Surfen gaat langzaam, kan ook ARP-cache niet wissen

Pagina: 1
Acties:

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 12:34
Sinds een tijdje heb ik last van supertraag surfen! Dit ligt volgens mij niet aan de browser (opera, Firefox 3 en IE7 hetzelfde probleem). De internetverbinding zelf is niet sloom, met bijv. torrents of speedtest.nl, haal ik 400 kB/s Down en 96 kB/s Up. Maar het laden van een pagina gaat zo traag, bijv. de homepage van tweakers.net duurt ong. 40 sec om te laden :'( . Dit wordt naar verloop van de dag verholpen, door soms ff de kabel er in uit te trekken en dan is het surfen weer even "normaal" maar gaat dan ook ineens weer terug naar zijn oude snelheid.
Ook wat raar is, als ik mijn netwerkverbinding wil herstellen, krijg ik een melding "kan ARP-cache niet wissen"
Afbeeldingslocatie: http://lh5.google.nl/Brietman/R_oU8ku8jnI/AAAAAAAABNk/Yyr_a0eMNyQ/s144/7-4-08.jpg
Ook heel appart. Heb al gekeken als het ligt aan bijv bekabeling, netwerkkaart of router: andere kabel icm andere netwerkkaart(probleem blijft), via een andere computer ook via bekabeling en zelfde netwerkkaart (probleem "ARP" is er niet). Dus ik neem aan dat het mijn pc ligt

Om even aan te geven wat ik gebruik:
Computer: Windows XP PRO SP2, TCP-limit staat op 50
Netwerkaarten getest: VIA fast ethernet en 3COM XL 10/100
Router: Sweex LC000070Afbeeldingslocatie: http://sweex.nl/afbeeldingen/448/LC000070_img_pro_a.jpg

Als iemand iets kan bedenken waar het aan zou kunen liggen, graag! _/-\o_

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Heb je al gekeken of je helemaal virusvrij bent.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:21
> TCP-limit staat op 50
Zelf aangepast ? Waar haal je dat vandaan ?

• Sebazzz
  • Laatst online: 08-03 20:48

Sebazzz

3dp

Sorry maar Sweex zegt alles :N

Sweex heeft heel veel goede producten maar ook heel veel slechte. Probeer eerst eens een andere router als dat kan :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-03 21:46

DefLite

Why so serious?

Al de router ff gereset?

[ Voor 53% gewijzigd door DefLite op 07-04-2008 18:41 ]

• Bliksem B
TrailBlazer schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:34:
Heb je al gekeken of je helemaal virusvrij bent.
Na wat zipped cracks na ja :), ook geen andere spyware of trojans
DukeBox schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:37:
> TCP-limit staat op 50
Zelf aangepast ? Waar haal je dat vandaan ?
Ja met een proggie van internet, om te kijken als het daar mischien aan lag....., werkt via ms-dos en deze geeft meteen aan wat je TCP/IP limit is, hij stond eerst op 10
Sebazzz schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:38:

Sweex heeft heel veel goede producten maar ook heel veel slechte. Probeer eerst eens een andere router als dat kan :)
Zou inderdaad kunnen, tenminste over dat langzame internet, heb het wel eens vaker gezien bij andere mensen met ong dezelfde type routers en firmware (alleen ander merk, maar zag het hetzelfde uit). Voor de rest blijf ik het wel raar vinden van die ARP-cashe? Alle andere computers in huis hebben er geen last van! met dezelfde bekabeling en netwerkkaart
Ook gedaan, maar geen uitkomst

Maar dan blijf ik toch bij mijn punt over die ARP-cache? Wat heeft dit te betekenen? Heeft iemand hier een idee over, of weet iemand iets meer over die ARP cache, behalve wat er op Wikipedia staat?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:04

Fiber

Beaches are for storming.

Genoeg intern geheugen in je PC? Mijn XP Pro laptop met maar 512 MB wordt ook traag na een paar uur met veel vensters en tabbladen open. Zeker na een paar nachtjes in slaapstand. Keertje herstarten helpt dan wel, maar eigenlijk moet er gewoon meer geheugen in.

Tijdelijke internetbestanden etc. wissen helpt ook soms. En zaken als Schijfopruiming en defragmenteren kan ook nooit kwaad. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Bliksem B
Fiber schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:05:
Genoeg intern geheugen in je PC? Mijn XP Pro laptop met maar 512 MB wordt ook traag na een paar uur met veel vensters en tabbladen open. Zeker na een paar nachtjes in slaapstand. Keertje herstarten helpt dan wel, maar eigenlijk moet er gewoon meer geheugen in.

Tijdelijke internetbestanden etc. wissen helpt ook soms. En zaken als Schijfopruiming en defragmenteren kan ook nooit kwaad. ;)
Het ligt niet mijn intern geheugen, ok het mag wat meer (765 MB) en internetbestanden ook niet, heb ik ook al naar gekeken en met bijv een tijdelijke browser hetzelfde (portable)

Heb net nog ff getest via een Crosscable van laptop naar pc, dit zijn de uitkomsten bij het herstellen van de verbinding:
  • ip adressen automatisch ingesteld: kan ip adres niet vernieuwen, netwerkverbinding geeft wel "verbonden"weer
  • IP adressen handmatig ingesteld (inc gateway naar deze computer): "kan ARP-cache niet wissen" geeft wel melding "verbonden"
Dus aan de sweex router ligt het kennelijk niet, maar een intern probleem op mijn pc qua de ARP-cashe :(

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:04

Fiber

Beaches are for storming.

