Toon posts:

Linksys WRT54G Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al een aantal jaar een linksys WRT54G Draadloze router die voorheen zonder problemen werkte. Sinds gister heb ik echter een probleem met mijn router. Ik zal eerst even snel een situatieschets geven. Ik heb een 1 livebox modem van orange die aangesloten zit op de router. 4 draadloze computers aangesloten via de router. Gisteren wilde ik via mijn iphone verbinding maken op de router. Ik wist het wachtwoord niet meer dus heb de router gereset. Ik kon de router weer en stelde het nieuwe wachtwoord in. Toen crashte mijn computer en sindsdien kan ik met mijn geen mogelijkheid meer inloggen op mijn router. Wanneer ik probeer in te loggen logt die automatisch in op de livebox. Koppel ik de livebox af dan doet die het alsnog niet! Ook niet als ik hem reset. Zonder de livebox geeft de router ook geen ip adressen meer uit! Het enige wat die nu nog doet is eigelijk alleen signaal doorgeven van de livebox. Draadloos werkt ook niet en alleen via een kabel.

Weet iemand een oplossing??

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
En wat gebeurt er als je je ip adres handmatih op 192.168.1.101 insteld en verbinding maakt met 192.168.1.1? En heb je al een hard reset geprobreerd?

edit:

Volgens deze link is het LAN ip van de livebox standaard ook 192.168.1.1. Wat gebeurt er als je je Linksys reset en vervolgens zonder de livebox verbinding maakt?

[ Voor 47% gewijzigd door IKKE86 op 07-04-2008 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een harde reset probeer nadat ik de livebox niet heb aangesloten doet die het nog steeds niet. Het lijkt net of die al zijn software kwijt is ofzo... of toch niet reset?

• IKKE86
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:06:
Als ik een harde reset probeer nadat ik de livebox niet heb aangesloten doet die het nog steeds niet. Het lijkt net of die al zijn software kwijt is ofzo... of toch niet reset?
Hoe weet je zeker dat je reset goed is gegaan? Kun je de router bijvoorbeeld pingen na de reset? En hoe had je je livebox aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee of de reset goed is gegaan. Ik heb het geprobeerd van 5 sec tot 30 sec. Normaal reset die hem dan gewoon. Er knipperen wel wat lichtjes dus ik denk dat die hem wel heeft uitgevoerd. Ik kan de router ook niet pingen. Hij doet heelmaal niks als de livebox niet is aangesloten. Hij fungeert eigeiljk als een Hub op dit moment.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 19:15 ]

• IKKE86
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:15:
Ik heb geen idee of de reset goed is gegaan. Ik heb het geprobeerd van 5 sec tot 30 sec. Normaal reset die hem dan gewoon. Er knipperen wel wat lichtjes dus ik denk dat die hem wel heeft uitgevoerd. Ik kan de router ook niet pingen. Hij doet heelmaal niks als de livebox niet is aangesloten. Hij fungeert eigeiljk als een Hub op dit moment.
Welke lampjes knipperen? Brandt bijvoorbeeld je power constant? Kun je het WiFI netwerk benaderen? Gaat internet branden als je je livebox in de WAN poort steekt? Wat voor melding krijg je als je verbinding maakt met 192.168.1.1 in internet explorer?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem reset dan knippert het power lampje voor een aantal secondes. Verder brand het power lampje, lan poort en het internet lampje constant als ik de kabels erin steek. Als ik probeer de router te benaderen krij gik deze melding;

De wachttijd voor de verbinding is verstreken

De server op 192.168.2.1 doet er te lang over om te antwoorden.

Wifi netwerk is ook niet te bereiken.
.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 19:52 ]

• IKKE86
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:52:
Als ik hem reset dan knippert het power lampje voor een aantal secondes. Verder brand het power lampje, lan poort en het internet lampje constant als ik de kabels erin steek. Als ik probeer de router te benaderen krij gik deze melding;

De wachttijd voor de verbinding is verstreken

De server op 192.168.2.1 doet er te lang over om te antwoorden.

Wifi netwerk is ook niet te bereiken.
.
Waarom doe je 2.1? Standaard zitten beide apparaten op 192.168.1.1

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk maar ik had even een hele reeks geprobeerd. bij 1.1 geeft die dezelfde melding.
Pagina: 1