Toon posts:

videokaart past niet op mobo(en kast)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaart(leadtech 8800 gts 512MB) past niet op mijn moederbord omdat zowel de koeling als een pin op mijn moederbord in de weg zitten. Ook heb ik al wat moeten zagen en doen om hem in mijn kast te laten passen. Weet iemand wat voor moederbord en of kast ik moet aanschaffen om deze kaart eindelijk wél te laten draaien?

groet

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:51:
Mijn videokaart(leadtech 8800 gts 512MB) past niet op mijn moederbord omdat zowel de koeling als een pin op mijn moederbord in de weg zitten. Ook heb ik al wat moeten zagen en doen om hem in mijn kast te laten passen. Weet iemand wat voor moederbord en of kast ik moet aanschaffen om deze kaart eindelijk wél te laten draaien?

groet
Wat zijn de rest van je specs. Ik wil je wel een moederbord aansmeren met Phenom ondersteuning maar als jij een Pentium 1 CPU hebt zal het niet gaan werken natuurlijk. ;)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kun je die pin er niet afzagen ?

Verwijderd

Topicstarter
zoveel weet ik er allemaal niet vanaf, maar ik heb een pentium dual core 6400, 2 gig DDR en een(als ik kijk naar de kasten van mijn vrienden) een vrij kleine kast. Wat wil je er verder nog van weten?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:46
Maak eens wat foto's wat in de weg zit, en neem aan dat je in de kast hebt lopen zagen? :P

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo'n batterij-achtige pin, ik denk niet dat mijn pc er veel beter van wordt als ik die sloop..

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-05 23:11
condensator }:O

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00
Iets meer informatie is inderdaad wel noodzakelijk voor een juist advies.

Zoals: Welke pin zit in de weg, welke kast heb je nu (merk/type), welk moederbord heb je nu.

Wat heb je precies in je kast moeten zagen? (foto's?)

Met de informatie die je geeft kan niemand een zinnig antwoord geven op je vraag.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

Topicstarter
precies wat in mijn pc zit:

http://support.gateway.com/s/PC/R/1009208/1009208nv.shtml

Ik heb alleen achter bij mijn pci-e slot mijn kast iets breder gezaagd, maar dat maakt verder niets uit voor de prestaties.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 18:09 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:08:
precies wat in mijn pc zit:

http://support.gateway.com/s/PC/R/1009208/1009208nv.shtml

Ik heb alleen achter bij mijn pci-e slot mijn kast iets breder gezaagd, maar dat maakt verder niets uit voor de prestaties.
Test die link eens? Krijg lading Aziatische tekens te zien met FF :?

IE6 idem, alleen wat meer blokjes dan FF

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 07-04-2008 18:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met firefox, werkt hij ook goed in

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 18:15 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 13:51
werkt prima in IE7

you had me at EHLO

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/gonzie_link_small.JPG

Zou 't door mijn Orange World verbinding komen? :?

[ Voor 71% gewijzigd door Raven op 07-04-2008 18:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Afbeeldingslocatie: http://supcontent.gateway.com/support.gateway.com/s/Cases/6bayTungsten/INSIDE_VIEW2.jpg
A Front bezel
B Two 5.25-inch external drive bays. Used for one or two optical drives.
C Two 3.5-inch external drive bays. A floppy disk drive, media card reader, or both may be installed in these bays.
D Power supply
E Air duct
F Motherboard
G Two 3.5-inch internal hard drive bays
H Add-in card retention latch

[ Voor 60% gewijzigd door Fish op 07-04-2008 18:25 ]

Iperf

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-05 16:24
Hier doet de link het ook prima in FF, maar over je onderwerp.
Klinkt als een condensator die in de weg zit.
Denk dat sowieso die kaart in deze kast een lastige klus wordt, het is namelijk een mini tower micro BTX kastje. Zitten je schijven niet ook in de weg? En je cooler, op de plaatjes lijkt die ook in de weg te zitten.

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze foto van de kast, kon hem zelf zo snel niet vinden. Dit is precies wat in mijn kast zit. Wat volgens jou in de weg zit klopt ook. Heb jij een advies voor wat ik nu zou moeten aanschaffen?
Ik heb nu al E250,- uitgegeven, dus als ik voor wat meer geld iets heb waarmee ik er weer een tijd tegenaan kan zou ik prima vinden..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:34:
Bedankt voor deze foto van de kast, kon hem zelf zo snel niet vinden. Dit is precies wat in mijn kast zit. Wat volgens jou in de weg zit klopt ook. Heb jij een advies voor wat ik nu zou moeten aanschaffen?
Ik heb nu al E250,- uitgegeven, dus als ik voor wat meer geld iets heb waarmee ik er weer een tijd tegenaan kan zou ik prima vinden..
die staat in die link die je neerzette ... /product view/inside view

Iperf

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zit de daadwerkelijke printplaat van de kaart in de weg? of is het de behuizing van de koeler op de kaart die tegen een component aan drukt?

