

PES is zoals je misschien weet of gemerkt hebt niet helemaal correct met namen van teams, spelers en soms ook de shirtjes kloppen niet. Met een Kitserver en andere downloadbare bestanden die anderen hebben gemaakt kan je dit corrigeren of zelf leuke extra's aan toevoegen zoals extra ballen. Dit wordt echter niet ondersteund door Konami, want ze zijn door derde partijen gemaakt. Dus mogelijk kan dit conflicten met of (kleine) problemen opleveren bij het spel. Zoals vastlopers of misschien het verlies van data zoals bij jou.

Heb je zelf al een beetje (verder) gezocht naar een oplossing?
Wat heb je nog allemaal geprobeerd om het op te lossen?

Vermeld dat dan hier even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Regeneration schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:21:
[...]

Hmmm, je system specs zijn niet heel bijster goed. Bedoel je trouwens dat je 960 MB RAM geheugen hebt? Beetje onwaarschijnlijk, lijkt me. ;) En die 256 MB van je videokaart lijkt me ook shared. Maar aan je system specs zou dit porbleem eigenlijk niet aan kunnen liggen, lijkt me.

PES is zoals je misschien weet of gemerkt hebt niet helemaal correct met namen van teams, spelers en soms ook de shirtjes kloppen niet. Met een Kitserver en andere downloadbare bestanden die anderen hebben gemaakt kan je dit corrigeren of zelf leuke extra's aan toevoegen zoals extra ballen. Dit wordt echter niet ondersteund door Konami, want ze zijn door derde partijen gemaakt. Dus mogelijk kan dit conflicten met of (kleine) problemen opleveren bij het spel. Zoals vastlopers of misschien het verlies van data zoals bij jou.

Heb je zelf al een beetje (verder) gezocht naar een oplossing?
Wat heb je nog allemaal geprobeerd om het op te lossen?

Vermeld dat dan hier even.
Heb geen kitservers of andere downloadbare bestanden. Maar ik denk ook niet dat het ligt aan mijn system specs, want ik heb ook PES 2008 op een andere computer geïnstalleerd om te kijken of hij daar wel opslaat. Maar ook daar slaat hij niks op. mijn vrije ruimte is trouwens 97 GB. Maar waarom zou 960 MB RAM geheugen niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:27:
[...]

Heb geen kitservers of andere downloadbare bestanden. Maar ik denk ook niet dat het ligt aan mijn system specs, want ik heb ook PES 2008 op een andere computer geïnstalleerd om te kijken of hij daar wel opslaat. Maar ook daar slaat hij niks op. mijn vrije ruimte is trouwens 97 GB. Maar waarom zou 960 MB RAM geheugen niet kunnen?
Het kan wel maar de kans acht ik klein. Namelijk 960MB geheugen te komen moet je de volgende reepjes hebben om een minimun aantal geheugenrepen te hebben:
512 MB
256 MB
128 MB
64 MB
Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk, 4 geheugenbanken bezet met 4 verschillend hoeveelheid geheugen. Meer gangbare hoeveelheden geheugen zijn: 512MB, 1024, 2048. En met die vrije ruimte zit het wel goed.

Wat zijn de specs van die andere PC en wat heb je zelf nog meer geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Regeneration schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:08:
[...]

Het kan wel maar de kans acht ik klein. Namelijk 960MB geheugen te komen moet je de volgende reepjes hebben om een minimun aantal geheugenrepen te hebben:
512 MB
256 MB
128 MB
64 MB
Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk, 4 geheugenbanken bezet met 4 verschillend hoeveelheid geheugen. Meer gangbare hoeveelheden geheugen zijn: 512MB, 1024, 2048. En met die vrije ruimte zit het wel goed.

Wat zijn de specs van die andere PC en wat heb je zelf nog meer geprobeerd?
De specs van de andere pc zijn:
Pentium (R) D CPU 2.80 GHz, 896 MB
ATI RADEON XPRESS 200 Series 128 MB
Volgens mij zijn beide pc's vergelijkbaar. De videokaart van die andere pc was trouwens idd shared.

