• TeddyBeertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09-2025
Beste heren van tweakers,

Ik heb een probleem met WoW (het beruchte spel) sinds mijn nieuwe vga kaart de 9800G X2,

eff wat info ik heb mijn oude 8800GTX 768MB versie van MSI vervangen voor een 9800G X2 1024MB.
Ik merk met de meeste spellen een positieve boost maar met WoW een slechte FPS zo rond de 20 to 30. maar zodra ik instel Duel vieuw dus 1 GPU per beeldscherm krijg ik wel een FPS van 80+
ik heb het geprobeerd op het WoW forum maar hier zeggen ze doodleuk dat sli niet wordt ondersteund door het spel. Hier kan ik gewoon zeggen okay maar ik ben zelf werkzaam bij een webshop op de TD en hierbij heb ik vaak genoeg mee gemaakt dat een sli opstelling met 8800GT of GTX gewoon een winst hebt van 30 a 50%. maar met de 9800G X2 niet.
Heeft iemand hier ook problemen mee of is het puur drivers en moet ik wachten op nog nieuwe drivers. De nieuwste heb ik geinstalleerd 174.53 en merk wel dat meer spellen een boost hebben gekregen maar WoW bleef achter :(.

Systeem info.
Athlon X2 6000+
8GB Ram (Kingston)
3x 500GB samsung spinpoints.
9800G X2 1024MB Asus
Windows Vista 64bit (volledig geupdate en legaal)
K9N Platium sli nog wat (ik zit nu op werk en weet het niet precies en te lui om het optezoeken in de orders).

Als mensen een idee hebben of oplossing hoor ik het graag want zit beetje met handen in het haar om steed te switchen tussen 1 scherm 2 gpu's of 2 schermen 1 gpu pro scherm.

Teddy^

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:30
Zou inderdaad even wachten op de volgende drivers,
Zal waarschijnlijk wel opgelost worden

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• M2M
  • Laatst online: 19-05 23:41

M2M

medicijnman

als SLI niet door het spel wordt ondersteund, dan heeft het aanzetten van je tweede videokaart geen positieve invloed op je framerate. Dus gewoon uitzetten die SLI, en een videokaartje gebruiken voor WOW. Waarschijnlijk met alle eyecandy en toeters en bellen ziet het er best mooi uit, en waarom zou je meer dan 80+ FPS willen hebben?

-_-

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

M2M schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:05:
als SLI niet door het spel wordt ondersteund, dan heeft het aanzetten van je tweede videokaart geen positieve invloed op je framerate. Dus gewoon uitzetten die SLI, en een videokaartje gebruiken voor WOW. Waarschijnlijk met alle eyecandy en toeters en bellen ziet het er best mooi uit, en waarom zou je meer dan 80+ FPS willen hebben?
Ik denk niet dat je SLI kunt uitzetten op 1 kaart. Maar, met wat research kun je zien dat je je wow.exe eens moet renamen naar bijvoorbeeld relic.exe. Hierdoor 'denken' de drivers dat het om een ander spel gaat, en met wat geluk heb je dan wel voordeel van SLI. Komt vaak voor en dit is meestal de oplossing.

• TeddyBeertje
nou met 30 FPS zie ik een hele lag en springt steeds naar 20 FPS speeld niet fijn.

Het is geen echte sli van 2 aparte kaarten maar 2 gpu's gebakken op 1 plaat. zelfde als de 3870X2.
maar ik heb 8800GT en GTX in sli wel zien werken zonder verlies van FPS.

ik dacht het zelfde als Bdevogt maar wou het zeker weten omdat blizzard nogal wazig doet.
zeggen dat het niet wordt ondersteund maar menig oudere kaarten wel gewoon winst.

Heeft hier iemand ook last van met deze kaart.

Teddy^

• TeddyBeertje
Gamo schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:10:
[...]

Ik denk niet dat je SLI kunt uitzetten op 1 kaart. Maar, met wat research kun je zien dat je je wow.exe eens moet renamen naar bijvoorbeeld relic.exe. Hierdoor 'denken' de drivers dat het om een ander spel gaat, en met wat geluk heb je dan wel voordeel van SLI. Komt vaak voor en dit is meestal de oplossing.
Dit heb ik zelf ook geprobeerd maar lijtk niet te werken :).

Teddy^

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Offtopic sorry dat ik het vraag wellicht, maar heeft u dyslexie dat u niet correct kunt schrijven? Als dit niet het geval is, dan graag wat meer aandacht besteden aan het schrijven, men wordt zo niet alleen aanzienlijk sneller/vaker geholpen maar het is ook de verwachting van de community

• M2M
  • Laatst online: 19-05 23:41

M2M

medicijnman

is het niet mogelijk om SLI uit te zetten als de kaarten zijn gebakken op één kaart? (beetje vage zin maarja...)

dan zou je misschien wat verschillende drivers kunnen proberen (eventueel omega drivers of andere gemodde drivers). Maar zover ik me kan herinneren wordt SLI ondersteund door een engine (de motor van een game) of niet, en bij verandering van de naam van de executable zou dat iig geen verschil moeten maken. Tenzij de nvidia software alleen naar de naam van de exe kijkt om te zien of SLI geactiveerd moet worden.

-_-

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

M2M schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:13:
is het niet mogelijk om SLI uit te zetten als de kaarten zijn gebakken op één kaart? (beetje vage zin maarja...)

dan zou je misschien wat verschillende drivers kunnen proberen (eventueel omega drivers of andere gemodde drivers). Maar zover ik me kan herinneren wordt SLI ondersteund door een engine (de motor van een game) of niet, en bij verandering van de naam van de executable zou dat iig geen verschil moeten maken. Tenzij de nvidia software alleen naar de naam van de exe kijkt om te zien of SLI geactiveerd moet worden.
Raar maar waar, dit komt érg vaak voor. Games die geen SLI ondersteunen, komen zo wél in aanmerking voor de extra GPU. Ik denk dat de drivers kijkt naar de exe om te kijken of het een SLI enabled game is. Zo werkt de Settings Manager van nVidia ook.

• TeddyBeertje
ik ga het vanavond bekijken (eerst overwerken).

alvast bedankt voor de tip Gamo. en hoop dat het werkt zou me veel minder tijd schelen steeds als ik WoW speel moet ik handmatig het instellen moet ik 1 min wachten en dan pas kan ik verder.

Gratz en hoop dat het werkt. (K)

Teddy^

Pagina: 1