Toon posts:

Krijg NAT van Xbox 360 niet op 'Open'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen internet + bellen van KPN en de speedtouch 780WL, ook wel bekend als Experia Box. Nu werkt alles prima, maar ik krijg mn NAT niet op 'open', met als gevolg dat ik erg beperkt ben in gamen via internet.

Ik heb dit topic al gelezen, maar dat is niet helemaal mijn situatie, mijn MTU staat namelijk wel op 'confirmed' MTU verander experia box ivm xbox live

Hier is te lezen welke poorten er geforward moeten worden Xbox 360: Port settings for Xbox Live en ik heb ook http://portforward.com/ gebruikt.
Na wat kijken in de webinterface van mn Experia box, bij 'dele van spelen...' Dat er voor veel spellen al poorten waren geforward. Zo ook voor xbox Live en dat waren inderdaad de goede. Nu moest ik die 'regel' nog koppelen aan mn xbox.. Dat ook gedaan, maar mn NAT stond nog steeds op 'strict'.
Ik heb het ook geprobeerd door mn xbox een vast ip-adres te geven...
Iemand een idee?

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:05
Hier al eens gekeken? : [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 00:12:
Lang geleden dat ik hier gepost heb, maar ik moet mijn mede slachtoffers van KPN + XboxLive en het het probleem met een NAT = Strict even helpen. Op het xboxworld.nl forum tipte iemand mij over de volgende handelingen:

Zorg voordat je begint voor het volgende:
UPnP uit
ALLE NAT Instellingen verwijdert (Forwarding, Exposed, Triggering)
FireWall uit

Vervolgens een handmatige reboot

Handelingen hierna:
Zet NAT uit
Zet UPnP aan
Zet NAT aan

Nadat ik dit deed was mijn NAT open ipv strict. Natuurlijk kan ik niet garanderen dat dit werkt, maar ik heb hiervoor daadwerkelijk alles geprobeerd, zonder resultaat.
Probeer het eens zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor je reactie. Dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd...
Maar wat zou hij bedoelen met NAT uit? Dat er dan geen poorten ingesteld zijn voor mijn xbox? Of zou ik dan ook alle voorgedefinierde instellingen voor de verschillende spellen moeten verwijderen? Lijkt mij niet toch omdat die pas van toepassing zijn wanneer je ze toewijst aan een apparaat.

Ik weet overigens ook niet waar ik de firewall, of NAT in zn geheel kan uitschakelen. Heb zitten zoeken maar vind het nergens. Softwareversie van mn modem is 6.2.29.2

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:05
Nat is gewoon een andere term voor wat in de Thomson Experia Box "Delen van spellen en toepassingen" heet.

Ik vrees alleen dat je binnenkort wel weer een update van je modem naar 6.5.29.0 door KPN kunt verwachten en je dan alles weer opnieuw kunt instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!!!
Ik deed het volgende: Bij het toewijzen van een apparaat vulde ik het vaste ipadres van mn xbox in, ipv 'xbox' te selecteren in het drop-down menu. Het zou geen verschil moeten maken zou je zeggen, NAT staat nu op 'open'. En na het instellen staat er ook dat die poorten zijn geforward voor 'xbox' ipv van het ip-adres wat ik opgaf.

Dit was voor mij dus de oplossing, ik hoop dat iemand anders er nog wat aan heeft. Thanks for helping anyway

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 19:13 ]

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-10 15:40
Ik heb ook gezeik gehad met m'n xbox en m'n speedtouch. Op dat moment had ik DHCP en DNS via m'n server lopen.

Alles geprobeerd: portmaps, upnp. DMZ was geen optie vanwege de server.

Op het moment dat ik de DHCP door mijn speedtouch liet regelen, hoefde ik geeneens portmaps te maken en of upnp aan te zetten, het werkte gewoon. (???)

Mijn conclussie: speedtouch routers zuigen! :(

[ Voor 6% gewijzigd door DemonTPx op 08-04-2008 11:03 ]

Pagina: 1