Wat ik verder nog heb geprobeerd. Had al meer gevraagd en te horen gekregen dat veel mensen dit probleem hebben en dat het bij de meeste mensen op te lossen viel door, voorda je PES afsluit, op te slaan via ''save system data''. Dit staat bij system settings. maar ook dit werkte bij mij niet. heb jij nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:49:
[...]

De specs van de andere pc zijn:
Pentium (R) D CPU 2.80 GHz, 896 MB
ATI RADEON XPRESS 200 Series 128 MB
Volgens mij zijn beide pc's vergelijkbaar. De videokaart van die andere pc was trouwens idd shared.

Wat ik verder nog heb geprobeerd. Had al meer gevraagd en te horen gekregen dat veel mensen dit probleem hebben en dat het bij de meeste mensen op te lossen viel door, voorda je PES afsluit, op te slaan via ''save system data''. Dit staat bij system settings. maar ook dit werkte bij mij niet. heb jij nog ideeën?
Hmmm, deze PC heeft ook niet super specs, maar ok. (Ook hier is het geheugen wat apart: 512 + 256+ 128 ...)

Kijk even in de volgende map:
C:\....\Mijn documenten\KONAMI\Pro Evolution Soccer 2008\save
Staat hier de files in als PES2008_OPTION01 en PES2008_EDIT01 ?

Verder moet je nooit de Konami files verwijderen. Anders herkend hij je als "nieuwe" speler. Heb je een progje of wat dan ook, dat je om de zoveel tijd je Konami files wordt gewist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Regeneration schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:51:
[...]

Hmmm, deze PC heeft ook niet super specs, maar ok. (Ook hier is het geheugen wat apart: 512 + 256+ 128 ...)

Kijk even in de volgende map:
C:\....\Mijn documenten\KONAMI\Pro Evolution Soccer 2008\save
Staat hier de files in als PES2008_OPTION01 en PES2008_EDIT01 ?

Verder moet je nooit de Konami files verwijderen. Anders herkend hij je als "nieuwe" speler. Heb je een progje of wat dan ook, dat je om de zoveel tijd je Konami files wordt gewist?
Ik heb al door hoe het moet :*). Eigenlijk is het wel simpel, want wanneer ik PES 2008 opstart moet ik op ''load system data'' klikken om de gallery te laden (ik moet dus ook elke keer als ik PES afsluit save system data doen), en ik moet elke keer load onder edit doen om de veranderde teamnamen/spelers etc. te krijgen. eigenlijk best dom dat ik dit niet eerder doorhad. Maar misschien is het een idee om dit bij de Faq te zetten als het er al niet staat? hoor hier namelijk meer mensen over. In ieder geval bedankt voor de moeite en hulp ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:53:
[...]

Ik heb al door hoe het moet :*). Eigenlijk is het wel simpel, want wanneer ik PES 2008 opstart moet ik op ''load system data'' klikken om de gallery te laden (ik moet dus ook elke keer als ik PES afsluit save system data doen), en ik moet elke keer load onder edit doen om de veranderde teamnamen/spelers etc. te krijgen. eigenlijk best dom dat ik dit niet eerder doorhad. Maar misschien is het een idee om dit bij de Faq te zetten als het er al niet staat? hoor hier namelijk meer mensen over. In ieder geval bedankt voor de moeite en hulp ;) .
Mooi dat je een oplossing hebt kunnen vinden, maar het blijft wel een beetje vreemd, want ik hoef bijvoorbeeld die handelingen niet te doen. Misschien inderdaad wel handig om binnenkort eens in de TS te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladiool
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09-2017
Bekend probleem ja. Meest simpele is om PPJoy te downloaden (virtuele controller). Die installeren en bij je settings.exe deze PPJoy instellen als controller 1. Dan hoef je niet elke keer te saven en laden :)
Pagina: 1