PCI PCMCIA adapter in IBM server

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:37

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb via marktplaats een IBM xSeries 342 server gekocht, en nu wil ik hier een PCMCIA kaart instoppen. Voor dat doel heb ik inmiddels 3 PCMCIA adapters gekocht: een van conceptronic, een van een of ander wazig merk en een PCMCIA adapter geleverd bij het HP WL210 setje, waarbij ook een WLAN PCMCIA kaart geleverd wordt.

Probleem met alle drie is hetzelfde: bij het opstarten, tijdens POST, verschijnt er de melding: Unsupported PCI device. Windows 2K server start wel op uiteindelijk, en vind de adapter ook wel, maar het functioneerd niet om een niet nader omschreven reden. Ook het WLAN-kaartje of GSM-modem wat ik er beide ingeprobeerd heb worden niet gedetecteerd.

IBM wil me niet helpen tenzij ik vele honderden euro's over de balk smijt wat me niet echt wenselijk lijkt gezien de prijs van het ding. Het vervelende is echter dat ik precies hetzelfde probleem eerder in een andere Compaq machine heb gehad. Nou ja, niet precies hetzelfde, daarin startte de machine gewoon helemaal niet op en kreeg ik geen beeld als het kaartje erin zat.

Iemand een idee hoe dit kan, en (hopelijk) of het op te lossen is?

Tja

Verwijderd

Is de PCMCIA kaart niet verkrijgbaar in PCI of USB vorm?
Wat voor kaart is het precies?

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:37

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Het is een GSM-modem waar dus een sim-kaartje ingestopt kan worden zodat de server SMS'jes kan ontvangen. In PCI versie is dit wel te krijgen, maar dan gelijk ontzettend duur(200 - 800 euro) terwijl de PCMCIA versie maar 10 a 20 euro kost. USB heb ik niet kunnen vinden. En dit werkte prima in een andere PC, die echter niet als server gebruikt kan worden.

Tja