Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

<div> spliten als een gedeelte op de andere pagina komt

Pagina: 1
Acties:

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
Mensen ik heb een vraagje.

Ik heb een behoorlijke lange HTML pagina (php) aan het maken die ook goed uitgeprint moet worden. Alles in de pagina's is verdeeld in verschillende div's. Nu wil ik het zo maken dat een div nooit op 2 pagina's geprint kan worden. Dus het eerste gedeelte van de div onderaan de pagina en de rest op de volgende pagina. Alle div's moeten altijd op 1 pagina staan en dus niet gesplit. De divs hebben een variable hoogte.

Weet iemand hoe ik dit makkelijk en snel kan oplossen?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Verwijderd

Ooit al gegoogled?

Google: "print div at new page" Eerst hit!
http://www.codestore.net/store.nsf/unid/DOMM-4WMEU6/

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:34
Laat het aan je browser over. Page break met CSS.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• ako
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-11 21:16

ako

div
{
page-break-inside: avoid
}

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
ako schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:44:
div
{
page-break-inside: avoid
}
wow! wat snel antwoord! deze werkt voor mij! super bedankt!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

be3denk overigens goed dat het van iedere printdriver afhankelijk is in hoeverre css-media="print" wel of niet ondersteund is en er dus per client grote verschillen kunnen bestaan.

Je hebt dus nooit gehele zekerheid dat bij alle clients dit goed ondersteund wordt, hooguit voor 'lokale' toepassing waar je per client-computer kunt controleren of deze css-propertie ondersteund is.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
hmm.. ik dacht dat de page-break-inside: avoid werkte maar het werkte toch niet. in IE6 en FF werkt het niet. iemand? want dit is precies wat ik eigenlijk wil gebruiken.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hey,

gewoon een denkpiste: De enigste elementen die steevast onsplitbaar afgeprint worden (bij mijn weten) zijn images. Misschien kan je een soort (floating) image van 1px breed zetten in de divs die niet gesplit mogen worden? Let wel helemaal tegen de regels van CSS in: inhoud (in dit geval die 1px-image) gebruiken om te layouten (in dit geval je print)...

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
maar als er een 1px image in de div zit dan kan het toch makkelijk zijn dat de div alsnog gesplit wordt en de 1px image gewoon op 1 pagina komt en de rest op de volgende? de image is tenslotte niet gesplit.

Pagina: 1