LCD wil niet op gevraagde frequentie

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik probeer al een hele ochtend mijn LC-32GA6E aan te sluiten op mijn videokaart (Geforce 2 GTS). Echter kom ik niet verder dan 1024x768. Met geen mogelijkheid krijg ik hem in 1366x768.

Ook niet als ik daarvoor modline aanmaak.

Ik heb de driver van de nvidia site geinstalleerd, maar zowel de driver van nvidfia als de native kernel driver willen niet.

Nu blijf ik dan ook met de laatste vraag over. Is een geforce 2 gts wel in staat om deze frequentie te leveren?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 09:44
Das geen frequentie, maar een resolutie.

Overigens is die kaart al een tijdje oud, ik kan het me best voorstellen dat hij dat niet zou willen, maar dit weet ik niet zeker. Heb je al op internet gezocht?

Als ik google vindt ik vrij snel info over deze kaart

http://www.google.nl/sear...TS+max+resolution&spell=1
http://www.tweak3d.net/reviews/leadtek/winfast2/

Op verschillende site's zie ik dat hij een max heeft van 2048x1536, dus echt onmogelijk moet het niet zijn volgens mij...

[ Voor 47% gewijzigd door GoldenBatt op 07-04-2008 13:37 ]

Specs!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 09:50
Ook relevant - hoe is de LCD aangesloten? HDMI? DVI? VGA? Anders? En ondersteund de LCD deze resolutie wel? Even opzoeken in het boekje.

• GoldenBatt
BartS12 schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:38:
Ook relevant - hoe is de LCD aangesloten? HDMI? DVI? VGA? Anders? En ondersteund de LCD deze resolutie wel? Even opzoeken in het boekje.
Dat is inderdaad een hele leuke, want zie dat het een lcd tv is, en al heeft hij die resolutie wel, sommige willen geen hogere computer resolutie als 1024X768 ondersteunen. Kijk de handleiding daar eens van na ;)

Probeer 1280X1024 eens, volgens mij is dat de max resolutie aldus de handleiding, al lijkt 1280 X 768 me beter ;)

http://www.tradenet.sharp.../LC32GA6E/LC32GA6E201.pdf
Pagina 18

[ Voor 19% gewijzigd door GoldenBatt op 07-04-2008 13:45 ]

Specs!

• BSeB
Mijn laptop met X1600 doet 1360x768 via dezelfde d-sub aansluiting op de televisie.

Het is inderdaad een lcd.

Ik had inderdaad een woordkeuze fout gemaakt met betrekking tot de resolutie

• GoldenBatt
BSeB schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:56:
Mijn laptop met X1600 doet 1360x768 via dezelfde d-sub aansluiting op de televisie.
BSeB schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:32:
Ik probeer al een hele ochtend mijn LC-32GA6E aan te sluiten op mijn videokaart (Geforce 2 GTS). Echter kom ik niet verder dan 1024x768. Met geen mogelijkheid krijg ik hem in 1366x768.
Ik zie hier al een verschil, die 6 pixel lijnen kunnen wel eens een verschil uit gaan maken.

Even offtopic: Waarom wil je zo'n oude kaart aan een lcd hangen, lijkt me niet echt super voor het afspelen van video's...

Specs!

• BSeB
Heb het net geprobeerd en dit had ook niet echt een positief effect, oftewel deze resolutie vreet die ook niet. Ik wil mijn tv tijdelijk gebruiken als beeldscherm omdat mijn vriendin ook graag wil computeren en ik zelf mijn laptop nodig heb en geen plaats heb voor een monitor.

Daarnaast is een agp videokaart nou niet bepaald interesant om heden ten dage nog te kopen. Er zit ook een onboard geval in (Dell GX270 - Intel® Extreme Graphics 2 technology) maar heb nog niet gekeken of die misschien beter is als die GTS.

• BSeB
Verschil tussen de 2 kaarten is er marginaal. De gts is iets beter, maar niet echt spannend veel...

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:38
Een vriend van mij heeft dit ook, dit is op te lossen met Omega drivers, voor zover ik van hem ooit begrepen heb kon hij met een tooltje een custom resolutie toevoegen.

There is no replacement for displacement!

• BSeB
Omega drivers zijn alleen voor windows platform en niet voor linux als ik het goed begrijp van de website:

http://www.omegadrivers.net/nvidia.php

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:38
Hmm, ik lees nu idd dat je het over een kernel driver heb, had aan het woord kernel idd kunnen ontdekken dat het om linux ging 8)7

There is no replacement for displacement!

• BSeB
Ik heb nu de andere videokaart ook geprobeerd, maar ik krijg de resolutie niet over het gehele scherm. Ik heb geen idee waar ik moet zoeken.

De configuratie is uitgegaan van een sax2 -r en die is handmatig weer doorgespit en bekeken. Resolutie is op defaultdepth 24 gezet en daar is de resolutie van 1360x768 bijgekomen. Bij de scherminstelling is de verwijzing naar de modline erbij gekomen. Verder staat er de standaard informatie met betrekking tot het scherm. Size heb ik eruit gehaald, maar vernieuwings frequenties heb ik laten staan. Daarmee een hoop gespeeld, maar ik blijf nu een wxga beeld houden dit is goed echter houd ik aan de zijkanten een verticale zwarte balk (2 dus aan beide kanten 1). Deze zou ik graag weg willen hebben. Kan iemand me misschien helpen hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen want ik kom er niet meer uit.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Een soortgelijk probleem met een nvidea kaart, inclusief oplossing: [Ubuntu 7.10] xorg.conf aanpassen Waarschijnlijk gaat dat voor jou ook werken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1