Toon posts:

[XP/VISTA] Pre Installed OEM software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede dag!,

Bij de levering van een nieuwe HP OEM PC met XP (of vista) erop krijg je standaard van die Pre installed software op je systeem, Zoals Intervido Win DVD en PDF Complete. Dit wil ik eraf hebben zodat ik een zo goed als kaal windows systeem heb.

Nou heb ik al beetje rond gekeken en kwam al het progje PC - Decrapifier tegen. Dit heb ik geprobeerd maar hierin krijg ik niet de gewenste software te zien die ik weg wil hebben.

Natuurlijk kan je alles handmatig un-installen, maar heeft iemand een bepaald soort software waar hij goede ervaring mee heeft om dit snel en gemakkelijk te kunnen doen?

alvast bedankt voor de reacties! d:)b

Verwijderd

Waarom niet gewoon een verse installatie doen?
Je kunt gewoon een ISO van 't net plukken en daarbij je OEM code gebruiken (als je deze nog niet hebt geactiveerd) en dan schoon beginnen.
Bij het uninstalleren van software blijft er altijd rommel achter.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:28:
Je kunt gewoon een ISO van 't net plukken en daarbij je OEM code gebruiken (als je deze nog niet hebt geactiveerd) en dan schoon beginnen.
Dit is wel een optie, maar niet echt intressant als je dat moet uitvoeren bij veel systemen (kost veel tijd)..

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
http://www.pcdecrapifier.com/

EDIT: Dom, staat er al... 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 07-04-2008 15:31 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:25:
Nou heb ik al beetje rond gekeken en kwam al het progje PC - Decrapifier tegen. Dit heb ik geprobeerd maar hierin krijg ik niet de gewenste software te zien die ik weg wil hebben.
Ik denk zelf dat een clean install het beste is. Echter dat vereist wel wat werk. Tooltjes e.d laten toch altijd nog wat troep achter.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:28:
Met als kanttekening dat het activeren niet altijd lukt van een OEM product key van grote fabrikant als HP/Dell/Compaq e.d.: via internet sowieso niet meer (te lui om naar linkje op zoek te gaan), en via telefoon doet MS ook wel eens heeeel moeilijk.

Pas bij herinstallatie van HP pc van kennis meegemaakt: recovery cd's niet aanwezig, universele oem XP cd gebruikt, MS gebeld voor activatie, die verwezen ons door naar HP voor recovery cd's, want activeren van de key die op de behuizing zat wilden ze niet doen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:54:
[...]

Met als kanttekening dat het activeren niet altijd lukt van een OEM product key van grote fabrikant als HP/Dell/Compaq e.d.: via internet sowieso niet meer (te lui om naar linkje op zoek te gaan), en via telefoon doet MS ook wel eens heeeel moeilijk.

Pas bij herinstallatie van HP pc van kennis meegemaakt: recovery cd's niet aanwezig, universele oem XP cd gebruikt, MS gebeld voor activatie, die verwezen ons door naar HP voor recovery cd's, want activeren van de key die op de behuizing zat wilden ze niet doen 8)7
Precies, zulke dingen wil ik dus absoluut voorkomen!

Zo heb je ook de Credential manager op nieuwe HP vista machines. Het zal ergens goed voor zijn, maar ik heb het gewoon niet nodig..heel irritant als leveranciers software voor je gaan kiezen.
Dat ze extra software meeleveren is opzich goed, maar laat ons zelf kiezen wat we wel en niet willen..
maar aangezien dit niet gebeurd, wil ik graag stukje software hebben waarme die software eraf kan, zonder herinstallatie, zodat je geen gezeik krijgt met activatie etc. :/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:02:
maar aangezien dit niet gebeurd, wil ik graag stukje software hebben waarme die software eraf kan, zonder herinstallatie, zodat je geen gezeik krijgt met activatie etc. :/
PC Decrapifier dus? :P
Maar goed, als die ook niet alle entries correct kan 'vinden' omdat het een driver is in plaats van een losse app, dan schiet je er niet zo heel veel mee op.

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 07-04-2008 15:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ja, maar dan iets uitgebreider gok ik, want de TS schreef:
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:25:
:P

Verwijderd

Topicstarter
LoL, ja het zou een uitkomst moeten bieden.. maar het laat me maar een klein item verwijderen en dat is "Reset IE Home and Search pages" verder staat er helemaal niks in de lijst, Items to Uninstall..dus daar schiet ik weinig mee op!

hmmm }:|

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
In de tussenliggende tijd had je al een nieuwe Vista install gedaan. ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In de tijd die je nu hebt gebruikt om uit te vinden hoe, had je dus al een prima werkende Vista kunnen hebben. :)

Maak het je gewoon makkelijk en doe een verse installatie. Dan even een image maken van je HD en je kan op termijn het e.e.a. zo terugzetten.

ARME AOW’er

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:55

Pinjataaa

Hit me!

Guardian Angel schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:34:
In de tijd die je nu hebt gebruikt om uit te vinden hoe, had je dus al een prima werkende Vista kunnen hebben. :)

Maak het je gewoon makkelijk en doe een verse installatie. Dan even een image maken van je HD en je kan op termijn het e.e.a. zo terugzetten.
Inderdaad, HP drivers heb je zo binnen en Vista installeerd ook lekker vlug.
Pagina: 1