Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#/.NET] Geluidsbestand versneld afspelen

Pagina: 1
Acties:

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Hallo,
ik ben voor een drama-toneelproject van school een klein programmaatje aan het maken. Het is een klok die steeds sneller gaat lopen (met intervallen en nog wat dingetjes)
Het lijkt ons alleen leuk als we een geluidsbestand zouden kunnen afspelen dat met de klok meeloopt, maar dus ook steeds sneller moet gaan. Ik moet dus eigenlijk dynamische de afspeelsnelheid kunnen beïnvloeden.
Weet iemand of dat kan?
Als het niet lukt gebruiken we gewoon een vooraf-versneld bestandje.

Als iemand weet hoe je gemakkelijk video's kan afspelen dan zou dat ook heel handig zijn :)

Oo ja, ik heb zelf ook wat gekeken, maar het enige wat ik kon vinden was met behulp van DirectX, wat ik liever niet doen als het kan. Ik had dit gevonden, waarmee ik dus steeds het geluidsbestand een stukje vooruit zou kunnen spoelen, maar ideaal vind ik dit niet.
video's afspelen gaat makkelijker, maar als iemand een beter idee heeft: graag!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een klok? Als in een "tik" iedere seconde en dan steeds sneller? Waarom maak je er dan geen sample van en speel je die op (steeds snellere) interval af?
dtech schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:48:
Als iemand weet hoe je gemakkelijk video's kan afspelen dan zou dat ook heel handig zijn :)
Verder vind ik het toch verdacht veel een scriptrequest...
Oo ja, ik heb zelf ook wat gekeken, maar het enige wat ik kon vinden was met behulp van DirectX, wat ik liever niet doen als het kan.
Want?
Ik had dit gevonden, waarmee ik dus steeds het geluidsbestand een stukje vooruit zou kunnen spoelen, maar ideaal vind ik dit niet.
Dat hoeft dus niet als je een sample op steeds kortere intervallen afspeelt. Timertje, sampletje, stukkie code en gaan...

Oh, en wat doet dit in SEA?
Waar hoort mijn topic?

SEA >> PRG

[ Voor 101% gewijzigd door RobIII op 07-04-2008 17:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• dtech
Nee, laat ik het beter uitleggen.
Ik heb een (grafische) klok gemaakt. Deze is speciaal omdat hij steeds sneller gaat lopen na verloop van tijd (bijv: eerste minuut duurt 1 "uur" 5 minuten, tweede minuut duurt 1 "uur" 1 minuut). Dit heb ik nodig voor een drama project.
Nou wil ik terwijl die klok loopt een geluidsbestand afspelen. Wat ik dus wil kunnen is de afspeelsnelheid van het geluid aanpassen.
Mijn vraag is dus: Is er een manier om de snelheid van afspelend geluid aan te passen of moet ik een vooraf aangepast bestand gebruiken en dat op een normale manier afspelen?
Verder heb ik nog een tweede vraagje: is het mogelijk een video af te spelen zonder DirectX te gebruiken?

edit:

Sorry, had inderdaad in programming gemoeten.
De reden dat ik liever geen directx gebruik is omdat ik niet precies weet hoe het daarmee staat op de school-laptops. Ik weet dat alle .NET frameworks er op staan, maar weet niet of DX9 er op staat. Daarnaast zijn het van die bagger in de chipset ingebouwde videokaartjes, maar dat maakt denk ik niet uit

[ Voor 21% gewijzigd door dtech op 07-04-2008 18:01 . Reden: Aanvulling naar edit bovenstaande post. ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
dtech schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:57:
Nee, laat ik het beter uitleggen.
Laat ik het beter uitleggen: Waarom neem je dan geen enkele 'tik' van die klok op en speel je dat ultra-korte fragmentje niet op steeds snellere intervallen af?
Nou wil ik terwijl die klok loopt een geluidsbestand afspelen. Wat ik dus wil kunnen is de afspeelsnelheid van het geluid aanpassen.
Ah, dus het gaat niet om een "tik"? Maar (bijv.) een muziekje? Dan zoek je time-stretching of pitching en dat is (denk ik) dan wat out-of-your-league als je al niet aan DirectX wil beginnen. Je zou eens kunnen zoeken naar kant-en-klare componenten die dit misschien voor je afhandelen. En anders zou je het kunnen voorbereiden met Adobe Audition (het vroegere CoolEdit) om maar eens wat te noemen. Maar het zou mss ook nog wel kunnen met de Windows Movie maker en zo
Verder heb ik nog een tweede vraagje: is het mogelijk een video af te spelen zonder DirectX te gebruiken?
Again; scriptrequests doen we hier niet aan. Wat heb je zelf al gezocht, gevonden, geprobeerd en wat werkt(e) er niet?

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 07-04-2008 18:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Als je al weet wat het verloop is wat je gaat gebruiken, waarom zou je het dan niet van te voren bewerken dan gewoon afspelen? Ik lees nergens dat je zelf aan een knopje wilt draaien tijdens de voorstelling. Met Adobe Soundbooth kom je een heel eind, maar ik denk dat je er met eenvoudigere audio editing software ook wel uit moet komen.

Verder helemaal eens met Roblll; als het alleen om tikken gaat kun je beter een tik opnemen in een geluidsfragmentje met de duur van een fractie van een seconde. .NET kent drie verschillende timers dus dat zal het probleem ook niet zijn.

• dtech
RobIII schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:01:

[...]

Ah, dus het gaat niet om een "tik"? Maar (bijv.) een muziekje? Dan zoek je time-stretching of pitching en dat is (denk ik) dan wat out-of-your-league als je al niet aan DirectX wil beginnen. Je zou eens kunnen zoeken naar kant-en-klare componenten die dit misschien voor je afhandelen. En anders zou je het kunnen voorbereiden met Adobe Audition (het vroegere CoolEdit) om maar eens wat te noemen. Maar het zou mss ook nog wel kunnen met de Windows Movie maker en zo
Ik ga zoeken. Time strechting en pitching. Als DirectX moet dan moet het, zo'n bezwaar is het niet.

[...]
RobIII schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:01:
Again; scriptrequests doen we hier niet aan. Wat heb je zelf al gezocht, gevonden, geprobeerd en wat werkt(e) er niet?
De code die ik heb gevonden werkt oftewel met DirectX (erg simpel, paar regeltjes code), oftewel met Windows Media Foundations (wat niet kan omdat het geen Vista is) oftewel met een .dll van VLC media player en een halve meter code. Ik denk dat ik maar gewoon voor DirectX ga aangezien dat kant en klaar is, simpel is en staat voorgekauwd

De reden dat ik liever niet vooraf een bestandje maak is omdat het dan elke keer opnieuw gemaakt moet worden als het te lang/te kort blijkt (voor de voorstelling bedoel ik). Als het dynamisch zou kunnen dan hoef ik alleen maar de snelheid aan te passen.

edit:

Hmm, dit is misschien interresant[/url]

[ Voor 3% gewijzigd door dtech op 07-04-2008 18:26 ]

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 136% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:51 ]

TweakBlog

• dtech
Hmm, inderdaad.
en ze hebben wat ik zoek! :)
Ik ga hier even mee spelen, ik denk dat ik er wel uit kom.
Bedankt!
(ik post de uiteindelijke code wel ofzo)

edit:

Enkel bij de comments:
[quote]
Audio playback is not guaranteed when SpeedRatio is not 1.
[/quote]
Hmm, nou ja; gewoon proberen dan maar

[ Voor 31% gewijzigd door dtech op 07-04-2008 19:29 ]

Pagina: 1