Rechtsklikken op netwerk-icoontje en dan op herstellen klikken?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Om de ARP cache handmatig te wissen:
Klik op Start, uitvoeren en type cmd. dan enter. Dit is het ms-dos scherm.

Om de arp-cache te zien, type je arp -a. Je krijgt dan een lijst met de gecachte gegevens

Type je achter de prompt arp -d, dan wordt de arp-cache geleegd. Je pc zal hierna weer starten met arp-requests en zo de cache weer vullen.

• Bliksem B
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:19:
Om de ARP cache handmatig te wissen:
Klik op Start, uitvoeren en type cmd. dan enter. Dit is het ms-dos scherm.

Om de arp-cache te zien, type je arp -a. Je krijgt dan een lijst met de gecachte gegevens

Type je achter de prompt arp -d, dan wordt de arp-cache geleegd. Je pc zal hierna weer starten met arp-requests en zo de cache weer vullen.
Ook dit heb ik al geprobeerd, net nog ff een x gedaan maar geen resultaat. Na de arp -d command, krijg ik ook geen respons van dat het gelukt is of zo iets, maar krijg dan meteen een nieuwe commandline :? Ik weet niet als dit hoort ja of nee?
Maar het probleem van als ik verbinding wil herstellen, blijft gewoon:S Hier ff een printscreen
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/brietman/10-4-2008.png

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03 20:27

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Deze linkjes al doorgenomen:
AskDaveTaylor
TechSupportForum
Majorgeeks

Misschien dat je daar wat aan hebt.

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Sebazzz schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:38:

offtopic:
Als eerste, je hebt in principe helemaal gelijk voor wat de Sweex producten betreft...
Maar voor deze LC000070 router gaat het Sweex verhaal nou net niet op...
Dit is met voorsprong de beste router (nu weliswaar een beetje gedateerd) die Sweex ooit gevoerd heeft.
Dit weet ik omdat ik een tijd werkzaam ben geweest op de Sweex helpdesk en deze router eigenlijk nooit problemen opgeleverd heeft (DOA uitgezonderd uiteraard), instellen en gaan...
Sterker nog, deze router zou ik de meeste thuisgebruikers zonder meer durven aanraden.

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• Sebazzz
  • Laatst online: 08-03 20:48

Sebazzz

3dp

Draai eens een Ubuntu Live CD, heb je dan ook problemen?
AKA_ACE schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:04:
[...]

offtopic:
Sterker nog, deze router zou ik de meeste thuisgebruikers zonder meer durven aanraden.
offtopic:
Zit zeker niets van Sweex in behalve wat aangepaste firmware? Alle goede producten van Sweex die ik tot nu toe heb gehad waren producten met iemands anders chipset en gewoon een Sweex sticker erop

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
;)
Sebazzz schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:55:
Draai eens een Ubuntu Live CD, heb je dan ook problemen?

[...]
offtopic:
Zit zeker niets van Sweex in behalve wat aangepaste firmware? Alle goede producten van Sweex die ik tot nu toe heb gehad waren producten met iemands anders chipset en gewoon een Sweex sticker erop
offtopic:
Geen idee meer wat er precies inzit...
Ik weet wel dat het min of dezelfde router is als Sitecom had (Sitecom had er ook nog een printserver inzitten maar deze was op zijn zachtst gezegd "een beetje brak") en ik dacht dat er nog een dozendouwer was die dit model ook voerde, ik kan alleen niet meer op de naam komen.
In ieder geval kon je de firmware van alle drie (en wellicht meer) de leveranciers gebruiken...
Waarbij trouwens, raar maar waar :) , de Sweex firmware het lekkerst liep...
Terwijl het enige duidelijke verschil alleen het Sweex logo is...

Maar alle producten die Sweex voert zijn "badge engineering" producten, maar als je op de tegenwoordige verpakkingen kijkt ziet je staan: "designed in the Netherlands" oid.
Nou dat klopt inderdaad.., de verpakking is inderdaad in nederland ontworpen 8)7

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• Bliksem B
Hurricane schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:59:
Deze linkjes al doorgenomen:
AskDaveTaylor
TechSupportForum
Majorgeeks

Misschien dat je daar wat aan hebt.
Thanks, ik heb nu het ARP probleem gedeeltelijk opgelost. Dankzij de bovenste link: ff de service "router and remote acces" uitschakelen en opstarttype op uitgeschakeld zetten ;). Nu kan ik wel weer normaal mijn verbinding herstellen en geen sloom internet (tot nu toe).
Maar ik vraag ik me nu wel of dit wel zo hoort? Lijk me namelijk niet, ik hoop dat het ook geen slechte gevolgen heeft! Iemand hier een advies over?

Offtopic, jep inderdaad deze sweex router wordt door heel veel andere bedrijven gemaakt.... Maar ik weet niet als het wel zo'n hele goede router is? Soms wel eens gezeur over gehad en moest ik hem nog al vaak rebooten (nu tijdelijk gelukkig niet). Bij een kameraad was hij zelfs kapot en hebben we er maar zijn blauwe linksys voor in de plaats gekocht bij de mediamarkt (€ 29.-) jammer genoeg wel een v5.xxx.xxx.....
Pagina: 1