Utorrent blijft problemen geven

Pagina: 1
Acties:

• geotoxiz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-01 14:39
Ik zit hier met een laptop op windows xp sp2 heb een orange livebox als modem (met een adsl-family abonnement 20mbit/s dus) met daaraan een dlink Dl-524 wireless router aangesloten ik heb een statisch netwerk ip ik heb de port die ik bij Utorrent heb voor downloaden geforward in mijn modem EN mijn router *zucht* nu zit ik nog met het probleem van
"no incomming connections. unless this icon turns green it could indicate a problem with your network configuration."
ik heb het geprobeerd met en zonder encryptie, met en zonder UPnP port-mapping.
ik heb wel een redelijke snelheid van +/- 500kByte/s bij veel peers maar ik irriteer me aan dat gele icoontje ik wil hem groen hebben omdat groen mooi is en omdat ik wil weten oftie nog sneller gaat.

alvast bedankt Frank

[ Voor 24% gewijzigd door geotoxiz op 07-04-2008 18:38 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 20:46
Misschien handig om de D-Link in te stellen als Accesspoint, 2x een router in je netwerk is niet erg handig

• geotoxiz
dat is mijn accespoint toch, of zie ik dat verkeerd?
en hoe doe ik dat als accespoint instellen? en wat houd dat precies in

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:11

MsG

Forumzwerver

Heb je de 1e keer wel ingesteld bij dat icoontje wat je max te halen upload is?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bij uTorrent kun je bij de instellingen de port-forwarding laten controleren. Probeer dat eens en vertel het resultaat.

• geotoxiz
ow ja dat was ik vergeten die geeft ook aan dat de poort nogsteeds geblockeerd is ik heb alle instructies daar gevolgt en nogsteeds geen goed resultaat
en ja ik heb ingesteld wat de maximum upload snelheid is

• geotoxiz
die ingestelde upload snelheid heeft toch niets te maken met dat gele icoontje

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
En als je jouw modem instelt op bridge-mode (zorgt ervoor dat de internet verbinding 1:1 naar je router wordt doorgestuurd) en je router alle ip-adressen en port-forwarding laat afhandelen?

[ Voor 26% gewijzigd door Aloys op 07-04-2008 19:40 ]

• geotoxiz
eth0 192.168.1.1 255.255.255.0 00:15:56:72:cd:58 Met bridge
ik weet niet of mijn router dat allemaal afhandeld dat doe je toch door op de modem de dhcp uit te schakelen en ipfilter uit te schakelen of firewall

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
heb je de livebox op de WAN poort van de d-link aangesloten? zo ja, sluit hem dan eens aan op een ander poortje van de d-link, dan gebruik je alleen de routerfunctie van de livebox, en wordt het al wat overzichtelijker...

• geotoxiz
hahah jah ik heb het gedaan en ben daarna 2 halve dagen bezig geweest met het weer trug te draaien uit eindelijk alles gereset en opnieuw ingesteld dit iidee werkt niet zonder dat je mij meer info geeft xP

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:39

lier

MikroTik nerd

De tips:

Zorg dat het netwerk tussen de routers in een ander netwerk segment zit als waar je laptop in komt.
Doe een port forward in je eerste router naar het IP adres van de WAN poort van je tweede router.
Doe een port forward in de tweede router naar het IP adres van je laptop.

Bij wijze van test kan je eerst kijken of je een en ander aan de praat krijgt als je de laptop direct aansluit op je livebox (doe in dit geval de port forward naar het IP adres van je laptop).

Geef ter info nog even de IP gegevens van je huidige setup, zonder deze gegevens is het onmogelijk om iets zinnigs te zeggen (no offence aan de mensen die hierboven gereageerd hebben ;) )

Eerst het probleem, dan de oplossing

• geotoxiz
livebox: 192.168.1.1
(menu:firewall): open port 58556 ip:192.168.0.199(laptop) tcp/udp mer0
dlink wlan router: 192.168.0.1
(menu:advanced:virtualserver) enable 192.168.0.199(laptop) port 58556 tcp/udp
(menu:advanced:firewall) Allow name:utor1 Source:WAN,* Destination:LAN,192.168.0.199 Protocol:*,58556
zit alleen 1 laptop op mijn wlan router aangesloten
58556 is de poort die utorrent gebruikt
moet ik in de live box de ip van mn router zetten? dus
(menu:firewall): open port 58556 ip:192.168.0.1(dlink wlan router) tcp/udp mer0

[ Voor 19% gewijzigd door geotoxiz op 13-04-2008 16:36 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

TS, gebruik leestekens...

Verder, je hebt 2 routers achter elkaar en dat hoort niet. Mocht je het zo toch voor elkaar willen krijgen (I doubt it) dan forward je in de Livebox de poort naar het IP wat de D-link op de WAN kant uitgedeeld heeft gekregen. In de D-link map je 'm dan weer door naar de laptop. een nettere setup is de Livebox laten bridgen (zodat de D-link het externe IP krijgt ipv. een intern IP).
DeeJayV schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:04:
heb je de livebox op de WAN poort van de d-link aangesloten? zo ja, sluit hem dan eens aan op een ander poortje van de d-link, dan gebruik je alleen de routerfunctie van de livebox, en wordt het al wat overzichtelijker...
Not goinna happen, tenzij een van beide devices kan zien dat er al een DHCP actief is en die van zichzelf uitschakelt. Tot zover is het enige apparaat wat ik dat heb zien doen een Speedtouch.

