Geilheid van dame zou toch niet doorslaggevend (eigenlijk helemaal) niet bepalend moeten zijn voor de keuze.
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2016 16:20 ]
Verwijderd
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2016 16:20 ]
Klopt wel ,ik heb al jaren een account bij ze .Vroeger , voordat ze ADSL uitgevonden hadden in het durpie waar ik zit kon je met zo'n account via lokale nummers bij ze inbellen via een 56K modem, was wel leuk in die tijd dat 1601 nog gratis was , hele dag inbellen met modem voor 5 cent
Verwijderd
Nee met zo'n instelling gaan we er komen met deze provider. Wat mij betreft hebben ze betere voorwaarden dan zowel telfort en alice. Geen gelul met een fup waarbij van alles mogelijk is maar gewoon geen limiet. Vooral alice is op dat gebied echt tergend: Indien, in de opinie van Alice, een Eindgebruiker door excessief gebruik het netwerk te veel belast, behoudt Alice het recht om, na eerder een waarschuwing te hebben gestuurd, het abonnement te blokkeren.Crusader schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:23:
Voor een dubbeltje op de eerste rang heeft z'n prijs natuurlijk.
Over een maand of twee staat dit topic vol klachten
Haha ik ook. En een 10Mb website waar je met FTP bij kon ook als je niet ingebeld was. En je kon geloof ik "credits" verdienen als je een mening postte in het forum van hun. Daar stond dus echt een ongelooflijke hoop onzin.tvdoc schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:07:
[...]
Klopt wel ,ik heb al jaren een account bij ze .Vroeger , voordat ze ADSL uitgevonden hadden in het durpie waar ik zit kon je met zo'n account via lokale nummers bij ze inbellen via een 56K modem, was wel leuk in die tijd dat 1601 nog gratis was , hele dag inbellen met modem voor 5 cent
[ Voor 12% gewijzigd door Wortelstok op 09-04-2008 17:41 ]
De voorwaarden kunnen dan wel beter zijn, maar ís die provider ook daadwerkelijk beter in de praktijk? Hoe vaak gebeurt het wel niet dat er lieden lopen te klagen over hun provider, wijzend naar hun voorwaarden waar de provider zelf niet eens aan voldoet?Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:31:
[...]
Nee met zo'n instelling gaan we er komen met deze provider. Wat mij betreft hebben ze betere voorwaarden dan zowel telfort en alice. Geen gelul met een fup waarbij van alles mogelijk is maar gewoon geen limiet. Vooral alice is op dat gebied echt tergend: Indien, in de opinie van Alice, een Eindgebruiker door excessief gebruik het netwerk te veel belast, behoudt Alice het recht om, na eerder een waarschuwing te hebben gestuurd, het abonnement te blokkeren.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
Dat maakt geen sambal uit dude, want in praktijk zitten ze allemaal op het BBNed netwerk. Dus ik dacht, als die blonde Russische doos zo goed uitziet moet het wel flex zitten......maar ik denk inderdaad dat je dus als 2deranggebruiker op het BBNed netwerk wordt aangesloten. Dus over linesharing gesproken.....Crusader schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:49:
[...]
De voorwaarden kunnen dan wel beter zijn, maar ís die provider ook daadwerkelijk beter in de praktijk? Hoe vaak gebeurt het wel niet dat er lieden lopen te klagen over hun provider, wijzend naar hun voorwaarden waar de provider zelf niet eens aan voldoet?
Nee dank je, puur op theoretische dingetjes ga ik geen abonnement nemen bij een provider. Ik wil ook wat praktijkervaringen zien voordat ik een besluit zou nemen.
[ Voor 5% gewijzigd door The Conman op 18-04-2008 16:12 ]
Verwijderd
Hier klopt natuurlijk geen jota van, want je betaald degelijk wel een vast bedrag per maand alleen dan vooraf. Want jij vergeet namelijk dat je bij Alice 5,75 Euro x 12 = 69 Euro vooraf handje bankje betaald.The Conman schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:11:
Bij Alice en FreeOnline heb je geen vast contract en bij Telfort is het minimaal 1 jaar.
