Toon posts:

USB stick wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week werkt mijn USB sitck niet meer onder Vista Home Premium 64bit.

Hij begint te zeuren om de stuurprogramma's. Deze laat ik hem dan opzoeken op het web maar er kunnen geen geschikte stuurprogramma's gevonden worden. Resultaat: De USB stick komt niet in windows verkenner te staan.

Normaal gesproken stop je hem erin en kan je data uploaden.

Via apparaatbeheer heb ik geprobeerd de stuurprogramma's bij te werken maar deze schijnen up-to-date te zijn.

Ik hoop dat jullie me van dienst kunnen zijn.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44

DefLite

Why so serious?

Werken andere USB appperaten wel?
Het is wel handig om ff dingen te vermelden als Mobo, drivers en type USB stick.

/offtopic
Meh via google kom ik op Vista Readyboost zooi :/

[ Voor 69% gewijzigd door DefLite op 07-04-2008 13:37 ]

Verwijderd

Om wat voor stick gaat het precies?

Heb je de laatste keer dat het goed werkte de stick verwijderd na eerst het apparaat te hebben ontkoppeld?

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40
Kijk eens in device manager als je stickje erin zit... Hoogstwaarschijnlijk staan daar wat fouten. Verwijder deze en rescan je harde waren daarna.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:16
Je driveletter van je USB eventueel veranderen? kan zijn dat hij aan het conflicten is met je hdd of cdrom.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Maar het probleem is nog steeds. Via apparaatbeheer bestaat het apparaat wel en windows zegt dat deze ook correct werkt.

De drive letter kan ik niet veranderen, hij komt immers niet eens in deze computer te staan.

Mijn externe harde schijf, die ook via USB werkt wordt wel gewoon herkend en werkt dus goed.

Mijn moederbord is een Abit IN9 32X-MAX. Het is gewoon een standaard USB stick, 2GB van het merk 'Peak'. Waar kan ik vinden wat voor drivers ik heb?

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 08:26
Ik heb regelmatig met mijn Acer Aspire 1692 (i.c.m. Windows XP weliswaar) dat ik diezelfde melding krijg. De stick even in een andere usb-poort kan wel eens helpen. Heb je al een andere (fysieke) poort geprobeerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:56:
Bedankt voor de reacties. Maar het probleem is nog steeds. Via apparaatbeheer bestaat het apparaat wel en windows zegt dat deze ook correct werkt.

De drive letter kan ik niet veranderen, hij komt immers niet eens in deze computer te staan.

Mijn externe harde schijf, die ook via USB werkt wordt wel gewoon herkend en werkt dus goed.

Mijn moederbord is een Abit IN9 32X-MAX. Het is gewoon een standaard USB stick, 2GB van het merk 'Peak'. Waar kan ik vinden wat voor drivers ik heb?
Driverletter moet je ook veranderen in Disk Management (schijfbeheer) als je het computer management scherm opend...
Microsoft update al gedraaid?
al in de poort van je externe schijf gestopt?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wel erg vreemd,

Via schijfbeheer kan ik niks veranderen aan de schijf. Datzelfde gebeurt me ook met m'n nieuwe HD van 750GB. Ook deze wordt niet herkend en kan ik dus niet activeren en gebruiken. Als ik ofwel de USB stick wil formaten, danwel de nieuwe HD, krijg ik de volgende melding:

"De bewerking is mislukt omdat de consoleweergave van Schijfbeheer niet bijgewerkt is. Vernieuw de weergave via de taak Vernieuwen. Als het probleem zich blijft voordoen, dient u de console Schijfbeheer te sluiten en vervolgens Schijfbeheer (of de computer) opnieuw op te starten."

Het lijkt dat het probleem zich in mijn computer begeeft. De USB stick wordt wel geacepteerd op andere PC's. De HD kan ik helaas niet testen omdat ik geen andere PC's heb met S-ATA aansluitingen.

De USB stick in een andere poort stoppen werkt ook niet.

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:16
Toch maar is even kijken of je HDD wel goed zit aangesloten. Gebruik je hem als master/slave/CS? eventueel dan kijken of het jumpertje goed zit. Kan zijn dat je USB met je HDD aan het conflicten is.

edit: word je HDD in de bios herkent?

[ Voor 9% gewijzigd door Nyazzin op 08-04-2008 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows Update nu gedraaid, dus alles is weer up-to-date. Maar het werkt nog steeds niet. M'n HD wordt inderdaad wel herkend in de BIOS en staat ook gewoon bij schijfbeheer. Net als m'n USB stick.
Pagina: 1