[ Voor 38% gewijzigd door BHQ op 13-04-2008 17:37 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met Bittorrent!

Ik gebruik op dit moment een ZyXEL P-2602HW-D1A (standaard wireless modem bij telfort 20mbs). Ik heb de poort 45682 (die bittorrent gebruikt) geforward in de software van de router, maar de UTorrent applicatie geeft nog steeds aan dat deze port geblocked is.

Ik upload op dit moment gewoon meer dan ik download; upload snelheid staat non-stop op 100KB/S en mijn download snelheid op 80KB/S.

Ik heb waarschijnlijk wel een tip voor jou geotoxiz; download (of koop) PFConfig. Dit is een software programma van portforward.com die alles automatisch voor je instelt. Helaas ondersteunt dat programma mijn router niet...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 18:03 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Zucht...niets mis met meerdere routers achter elkaar...zegt meer over degene die reageert dan over jouw oplossing. Weet dat heel internet een aaneenknoping van routers is...

Schematisch:

Livebox 192.168.1.1 - 192.168.1.x (IP WAN kant) router (IP LAN kant) 192.168.0.x - Intern netwerk

Je moet dus wel naar de juiste IP adressen forwarden (en deze staan nu dus goed ingesteld) !
Verder, je hebt 2 routers achter elkaar en dat hoort niet. Mocht je het zo toch voor elkaar willen krijgen (I doubt it) dan forward je in de Livebox de poort naar het IP wat de D-link op de WAN kant uitgedeeld heeft gekregen. In de D-link map je 'm dan weer door naar de laptop. een nettere setup is de Livebox laten bridgen (zodat de D-link het externe IP krijgt ipv. een intern IP).
Wat Yasper dus ook zegt (op het "hoort niet" verhaal na dan... ;) ).

[ Voor 41% gewijzigd door lier op 13-04-2008 20:30 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:40:
Ik heb hetzelfde probleem met Bittorrent!

Ik gebruik op dit moment een ZyXEL P-2602HW-D1A (standaard wireless modem bij telfort 20mbs). Ik heb de poort 45682 (die bittorrent gebruikt) geforward in de software van de router, maar de UTorrent applicatie geeft nog steeds aan dat deze port geblocked is.

Ik upload op dit moment gewoon meer dan ik download; upload snelheid staat non-stop op 100KB/S en mijn download snelheid op 80KB/S.

Ik heb waarschijnlijk wel een tip voor jou geotoxiz; download (of koop) PFConfig. Dit is een software programma van portforward.com die alles automatisch voor je instelt. Helaas ondersteunt dat programma mijn router niet...
Best boeiend, maar je hebt een totaal andere opzet, dus is je verhaal niet van toepassing (helaas).

Verwijderd

Ik heb ook een Livebox, als ik utorrent en eMule tegelijk op dezelfde poort zette kreeg ik bij eMule een laag ID en bij utorrent de bewuste waarschuwing. Ja, wist ik veel, leek me gewoon makkelijk om dezelfde poort te gebruiken. :P

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:36:
Ik heb ook een Livebox, als ik utorrent en eMule tegelijk op dezelfde poort zette kreeg ik bij eMule een laag ID en bij utorrent de bewuste waarschuwing. Ja, wist ik veel, leek me gewoon makkelijk om dezelfde poort te gebruiken. :P
Dus !? 8)7

Verwijderd

Kijken of je die poort ook niet ergens anders voor gebruikt.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:14

M2M

medicijnman

is er geen mogelijkheid om DMZ in te stellen op die routers, in het geval van de TS op de eerste router, en ook op de tweede. En dan een fatsoenlijke software firewall te nemen? (en peerguardian 2)

scheelt gemeur met poorten, en als die laptop de enigste is die utorrent gebruikt, dan hoef je voor de rest niets aan te passen.

-_-

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Livebox ondersteunt via de webinterface geen DMZ. en voorzover ik zag in telnet ook geen DMZ.(wel VLan Waarom stoppen ze dat niet in de webinterface??).

En mij lijkt het het beste om gewoon de DLInk in accespoint mode te gooien.
(als de ts er de ballen niet van snap met 2 routers waarom moelijk doen :+ ?)
En dan gewoon de port goed forwarden op je livebox.
Dus de stappen
Stel je dlink in als accespoint (kabel van livebox naar lanport 1 en die dingen staat genoeg over op got)
Dan stel je je ip statisch in op je desktop in de livebox range 192.168.1.x
Dan stel je in de livebox in je waar je op dit moment opzit.
Lijkt mij de makkelijkste optie :)

[ Voor 62% gewijzigd door LuckY op 14-04-2008 08:17 ]

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025

bouvrie

Interior demolisher

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:40:
Zelfde situatie hier (telfort, ZyXEL modem). De oplossing: naast de NAT port forwarding ook een firewall-regeltje aanmaken, of de firewall even uitzetten om te testen of dit het is. ;)

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Pagina: 1