Wat een berg onzin. Cambrium levert geen nieuwe lijnen meer via BBNed. en wat heeft linesharing hier van doenVerwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:51:
[...]
Dat maakt geen sambal uit dude, want in praktijk zitten ze allemaal op het BBNed netwerk. Dus ik dacht, als die blonde Russische doos zo goed uitziet moet het wel flex zitten......maar ik denk inderdaad dat je dus als 2deranggebruiker op het BBNed netwerk wordt aangesloten. Dus over linesharing gesproken.....
Verwijderd
Dude dan over het Tiscali Wholesales netwerk dan want ik wist niet dat ze niet meer BBNed aanbodenYapser schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:12:
[...]
Wat een berg onzin. Cambrium levert geen nieuwe lijnen meer via BBNed. en wat heeft linesharing hier van doen
Waarom zou dat in hemelsnaam? TweakDSL klanten zijn dus ook ' 2deranggebruikers' omdat ze niet onder Telfort vallen? Slaat werkelijk nergens op, FON klanten hebben minstens net zo'n degelijke lijn.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:26:
[...]
Dude dan over het Tiscali Wholesales netwerk dan want ik wist niet dat ze niet meer BBNed aanbodenMaakt ook al geen drol uit, want dan wordt je automatisch als 2deranggebruiker naast de Telfort klanten gesmeerd. Dus blijf maar lekker zitten waar je nu zit zou, is veel verstandiger!
Wat is je punt? Elke provider levert DSL op basis van linesharing. Mocht je geen KPN abbo hebben, dok je een tientje meer...Linesharing dude? Kijk a.u.b. bij FAQ bij FON, dan weetje hopelijk meer!
Doh. Dan heet het geen linesharing meer.Yapser schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:34:Wat is je punt? Elke provider levert DSL op basis van linesharing. Mocht je geen KPN abbo hebben, dok je een tientje meer...
Je vergeet dat als je heel weinig belt je ook voor €10 per jaar een VOIP abo kunt nemen (ben even kwijt waar) waar je per seconde betaalt.Als je niet meer dan 6,95 belt aan gesprekskosten kom je bij FreeOnline het goedkoopste uit. Maar de kwaliteit en service van de provider?
[ Voor 3% gewijzigd door Rrob op 21-04-2008 12:59 ]
Inderdaad. Dan zijn we zelfs duurder uit bij Free Online, maar op de lange termijn wel goedkoper
Verwijderd
Het is maar hoe je het bekijkt, want ik zie bij de voorwaarden van Alice:juani schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:04:
[...]
Inderdaad. Dan zijn we zelfs duurder uit bij Free Online, maar op de lange termijn wel goedkoper
1 jaar Alice: €29,95 per maand
1 jaar Free Online + Gratis onbeperkt bellen: €32,27 per maand
(13,95 ADSL + 10,00 KPN + 5,82 [Afsluitkosten€69,95/12] + VoIP Buster 2,50 [€2,50 per maand, onbeperkt bellen] )
2 jaar Alice: €29,95 per maand
2 jaar Free Online + Gratis Onbeperkt bellen: €28,10
Kennelijk lezen ze hier mee!juani schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:55:
Ik heb besloten Free Online aan te vragen. Toen ik mijn aanvraag gisteren indiende, stonden de afsluitkosten er niet meer bij.
Het staat ook niet in de algemene voorwaarden. Zouden ze het afgeschaft hebben?
[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 15-05-2008 09:46 . Reden: SPAM ]
Ik had al een beetje gezocht, maar geen idee wie het model is. Iemand anders een idee?
[ Voor 44% gewijzigd door bjck op 15-05-2008 09:47 ]
Boeie?sjakie334 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:46:
Welke overboeking zouden ze hebben? 1:40 of meer?
