XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Als je een licentie hebt op Winrar (van Rarlabs) dan kun je in BetterZip rar-bestanden maken die gesplitst zijn in een door jou op te geven grootte. Je moet dan RAR for Mac OS X downloaden (commandline versie van WinRar), en in BetterZip dien je bij Preferences een verwijzing naar dit bestand maken zodat rar-archieven aangemaakt kunnen worden.
Ik doe dat regelmatig, en de .rar-bestanden zijn volledig compatible.
looks promising indeed, ik heb rar van rarlabs net gedownload maar hoe instaleer je die dat hij systemwide gebruikt kan worden?Deephouse schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:05:
Als je een licentie hebt op Winrar (van Rarlabs) dan kun je in BetterZip rar-bestanden maken die gesplitst zijn in een door jou op te geven grootte. Je moet dan RAR for Mac OS X downloaden (commandline versie van WinRar), en in BetterZip dien je bij Preferences een verwijzing naar dit bestand maken zodat rar-archieven aangemaakt kunnen worden.
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Verwijderd
Fat32 kan maximaal tot 4GB per bestand opslaan, waarom zou je dan alles willen splitsen naar 25MB?dadj schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:37:
sinds ik macs heb (zo' n 4 jaar) heb ik tot mijn grote frustratie nooit een manier gevonden om rars te maken die gesplit/spanned zijn, dus om bijvoorbeeld een 7Gb groot bestand op te splitsen in bestanden van 25Mb per stuk zodat ze op ook op een fat32 disk passen. Bovendien moeten ze dan wel compatible zijn met winrar om ze uit te kunnen pakken.. dus een .rar, .r01, .r02, etc..
Ondanks vele zoektochten heb ik niets gevonden maar het lijkt me sterk dat er geen oplossing voor is.. desnoods met zip fils ipv rar.
Wie weet de oplossing?
En ja, als ik ervanuit ga dat de interface van Winrar ook hetzelfde is als op de Mac, is het een eitje om deze op te splitsen naar multi-parts.

En je kan daar zelf je eigen aantal bytes invoeren, dus tot op 25.000.000 en niet groter
Ik weet niet precies wat je bedoelt met systemwide, maar Rar voor OS X bestaat uit 1 bestand, en je mag zelf bepalen waar je dat bestand wilt bewaren. Als je er maar naar verwijst in de preferences van BetterZip. Ik heb BetterZip hier niet bij de hand maar je vindt het zo in preferences.
Vervolgens kun je dan alleen via BetterZip .rar-archieven maken.
@Lism: WinRar voor OS X bestaat niet met GUI, wel als command line-versie.
[ Voor 9% gewijzigd door Deephouse op 07-04-2008 17:20 ]
ah yes, your right (ik probeerde een andere app maar daar moest rar in je system aanwezig zijn)Deephouse schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:16:
Ik weet niet precies wat je bedoelt met systemwide, maar Rar voor OS X bestaat uit 1 bestand, en je mag zelf bepalen waar je dat bestand wilt bewaren. Als je er maar naar verwijst in de preferences van BetterZip. Ik heb BetterZip hier niet bij de hand maar je vindt het zo in preferences.
Betterzip is makkelijker idd. Wel een beetje naar dat je een 30€ licence op rar moet nemen.. niet zo'n zin in
@lism; er is vreemd genoeg geen macrar zoals jij en ik op windows gewent zijn.
Pagina: 1