Zit de daadwerkelijke printplaat van de kaart in de weg? of is het de behuizing van de koeler op de kaart die tegen een component aan drukt?
Als het de koeler is heb je 2 opties....
Een stuk van de kap van de koeler afzagen, of de kap weglaten.
Of je koopt een andere koeler zoals deze:
http://www.highflow.nl/in...t=products&product_id=125
Ik geef maar een goedkoper alternatief dan een nieuw mobo + kast kopen ook al is dat wel de betere oplossing.
Let wel op dat desondanks een full ATX kast een betere oplossing is, je bij dit soort merksystemen wel op moet letten dat al je hardware compatible is!
Als er dus bijvoorbeeld een card reader of een voeding met rare afmetingen in zit let dan wel op dat deze ook op een standaard moederbord aangesloten kan worden of ook echt in de nieuwe kast passen.
Anders koop je straks een nieuw mobo + kast en kom je nog bedrogen uit.
Nu zijn de cardreader de kosten ook weer niet en het is maar een voorbeeld maar een goeie voeding is ook weer een leuke duit.
Harde schijven, Processor, Geheugen zijn geen enkel probleem als je maar het juiste type moederbord koopt.
(DVD-Rom speler zou ik nog ff controleren voor de zekerheid aangezien sommige bedrijven ook wel eens een front panel op maar willen ontwerpen voor hun kast).
Ik heb dit vaak meegemaakt met Acer, Dell, HP, Compaq systemen waarbij heel veel onderdelen op maat voor de kast waren ontworpen en gruwelijk aangepast moesten worden of zelfs vervangen.
Dus van het meest gunstige geval uitgaande zou je voor een systeem met DDR2 geheugen en een Core2Duo E6400 processor (zoals je eerder noemde) bijvoorbeeld dit moederbord kunnen pakken:
http://www.alternate.nl/h...?baseId=3168&artno=gpea80
Let wel op als je voor deze keuze gaat dat je PC5300(667 MHz) of PC6400(800 MHz) geheugen hebt.
Heb je nog PC4200 (533 MHz) geheugen en wil je geen nieuw geheugen kopen dan zou je op een wat ouder type moederbord uitkomen zoals de Asus P5B (SE) bijvoorbeeld.
[
Voor 75% gewijzigd door
Da_maniaC op 07-04-2008 19:02
]