Verwijderd
Tiscali.burp2001 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:22:
Op welk netwerk draaiddraait freeonline? KPN of BBNED? kan het niet echt vinden op de site..
Tiscali is toch ook KPN geworden?Yapser schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:42:
[...]
Tiscali.
Tweak (en dus FOL) doet geen BBned lijnen meer en ik denk niet dat KPN voor een -heel- laag bedrag aan WO-lijntjes doet..
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 09:35 ]
Dan vraag ik me toch af waarom ik met mijn Tiscali lijn (van TweakDSL) er bijna twee dagen heb uitgelegen tijdens de landelijke KPN storing...Yapser schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:21:
Tisc kan wellicht van KPN zijn, maar het gaat in dit geval over het DSL netwerk. Dat is toch echt een ander netwerk dan KPN.
Sinds wanneer levert TweakDSL KPN lijnen en draagt mijn abonnementsvorm Tiscali in de naam?Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:22:
dan ben je dus gewoon verbonden via kpn en niet tiscali bij tweakdsl
[ Voor 10% gewijzigd door Crusader op 16-05-2008 13:28 ]
Yesh.Dav0s schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:47:
KPN--> WBA
Tiscali --> BabyXL
En Telfort heeft op allebei klanten zitten...
Toch?
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Verwijderd
Net even geprobeerd...tweaktubbie schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:25:
belangrijk detail; hoe zit het met die nieuwsserver? uncapped full 100 dagen retentie a la tweak?
voor 13,95 klinkt wel goed, maar ze zouden zo onder eigen duiven schieten?
12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽
Verwijderd
Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.
Dit is mijn bericht aan Freeonline vandaag.shaiwa887 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:40:
Hier hetzelfde verhaal, afgelopen vrijdag aangevraagd en de papieren zaterdag al in huis.
Gisteren bedacht ik me ineens en wilde graag een ander moodem.
Helpdesk gemaild en die reageert erg snel, alles via de mail binnen een middag geregeld, dat heb ik wel eens anders meegemaakt.
Geeft een goede indruk tot nu toe en wacht verder in spanning af.
Vannacht is de oplevering bij m'n ouders geweest en het werkt perfect. Ze zaten bij AbelTelecom en waren volledig automatisch gemigreerd naar Telfort (Vanwege faillisement van Abel). Van daaruit zijn ze dus naar Freeonline gemigreerd, alles binnen het Tiscali Wholesale (Babyxl) netwerk. Alles keurig verlopen. Ook steeds updates per e-mail vanuit Freeonline. (Na invoeren van de order bij de netwerkleverancier, verwachte opleverdatum en ook na de migratie om 0:45u vannacht direct een status e-mailtje). Daar konden veel ISP's nog wat van leren...Edman schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:06:
Ik heb het ook net aangevraagd.
De Speedtest site geeft maar twee gebruikers aan van Free Online. Wel in Breda een hoge snelheid van een gebruiker zo te zien (en laat ik daar nou net ook wonen). Maar ik wacht het af. Eind van de maand is ongeveer de oplevering.
12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽
Telfort levert óók via BabyXL (Tegenwoordig: Tiscali Wholesale). AbelTelecom leverde via BBned én BabyXL. Dus als het bij die twee providers goed was, dan zou dat bij FreeOnline net zo moeten zijn. Tiscali Wholesale zorgt voor het ADSL netwerk en of je aan de achterkant richting Telfort of Freeonline gaat, dat maakt niks uit. Heb je het nieuwe modem of oude modem gebruikt? Gebruik desnoods het oude modem, als deze goed beviel.con1 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:16:
Gaat niet goed hier met FreeOnLine. Donderdagmiddag overgegaan en nu blijkt dat de verbinding nauwelijks stabiel is met 266 kbs down. Tijdens een telefoontje bleek dat hun netwerkbeheerder het signaal niet kon leveren met een hogere snelheid terwijl ik altijd wel tussen de 1200 en 1500 kbs stabiel zat. (ik zit 4500meter van de centrale hemelsbreed, 6900 in het echt. Maar dat kan dus blijkbaar wel gezien de ervaring bij Abel en later heel even bij Telfort.
