Een week zonder internet, op te lossen?

Pagina: 1
Acties:

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Vanwege incompetentie van de beheerders van ons nieuwe pand komen we waarschijnlijk een week zonder internet te zitten. Als internetbedrijf is dat wat lastig.

Buiten dat we een mooie claim neer kunnen leggen, ben ik benieuwd naar eventuele tijdelijke oplossingen. We werken hier met 10 man op een SBS, een weekje met een wat tragere verbinding komen we dan wel door.

Op de site van Vodafone vond ik al wel een mobiele breedbandrouter. Natuurlijk is 1,8 Mpbs en 2,5GB datalimiet niet ideaal, maar voor een week is dat nog wel haalbaar.

Iemand goede ideeën of alternatieven?

Dank :)

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Even de systeembeheerder van de buren lief aankijken?

Zo'n breedband verbinding gaat alleen werken als je een beetje dekking hebt in je gebouw, dus controleer dat eerst.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt een adsl paket regelen en voor de volgende maand weer op zeggen :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Terror schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:30:
Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt een adsl paket regelen en voor de volgende maand weer op zeggen :)
Ja, 3 weken levertijd minimaal :+ Slimpie...

KabelInternet zou kunnen. @Home levert zo'n startersbox die met een kwartier operationeel kan zijn.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 20:45

DefLite

Why so serious?

Mischien is zo'n @home pakket iets? Je kan ook een 20Mbit verbinding voor 2 maand gratis uit proberen, na die 2 maanden stuur je het weer terug : )

/edit ugh te laat : (

[ Voor 71% gewijzigd door DefLite op 07-04-2008 18:34 ]

• orf
  • Nu online
Kabel gaat helaas niet lukken; er is geen aansluiting. Ook bij de buren lukt het helaas niet, bij twee buren ligt een dikke internetverbinding, maar beide bedrijven willen ons niet op hun netwerk zetten vanwege veiligheidsproblemen (ook wel begrijpelijk, er is voor die bedrijven geen gewin behalve wat geld).

We moeten maandag a.s. al over, de verhuurder heeft tot het laatste moment toegezegd dat er een werkende internetverbinding aanwezig zou zijn op het moment van onze verhuizing, helaas kunnen ze dit niet waarmaken.

Ik ga nog wel even proberen te checken hoe de dekking in het gebouw is.

Bedankt voor de reacties :)

[ Voor 9% gewijzigd door orf op 07-04-2008 20:02 ]

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11 12:23
orf schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:00:
Kabel gaat helaas niet lukken; er is geen aansluiting. Ook bij de buren lukt het helaas niet, bij twee buren ligt een dikke internetverbinding, maar beide bedrijven willen ons niet op hun netwerk zetten vanwege veiligheidsproblemen (ook wel begrijpelijk, er is voor die bedrijven geen gewin behalve wat geld).

We moeten maandag a.s. al over, de verhuurder heeft tot het laatste moment toegezegd dat er een werkende internetverbinding aanwezig zou zijn op het moment van onze verhuizing, helaas kunnen ze dit niet waarmaken.

Ik ga nog wel even proberen te checken hoe de dekking in het gebouw is.

Bedankt voor de reacties :)
Dan zou je iig eventuele kosten kunnen verhalen op de verhuurder? Dus ook misgelopen omzet e.d.

Verwijderd

Vodafone prepaid kaartje + internet blox + telefoon als modem, waarschijnlijk kun je dan ook flink over het limiet heen gaan voor een keer. Desnoods wissel je over naar een 2e vodafone blox prepaid kaartje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:03:
Vodafone prepaid kaartje + internet blox + telefoon als modem, waarschijnlijk kun je dan ook flink over het limiet heen gaan voor een keer. Desnoods wissel je over naar een 2e vodafone blox prepaid kaartje.
Zover ik weet zijn de internet-blox van Vodafone enkel beschikbaar voor abo's...
SMS-blox etc werken wel met prepaid.

Edit: Hmmzzz... ik had verouderde info in m'n kop... het kan dus wel, zie deze link.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 20:07 ]

• orf
  • Nu online
HammerT schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:02:
[...]

Dan zou je iig eventuele kosten kunnen verhalen op de verhuurder? Dus ook misgelopen omzet e.d.
We krijgen alle omzetderving vergoed :)
Maar liever stuur ik niet iedereen voor een week naar huis.

Verwijderd

Je kan opzich met dat vodaphone pakketje wel werken.

De eis die je aan je collega's stelt is om op elke PC caching in te schakelen, MSN eruit, Downloads eruit, onnodig refreshen te laten, etc. Zo kom je er wel al is het voor maar 1 week.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-12 18:32

McMiGHtY

- burp -

Sonicwall TZ180 gebruiken met een UMTS kaart erin, KPN Data Abbo erop en kosten verhalen op de verhuurder.
Is te regelen.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:48

Fiber

Beaches are for storming.

Heb je daar wel telefoon, of ook niet? Ik heb nog wel ergens een ouderwets 56K modempje liggen...
Kun je in ieder geval je e-mail checken! :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Pagina: 1