(Niet direct een programmeervraag. Wanneer het niet in dit forum thuis hoort, mijn excuses.)
Op een website van een klant van me kun je een soort van kerstpakketten zelf samenstellen met producten.Door middel van de afmetingen van de doos en de afmetingen van de producten wil ik kijken wanneer de doos vol is.
In de database staat per doos en per product de afmetingen en de totale inhoud (cm3).
(Voorbeeld)
Stel een doos is 50x50x50cm.
Dit is 125000cm3.
Een product is 30x30x30cm.
Dit is 27000cm3
Volgens mijn berekening zou het product 4,6x erin passen maar dat past in werkelijkheid natuurlijk nooit!
Je kunt het product namelijk niet naast of op elkaar in de doos krijgen omdat het dan hoger is dan de doos zelf.
Welke berekening heb ik wel nodig om te kijken of de doos vol zit?
Ik heb ook nog het volgende bedacht:
3 categorieen producten (klein middel groot)
cat klein = 1 credit per product
cat middel = 5 credits per product
cat groot = 10 credits per product
bij een doos van 10 credits (vooraf definieren hoeveel credits erin passen). zou dus 10 kleine producten passen, 2 middel of 1 grote. Of natuurlijk 1 middel en 5 kleine...
bij een doos van 20 credits. zou dus 20 kleine producten passen, 4 middel of 2 grote. Of natuurlijk 2 middel en 10 kleine...
zou dit iets zijn?
Op een website van een klant van me kun je een soort van kerstpakketten zelf samenstellen met producten.Door middel van de afmetingen van de doos en de afmetingen van de producten wil ik kijken wanneer de doos vol is.
In de database staat per doos en per product de afmetingen en de totale inhoud (cm3).
(Voorbeeld)
Stel een doos is 50x50x50cm.
Dit is 125000cm3.
Een product is 30x30x30cm.
Dit is 27000cm3
Volgens mijn berekening zou het product 4,6x erin passen maar dat past in werkelijkheid natuurlijk nooit!
Je kunt het product namelijk niet naast of op elkaar in de doos krijgen omdat het dan hoger is dan de doos zelf.
Welke berekening heb ik wel nodig om te kijken of de doos vol zit?
Ik heb ook nog het volgende bedacht:
3 categorieen producten (klein middel groot)
cat klein = 1 credit per product
cat middel = 5 credits per product
cat groot = 10 credits per product
bij een doos van 10 credits (vooraf definieren hoeveel credits erin passen). zou dus 10 kleine producten passen, 2 middel of 1 grote. Of natuurlijk 1 middel en 5 kleine...
bij een doos van 20 credits. zou dus 20 kleine producten passen, 4 middel of 2 grote. Of natuurlijk 2 middel en 10 kleine...
zou dit iets zijn?