Trage spellen met geluidskaart ingeschakeld

Pagina: 1
Acties:

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:50
Ik zit met mijn handen in het haar en ik leg mij issue maar even aan jullie voor!

Of ik hier op het goede forumgedeelte zit, weet ik niet.

Het gaat over het volgende systeem:

Amd xp 2000+
2x 512 mb ddr 333 mhz
Chaintech Apogee 7vjl Deluxe
Soundblaster live 1024/platinum
Zalman ZM400B-APS

Windows Xp 32 bits

Gisteren heb ik een pc opnieuw geïnstalleerd, ik heb ook de bios instellingen teruggezet naar default en goed gezet.
Sindsdien heb ik op die pc wat problemen met Grand Theft Auto 1. (jawel, de klassieker.)
We wilden dat spel dus via het netwerk gaan spelen.

Het draait hier prima op een celeron 500 mhz windows 98 pc en een laptop van 933 mhz met windows xp...

Ik heb zo'n beetje alle bios instelling die met pci te maken hebben al geprobeerd... misschien is het een bepaalde combinatie.

Het is namelijk zo dat het spel erg choppy is en het geluid klinkt niet helder, het kraakt zachtjes lijkt het wel.
Soms lijkt het spel ook geluiden over te slaan.
Rainbow Six 1 lijkt geen geluidsproblemen te hebben, maar hier is de performance ook bedroevend.
De muziek van Beethoven bij " voorbeelden van muziek" speelt prima af.

Super Pi Mod draaien geeft een nette score, die past bij dit systeem.

Zodra ik de geluidskaart (een soundblaster live ct4760, 1024/platinum.) uitschakel bij apparaatbeheer, draait het spel opeens prima...

In Grand Theft Auto heb je de mogelijkheid om de frame rate limiter uit te zetten.
Hierdoor zou het spel dus ineens veel sneller moeten worden. (onspeelbaar eigenlijk, omdat het rijden dan te moeilijk is)
De performance met de framerate limiter uit (daarmee loopt het op twee oudere systemen gewoon prima!) blijft gewoon slecht en het kraken en geluiden die wegvallen blijven ook.
Nu maakte dit op deze pc niet uit, totdat ik wat met de bios instelling ging klooien.
Ik geloof dat "PCI/VGA pallette snoop" uitzetten dat verschil maakte.
Toen liep het spel ineens wel heel snel met framerate limiter uit.

We willen Grand Theft Auto dus niet met de framerate limiter op "uit" spelen.
Op die andere twee pc's spelen we het ook met die optie uit.

Wat ik al geprobeerd heb zijn een paar herinstallaties en verschillende bios instellingen.
Ik heb ook getest met de drivers die windows xp standaard geïnstalleerd heeft voor de geluidskaart, maar ik heb ook de drivers van creative geprobeerd.

Conclusie:

Er is iets mis met de geluidskaart of de bios instellingen?

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Edit:

Ik heb net Quake 3 Demo op de bewuste pc gezet en daarmee totaal geen problemen...

[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 07-04-2008 14:11 ]