Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug/feat] Frontpage image viewer

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:34
Hallo devvers :)

Ik heb een vraagje, zou het niet handig zijn om in de imageviewer van de frontpage de browser het laden van het plaatje te laten afhandelen in plaats van de javascript van de website. Firefox heeft namelijk een hele fijne manier van het laden van een plaatje imo: eerst laadt hij de grote lijnen, en daarna pas de rest van het plaatje. Zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/7279/73803511yn8.png

Bij kleinere afbeeldingen laadt Firefox het op de klassieke manier, van boven naar beneden.

Nu als het plaatje aan het laden is in de T.net imageviewer zit je eerst een tijd naar een throbber (Orange Livebox + torrents = :'( ) te kijken en dan schiet het plaatje tevoorschijn. Bovendien zou een annuleren knop wel handig zijn want de imageviewer blokkeert heel de pagina zolantg hij bezig is. Dus bij deze een bugreport en featurerequest.

Ik hoor het wel (of niet)
Sebas

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:40

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Volgens mij kan je altijd de imageviewer cancellen door buiten de imageviewer te klikken.

Als ik me niet vergis is dat 'grote lijnen laden, dan de rest' en de 'klassieke' manier iets wat in de jpeg is ingebakken (wat dus bij een goede editor als optie kan worden aangegeven), geen browser behaviour dus.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:05

crisp

Devver

Pixelated

interlacing is inderdaad een feature van het imageformaat zelf, niet van de browser, en wordt in deze breedbandtijd eigenlijk nauwelijks nog toegepast...

Intentionally left blank

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:34
Nouja, hoe dan ook was mijn request eigenlijk of de imageviewer het laden van het plaatje kon overlaten aan de browser :)

Je kan idd de imageviewer cancellen door buiten het ding te klikken, dat wist ik nog niet :)

[ Voor 28% gewijzigd door Sebazzz op 08-04-2008 08:08 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:40

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Sebazzz schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:06:
Nouja, hoe dan ook was mijn request eigenlijk of de imageviewer het laden van het plaatje kon overlaten aan de browser :)

Je kan idd de imageviewer cancellen door buiten het ding te klikken, dat wist ik nog niet :)
Maar wat wil je daarmee bereiken dan? Plaatjes laden dan nog steeds even snel (of langzaam :p) en interlacing is iets van het plaatje, zoals gezegd :?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

De imageviewer laat het laden van de plaatjes ook over aan de browser hoor, crisp is (nog) niet zo gek dat 'ie het complete http protocol gaat herbouwen in javascript terwijl elke browser dat standaard ondersteund ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het plaatje wordt op de achtergrond gepreload omdat je pas de afmetingen van een plaatje kan bepalen op het moment dat die geladen is. Dan weten we dus ook pas op welke grootte we de imageviewer moeten schalen.

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

wontfix dus

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.