[iPod nano] verschijnt niet in iTunes*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mensen,

Sinds kort werkt mijn Ipod Nano 1gb zonder opgaaf van reden niet meer. Althans, als ik deze aansluit op de computer "kent" Itunes deze niet meer, en blijft in het scherm van de Ipod het volgende staan: "koppel niet los", ik heb hem al 1.5 uur aan laten staan maar hij blijft dienst weigeren, en de melding blijft staan. Het lijkt dus net alsof hij gewoon vastloopt (misschien is dit ook wel zo).

Het rare is alleen dat de muziek die erop staat wel gewoon prima doet, en dat alle nummers gewoon afgespeeld worden. Alleen kan ik de nummers er nu niet meer afkrijgen (na wekenlang dezelfde playlist te hebben gehoord wil je ook weleens wat anders). Dit laatste lukt dus niet.

Via een vriend (die een Mac heeft) kon ik een screendump maken van de meldingen die de Mac weergeeft als de Ipod wordt aangesloten.

Deze zijn als volgt:

ik snap er weinig van, maar wellicht dat iemand er een oplossing voor heeft, of het begrijpt!
alvast dank!

[ Voor 4% gewijzigd door XippIX op 16-09-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Niet online
iemand een idee hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik heb ook geen idee wat die logs betekenen. Alleen een voor de hand liggende suggestie is heb je de ipod nano al gereset? wellicht helpt dat...

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
Probeer hem eens hard te resetten

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Niet online
wat is een hard reset?

"de Hold aan en uit (zet m op hold, en daarna weer terug)
2 houd het menu knopje en de select knop tegelijkertijd ingedrukt tot het apple logo verschijnt, ongeveer 6 tot 8 seconden."

dit heb ik al een paar keer uitgevoerd, maar het probleem is dat als ik hem aansluit op Itunes hij de ipod niet herkend, en vervolgens vast loopt.

Ik kan dus ook niet herstellen doen via Itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11
XippIX, ik heb je topic titel even aangepast naar: "[iPod nano] verschijnt niet in iTunes*" De koppel niet los melding verschijnt namelijk ook als het wel goed werkt. Maak de volgende keer even thumbnails van max. 600 pixels breed en link dan naar het origineel. Verder is het pas toegestaan om je topic na 24 uur te kicken. Let verder in het vervolg een beetje op de productnamen, het is iPod en iTunes :)

De log files kunnen we niet zoveel mee, omdat ze volgens mij meer wijzen op een probleem met een bepaalde widget (Dashboardclient) dan dat het een melding geeft over de iPod. Ik neem aan dat je de vijf stappen van probleemoplossing al hebt uitgeprobeerd. Verscheen de iPod bij de vriend met de Mac wel gewoon in iTunes of helemaal niet?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En mochten die vijf stappen niet werken, dan kun je proberen de iPod opnieuw te formatteren. Dit doe je door eerste de iPod in disk mode te zetten, vervolgens start je Disk Utility op en sluit je de iPod aan. Als het goed is verschijnt de iPod nu in het rijtje met harde schijven. Selecteer "Apple iPod Media", klik op Erase, selecteer voor Volume Format "Mac OS X Extended (Journaled)" en vink "Install Mac OS 9 Disk Drivers" uit (die heb je toch niet nodig) en kies een leuke naam. Klik vervolgens op "Erase..." en als het goed is, is de iPod na enkele minuten weer zichtbaar in iTunes. Voor de zekerheid kun je Console in de gaten houden om te kijken of er I/O errors zijn met disk2. Mocht dat het geval zijn, dan is de iPod zelf beschadigd en zit er niets anders op dan 'm naar Apple op sturen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1