Als het de koeler is heb je 2 opties....
Een stuk van de kap van de koeler afzagen, of de kap weglaten.
Of je koopt een andere koeler zoals deze: http://www.highflow.nl/in...t=products&product_id=125

Ik geef maar een goedkoper alternatief dan een nieuw mobo + kast kopen ook al is dat wel de betere oplossing.

Let wel op dat desondanks een full ATX kast een betere oplossing is, je bij dit soort merksystemen wel op moet letten dat al je hardware compatible is!
Als er dus bijvoorbeeld een card reader of een voeding met rare afmetingen in zit let dan wel op dat deze ook op een standaard moederbord aangesloten kan worden of ook echt in de nieuwe kast passen.
Anders koop je straks een nieuw mobo + kast en kom je nog bedrogen uit.
Nu zijn de cardreader de kosten ook weer niet en het is maar een voorbeeld maar een goeie voeding is ook weer een leuke duit.
Harde schijven, Processor, Geheugen zijn geen enkel probleem als je maar het juiste type moederbord koopt.
(DVD-Rom speler zou ik nog ff controleren voor de zekerheid aangezien sommige bedrijven ook wel eens een front panel op maar willen ontwerpen voor hun kast).
Ik heb dit vaak meegemaakt met Acer, Dell, HP, Compaq systemen waarbij heel veel onderdelen op maat voor de kast waren ontworpen en gruwelijk aangepast moesten worden of zelfs vervangen.

Dus van het meest gunstige geval uitgaande zou je voor een systeem met DDR2 geheugen en een Core2Duo E6400 processor (zoals je eerder noemde) bijvoorbeeld dit moederbord kunnen pakken:
http://www.alternate.nl/h...?baseId=3168&artno=gpea80
Let wel op als je voor deze keuze gaat dat je PC5300(667 MHz) of PC6400(800 MHz) geheugen hebt.
Heb je nog PC4200 (533 MHz) geheugen en wil je geen nieuw geheugen kopen dan zou je op een wat ouder type moederbord uitkomen zoals de Asus P5B (SE) bijvoorbeeld.

[ Voor 75% gewijzigd door Da_maniaC op 07-04-2008 19:02 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

tja, lijkt verdomd veel op een dell optiplex 745(kwa binnenwerk). wat ik direkt al had gezien, dat je een dualslotkaart wel kon vergeten. en daar zit nu dan ook gewoon een standaard (singleslot)8800gt in. ;)

(was gewoon niet meer ruimte onder de koeler van de cpu,en denk dat jij hetzelfde probleem hebt)

[ Voor 24% gewijzigd door pcgek op 07-04-2008 20:18 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJ_The_SP schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:48:

Dus van het meest gunstige geval uitgaande zou je voor een systeem met DDR2 geheugen en een Core2Duo E6400 processor (zoals je eerder noemde) bijvoorbeeld dit moederbord kunnen pakken:
http://www.alternate.nl/h...?baseId=3168&artno=gpea80
Let wel op als je voor deze keuze gaat dat je PC5300(667 MHz) of PC6400(800 MHz) geheugen hebt.
Heb je nog PC4200 (533 MHz) geheugen en wil je geen nieuw geheugen kopen dan zou je op een wat ouder type moederbord uitkomen zoals de Asus P5B (SE) bijvoorbeeld.
Als ik dan een nieuw mobo koop, moet ik dan ook een nieuwe kast aanschaffen?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:37:
[...]

Als ik dan een nieuw mobo koop, moet ik dan ook een nieuwe kast aanschaffen?
Lijkt me onlogisch als je dat niet doet. Je hebt al leuke kastjes voor 40 euro en daarnaast ben je met je huidige kast verbonden aan een microATX moederbord vanwege de afmetingen.
Om dan nog maar te zwijgen over het feit wat ik eerder behandelde dat alle overige hardware op maat is gemaakt voor het orginele moederbord + kast.
Het is dus of beide of niet. (Niet als in; denk aan het goedkopere alternatief als een andere koeler).

In het meest 'extreme' geval heb je voor 19 euro als een kastje:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TQXH1A

[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 07-04-2008 21:41 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Vergeet niet dat je misschien wel een ander (zwaardere) voeding moet aanschaffen, want 300 watt is wel wat aan de lage kant.