Wat heb je te verliezen? Hooguit EUR 29,95 aansluitkosten. Maar verder niks... M'n ouders zijn dik één week aangesloten en het werkt perfect. Ik heb een testfile bij hun gedownload en 1,66 Megabyte per seconde is de gemiddelde snelheid. Lijkt me toch veel waar voor het geld. Als ik m'n eigen site bezoek met Motigo webstat teller op, dan wordt de provider als volgt gezien door hun:funrider schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:40:
13,95 en 10 euro KPN is niet slecht voor een 24MB lijntje.
Maar durf toch niet zo snel te nemen ivm onbekendheid. En jammer van een helpdesk van 0,35ct p/min.
De helpdesk van Telfort heeft ons al genoeg gekost. En die gasten zijn ook goedkoop maar kwaliteit lijn en support laat duidelijk te wensen over. Vrees hier ook voor goedkoop is duurkoop.
Het is allemaal heel vreemd. Ik train nu in op 266 kbs waarbij ze me ook nog terug hebben gezet naar ADSL 1 om de lijn maar stabiel te krijgen. Ik gebruik hun Zyxel modem omdat zij daar ondersteuning op geven. Het risico dat ze wellicht anders gaan zeggen "had u maar . . ." wilde ik hiermee voorkomen, ook al omdat ik een moeilijke lijn heb (lees grote afstand tot centrale).rogervdh schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:26:
[...]Telfort levert óók via BabyXL (Tegenwoordig: Tiscali Wholesale). AbelTelecom leverde via BBned én BabyXL. Dus als het bij die twee providers goed was, dan zou dat bij FreeOnline net zo moeten zijn. Tiscali Wholesale zorgt voor het ADSL netwerk en of je aan de achterkant richting Telfort of Freeonline gaat, dat maakt niks uit. Heb je het nieuwe modem of oude modem gebruikt? Gebruik desnoods het oude modem, als deze goed beviel.
Zal je bij AbelTelecom op netwerk Oranje of Blauw?con1 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:49:
Maar jouw info over de netwerkbeheerder vind ik dermate boeined dat ik ze daar maandag mee gaat confronteren, dank voor die info.
Ik zat bij Abel blauw.rogervdh schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:40:
[...]
Zal je bij AbelTelecom op netwerk Oranje of Blauw?
Euh Afsluitkosten van € 69,95 ???rogervdh schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:36:
[...]
Wat heb je te verliezen? Hooguit EUR 29,95 aansluitkosten. Maar verder niks...
Dan zat je bij Abel Telecom op BabyXL/Tiscali Wholesale en dat is juist óók het netwerk waar Freeonline gebruik van maakt. Kortom, exact dezelfde ADSL aansluiting, behalve dat het aan de achterkant richting Freeonline gaat i.p.v. Abel Telecom. Ik zou voor de grap het oude modem eens aansluiten. Wellicht kon het oude modem toch iets beter omgaan met het relatief zwakke signaal, omdat je zo ver van de centrale af zit. Persoonlijk gebruik ik een FRITZ!Box 7050 en ook niet het door de provider geleverde modem. Moet ik wel zeggen dat ik ongeveer 2 km. van de centrale af zit en 17 á 18 megabit zou moeten kunnen halen. De instellingen (VCI/VPI) etc. zijn in het oude en nieuwe modem exact hetzelfde, omdat beide gebruik maken van Tiscali Wholesale ADSL.
Klopt, als je uit vrije wil weg gaat (het bevalt écht niet), dan moet je die inderdaad betalen. Maar gaat deze provider failliet óf ze verhogen de tarieven, dan mag je kosteloos weg. Dat laatste is geregeld in de telecomwet (Bij een verhoging is kosteloze opzegging altijd mogelijk) en als ze failliet zijn, dan ga ik geen incasso van EUR 69,95 meer accepteren. :-)
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 23:25 ]
Net zo goed en laag/hoog als bij elke andere ISP (enkele uitzonderingen daargelaten wellicht).Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:01:
Wat is de algehele connectiviteit, wereldwijd? Wat zijn de ping-tijden wereldwijd?
