Ik wil, zoals de titel al zegt, in één query de prijs van een product op het moment dat een order gemaakt is bepalen.
Nu heb ik de volgende query om de prijs van een product op te halen op een bepaald moment:
Maar ik heb geen idee hoe ik alle producten uit een order kan halen met de juiste prijs erbij. Met meerdere querys krijg ik het uiteindelijk wel voor elkaar maar ik denk dat het in 1 ook zou moeten gaan.
Iemand die mij opweg kan helpen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| order_product (table met producten in een order) - order_id (relatie met order) - product_id (relatie met product) - amount - timestamp (tijd van toevoegen) product_price (table prijzen van een product) - product_id (relatie met product) - price - timestamp (tijd van toevoegen prijs) |
Nu heb ik de volgende query om de prijs van een product op te halen op een bepaald moment:
code:
1
| SELECT * FROM product_price WHERE timestamp <= '$timestamp' AND product_id = 1 ORDER BY timestamp DESC LIMIT 1 |
Maar ik heb geen idee hoe ik alle producten uit een order kan halen met de juiste prijs erbij. Met meerdere querys krijg ik het uiteindelijk wel voor elkaar maar ik denk dat het in 1 ook zou moeten gaan.
Iemand die mij opweg kan helpen?
67890