Moederbord:
pricewatch: MSI P7N SLI Platinum
Voeding:
pricewatch: Thermaltake PurePower RX Cable Management 600W

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die voeding kun je wel omschroeven gok ik zo ...

maar de ts kan dat beter zien/bevestigen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Voeding heb ik vandaag al nieuw gekocht: 520W van trust, niet een a-merk, maar goed, het kan altijd beter. Alle kasten(zolang dus niet mini-torens) zijn dus goed voor een nieuw mobo? Of is die asus p5k-serie alleen gemaakt voor een bepaald type kast? In de zin dat als ik hem in een nieuwe grotere kast doe het niet zo is dat er dan weer een bepaalde uitgang op het moederbord niet overeenkomt met een opening in de kast?

Bedankt voor alle reacties

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:21:
Voeding heb ik vandaag al nieuw gekocht: 520W van trust, niet een a-merk, maar goed, het kan altijd beter. Alle kasten(zolang dus niet mini-torens) zijn dus goed voor een nieuw mobo? Of is die asus p5k-serie alleen gemaakt voor een bepaald type kast? In de zin dat als ik hem in een nieuwe grotere kast doe het niet zo is dat er dan weer een bepaalde uitgang op het moederbord niet overeenkomt met een opening in de kast?

Bedankt voor alle reacties
Dat probleem heb je juist met mobo's die in complete pc's zitten zoals van Gateway, al hebben er veel tegenwoordig ook de standaard BTX of ATX indeling. In principe zit je met een ATX altijd goed mits in de mobo-specificaties ook ATX staat (en dat is zo bij de Asus P5K, kijk zelf maar). Je kan desnoods het zekere voor het onzekere nemen door een kast te nemen die zowel BTX als ATX kan. Uit mijn hoofd weet ik zo snel alleen de CoolerMaster Stacker maar die zal je wel te groot vinden :P

• Da_maniaC

Da_maniaC

Lekkere Kwal schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:28:
[...]
Dat probleem heb je juist met mobo's die in complete pc's zitten zoals van Gateway, al hebben er veel tegenwoordig ook de standaard BTX of ATX indeling. In principe zit je met een ATX altijd goed mits in de mobo-specificaties ook ATX staat (en dat is zo bij de Asus P5K, kijk zelf maar). Je kan desnoods het zekere voor het onzekere nemen door een kast te nemen die zowel BTX als ATX kan. Uit mijn hoofd weet ik zo snel alleen de CoolerMaster Stacker maar die zal je wel te groot vinden :P
De CM Stacker is niet alleen te groot denk ik.. dat prijskaartje is in de verhouding van het budget waar we het hier in dit topic over hebben wel absurd. :)

--

Die voeding, mag ik vragen wat je daarvoor betaald hebt?
Als je hem bij de lokale computerzaak gekocht heb voor een euro of 40 breng hem dan svp gewoon terug en beroep je op de 8 dagen retour/bedenktijd regeling. :)
Een 300 watt standaard voeding die in de gateway zit (stel dat deze van foxconn is zoals bij dell vaak het geval) is al stukken beter dan een voeding van Trust, sweex etc.

Als je een leuke voeding wil hebben met een goeie prijs/kwaliteit verhouding kijk dan naar Seasonic of Enermax. (Tagan word ook gezien als een goeie voeding met veel bang-for-the-buck maar ik heb ze 2 jaar lang verkocht en heb er veel ellende mee gehad dus vind ik ze kwalitatief helemaal niet goed).

Mijn reactie klinkt misschien wat negatief, maar zo is het niet bedoeld.
Als je namelijk zo'n leuk videokaartje hebt, een E6400 en 2 GB DDR2 en je zit te twijfelen om een nieuwe kast/mobo te gaan kopen dan is die Trust voeding het enige wat je nog in de weg staat om een degelijk/leuk systeem te hebben waar je weer lekker lang mee vooruit kan.
Dat moederbord bijvoorbeeld, geeft je onwijs veel opties naar de toekomst kijkend.
(Je kan bijvoorbeeld in je achterhoofd houden dat dat ding wel 8 GB aan geheugen aan kan en daarnaast ook 45nm Quadcores ondersteund die over een jaar van nu gezien voor een prikkie te koop zijn).

Mocht je echter een nieuw moederbord gaan kopen let dan wel op wat ik eerder gezegd heb!
Kijk even de snelheid van je huidige DDR2 geheugen na, dat Asus P5K moederbord ondersteund namelijk geen 533 MHz geheugen.

[ Voor 4% gewijzigd door Da_maniaC op 07-04-2008 23:05 ]

Pagina: 1