Toon posts:

PC2-6400 (DDR2-800) * 4 op asus striker II formula?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb horen zeggen dat 8gb geheugen PC2-6400 (DDR2-800) niet ondersteund wordt maar PC2-5300 (DDR2-667) wel kan dit kloppen? en waarom?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53
Kijk in de CPU support list en gij zult het snel genoeg weten.

Dit is trouwens geen vraag voor een tweakert, dat hoort hij/zij zelf uit te kunnen zoeken.
_
Voor je CPU geldt hetzelfde, Asus geeft deze lijsten expres om het te kunnen controleren, ga naar de Asus site (kies global, is meestal het snelste) en zoek het op.

[ Voor 34% gewijzigd door _Apache_ op 07-04-2008 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik ben eigenlijk ook best een noob...maar de CPU die ik wil bestellen is de Q9450

Verwijderd

die asus striker moederborden zijn vrij nauwkeurig met ram geheugen, de meeste ram geheugen passen er helaas niet op, je zou even bij een computerspeciaal zaak binnen kunnen lopen en even vragen of zij er ervaring meehebben.

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 11:57
klik

klopt dus, waarom... daarom.
geheugens die niet in de qva lijst staan kunnen best werken maar bij deze types werkt het gegarandeerd

p.s.
A* : Supports one module inserted in any slot as Single-channel memory configuration
B* : Supports one pair of modules inserted into eithor the blue slots or the black slots as one pair of Dual-channel memory configuration
C* : Supports 4 modules inserted into both the blue and black slots as two pairs of Dual-channel memory configuration

Verwijderd

Topicstarter
Memory
4 x DIMM, Max. 8 GB, DDR2 1066/800/667 Non-ECC,Un-buffered Memory
Dual Channel memory architecture
*Refer to www.asus.com or this user manual for the Memory QVL(Qualified Vendors Lidts).

Staat op de site van asus. Dus het moet wel kunnen toch?

Verwijderd

Ja alleen niet alle merken willen werken.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties! _/-\o_ maar is het verschil echt merkbaar tussen de 800 en de 667?

Verwijderd

Nee, het verschil is niet echt merkbaar, je kan ook gewoon een 667 kopen die goed overclock baar is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:12:
Nee, het verschil is niet echt merkbaar, je kan ook gewoon een 667 kopen die goed overclock baar is.
Wat een bulls dan kan je net zo goed 800 kopen die goed overclockbaar is. Maar waar houd het op heh. Aangezien het geheugen goedkoop is zou ik gewoon ddr6400 kopen. Want dat wordt dus gewoon ondersteund op het mobo

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Erhm. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat 4x 2GB 6400 geheugen prima werkt op dit bordje. Heb het wel handmatig ingesteld, maar dat heeft te maken met overclocken van de processor, waarbij ik het geheugen asynchroon laat lopen.

Ik heb er 2 x Corsair Twin2X4096-6400C4DHX inzitten, mocht je willen weten wat iig werkt.

Edit: Maar met even de zoekfunctie te gebruiken had je ook dit topic kunnen vinden, waar meer mensen je al hadden kunnen vertellen wat wel of niet werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Bubbles op 12-04-2008 09:39 ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #7

Pagina: 1