Het tientje voor wat? Het niet gebruiken van je KPN lijn en daarmee dus de bare copper kosten?En wat betaal je nu als je XS4All Only met VoIP had, en verdergaat bij FreeOnline? Moet ik dan dat tientje extra betalen? (Zo ja, wat een onzin..)
Je bedoelt zeker "taal- en typefouten" ?Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:01:
Free Online lijkt een toppertje te kunnen worden, ware het niet dat hun website stampvol zit met taal en typ-fouten.
Verwijderd
Ahum. Dan denk ik niet dat je goed op de hoogte bent, de verschillen tussen ISPs zijn juist dáár gigantisch groot. Neem het verschil tussen xs4all en chello bijv. Die gebruiken volkomen verschillende backbones en transit-providers. Daarbinnen kun je bij de 1 heel snel aan YouTube en Google hangen, en bij de ander 20 ms langere pingtijden genieten. Probeer bijv. een user-IP op http://just-ping.com/ and be amazed..Yapser schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:31:
Net zo goed en laag/hoog als bij elke andere ISP (enkele uitzonderingen daargelaten wellicht).
Als telfort het tientje extra niet rekent, waarom zou ik dan voor 1 van dit soort ISPs gaan?Het tientje voor wat? Het niet gebruiken van je KPN lijn en daarmee dus de bare copper kosten?
Tsja. Je verwacht dat van die 13,95 de kosten wel worden gedekt die KPN in rekening brengt bij de provider ipv. de consument (bijna een tientje)?
De afweging is voor iedereen anders.Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:44:
Als telfort het tientje extra niet rekent, waarom zou ik dan voor 1 van dit soort ISPs gaan?
Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?
UPDATEcon1 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:49:
[...]Het is allemaal heel vreemd. Ik train nu in op 266 kbs (down) waarbij ze me ook nog terug hebben gezet naar ADSL 1 om de lijn maar stabiel te krijgen.
Verwijderd
Verwijderd
Ben nog bezig met verhuizen, maar wil op mijn nieuwe adres graag een FOL verbinding.Geachte klant,
Nee voorlopig is dat nog niet mogelijk.
Wegens een technisch probleem kunnen
er geen aanvragen gedaan worden. Wij
hopen het probleem zo spoedig mogelijk
verholpen te hebben.
Met vriendelijke groet,
Uw helpdesk
DS
Nou, dat niet, maar ze zijn wel onderhuids druk bezig. Er zijn nieuwe links om de kosten in te zien voor het abo en telefoongebruik.Big_Tower schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:38:
. . . Is er al iemand die weet vanaf wanneer er weer ADSL te bestellen is? . . .
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:44:
Lijkt erop dat freeonline ook op de schop is. http://www.freeonline.nl/
Verwijderd
Dit is het verschilGeomaris schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:38:
[...]
Wat is hier anders aan dan in december 2008?
Nog steeds wordt alleen maar inbellen geleverd en geen ADSL.
Is er inmiddels enige duidelijkheid over de relatie Free Online en (Free) EDP?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 12:13 ]
Probeer de volgende link eens; http://www.freeonline.nl/?page=login, werkt bij mij als een speer.. . . .Tevens kan ik met de door FOL verstrekte inlogcombinatie mijn persoonlijk overzicht niet meer benaderen. Meer mensen die hier last van hebben? Webmail werkt nog wel. . . .
[ Voor 23% gewijzigd door shaiwa887 op 11-02-2009 09:28 ]
Bij mij werkt ADSL nog steeds, sterker nog, pas een rekening gekregen.deboer.bas schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:29:
Bij mij werkt me adsl niet meer?
Kan dit kloppen ivm bovenstaande gebeurtenissen?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq