Hallo!
Ik heb een paar vragen.
Het gaat hier om een AMD Athlon X2 4600+ op een Asus M2N Moederbord.
Ik heb gister SpeedFan gedownload, en ik heb hier een screenshot:
http://img142.imageshack.us/img142/8231/speedfanmd9.png (Pop-up)
Nu draait ''Temp1'' op 35C Idle
Gister heb ik de clock van 12*200 naar 12*218 gezet (2.618 MHz) en kwam hij in Orthos op 53C met AMD stock koeler.
Nou staat er ook Core en Temp2 en Temp3 bij, dus ik weet niet welke van mijn CPU is en of die niet te warm word als hij op 12*218 gaat draaien.
Nou, een tijdje Orthos gedraait, bleef de Core op 5C - 54C, en ik heb de PC afgesloten.
Ik stond vandaag op, zet de Computer aan, staat er bij startup dat de Overclock failed is, en dat ik naar mijn BIOS moest.
Dus ik naar mijn BIOS gegaan, en alles stond weer op [Auto] (2.4 GHz (Stock))
Dus ik weet niet of ik uberhaupt kan overclocken en waar ik op moet letten bij SpeedFan, ook weet ik niet of hij goed staat ingesteld.
Wel wil ik zeggen dat de PCI-E nog op 100 stond en de voltage stond nog op [Auto]
En de Freq ging tot 12*300, maar dat zullen we maar niet doen!
Bedankt.
Ik heb een paar vragen.
Het gaat hier om een AMD Athlon X2 4600+ op een Asus M2N Moederbord.
Ik heb gister SpeedFan gedownload, en ik heb hier een screenshot:
http://img142.imageshack.us/img142/8231/speedfanmd9.png (Pop-up)
Nu draait ''Temp1'' op 35C Idle
Gister heb ik de clock van 12*200 naar 12*218 gezet (2.618 MHz) en kwam hij in Orthos op 53C met AMD stock koeler.
Nou staat er ook Core en Temp2 en Temp3 bij, dus ik weet niet welke van mijn CPU is en of die niet te warm word als hij op 12*218 gaat draaien.
Nou, een tijdje Orthos gedraait, bleef de Core op 5C - 54C, en ik heb de PC afgesloten.
Ik stond vandaag op, zet de Computer aan, staat er bij startup dat de Overclock failed is, en dat ik naar mijn BIOS moest.
Dus ik naar mijn BIOS gegaan, en alles stond weer op [Auto] (2.4 GHz (Stock))
Dus ik weet niet of ik uberhaupt kan overclocken en waar ik op moet letten bij SpeedFan, ook weet ik niet of hij goed staat ingesteld.
Wel wil ik zeggen dat de PCI-E nog op 100 stond en de voltage stond nog op [Auto]
En de Freq ging tot 12*300, maar dat zullen we maar niet doen!
Bedankt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 18:32 ]