Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023
Zoals velen blijven de foto's vaak op de pc staan en verder niks, toch jammer. Ik wil het trapgat misbruiken om 6 tot 10 lijsten op te hangen.

Het gaat om A4-formaat waarin in ik de foto makkelijk wil kunnen verwisselen, het liefst aan een soort ophangsysteem (rail/visdraad oid).

Zijn er tweakers die iets soortgelijks al hebben of ideeen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:29
Leuk idee, zeker doen. Railsysteem kan voorkomen dat je trapgat een gatenkaas wordt. Ik heb 't laatst bij de hema gehaald. Lekker goedkoop, alleen niet zo handig voor hele kleine lichte lijstjes. Lijsten hebben ze er ook maar daarvoor kan je ook bij ikea goed slagen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

(schilderij)ophangrails te verkrijgen bij Hornbach ad €13.95 per 2 meter incl. 2 transparante ophangdraden.
Dezelfde kosten bij de Gamma €17.95..................

Vrouwtje schildert er vrolijk op los ;)

[ Voor 11% gewijzigd door keur0000 op 07-04-2008 13:31 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:14

Wish

ingwell

Je hebt ze ook liggen bij Praxis, Gamma etc., maar ook bij Expo hebben ze ze wel (maar die zijn dan weer duurder). Kijk even rond: ophangsysteem schilderij

Zelf gebruik ik ook een systeem waar ik nu niet meer van weet hoe het kreng heet, maar werkt prima. Railing ophangen, dikke doorzichtige snoeren erin waar je dan de lijsten aan kan ophangen. Ideaal

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Gamma en Praxis heeft ze inderdaad, zijn ook goed betaalbaar daar.

Heb er zelf enkele in de woonkamer gehangen, zijn perfect die dingen :) (mijn moeder schildert er ook flink op los ;) )

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-06 16:10

Eijkb

Zo.

Wij hebben onlangs van iedereen een closeup gevraagd (vrienden / bekenden / familie) en deze opgehangen in het trapgat. Er hangen er nu ongeveer 40 (kris kras met diverse soorten kleuren fotolijstjes). We hebben nog 30 foto's die we nog moeten ophangen. Overigens hebben we dubbelzijdig plakband gebruikt (muur te hard voor spijkers) en dat hangt prima nadat we de lijstjes hebben afgeschuurd en wat duurder tape gebruikt hebben.

Het zijn weliswaar geen "high end foto's" maar het idee en de uitwerking is erg leuk geworden!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 24-06 14:29
Eijkb schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:45:

Het zijn weliswaar geen "high end foto's" maar het idee en de uitwerking is erg leuk geworden!
foto?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
Oproep:

Plaats een foto van je fotowand!

d:)b

(maar dat zal wel weer teveel gevraagd zijn :+ )

[ Voor 38% gewijzigd door sanderander op 07-04-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hier hangen wat wissellijstjes, Ikea wil nog wel eens niet te dure hebben, maar bij blokker waren onlangs de middelbruine in de opruiming wegens uit de mode ofzo. Aan de binnenmuur hangen ze aan kleine spijkerhaakjes (gipsblokken). Aan de buitenmuren aan een schroefje of haakje met plugje. (te hard voor spijkertje)

[ Voor 1% gewijzigd door bouwfraude op 13-04-2008 11:21 . Reden: spijkerhaakjes ipv spijkertjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245499

sanderander schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:50:
Oproep:

Plaats een foto van je fotowand!

d:)b

(maar dat zal wel weer teveel gevraagd zijn :+ )
Inderdaad! Ben ik ook wel benieuwd naar. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Afbeeldingslocatie: http://mennotours.nl/dingen/fotowand.jpg

Zag het topic weer even voorbij schieten in active topics dus bij deze. Er komen dus zeker nog 20 tot 30 foto's bij zodra mijn vriendin weer tijd heeft gevonden lijstjes te halen / te schuren.

[ Voor 32% gewijzigd door Eijkb op 08-04-2008 13:53 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 08:39

Nohead

PSN ID: Nohead

Dit is nou nog eens een leuk idee voor mijn volgende huis.
Vind alleen de kleuren lijstjes wat 'te' voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Die kleuren vond ik in eerste instantie ook te, maar ze hangen in een best donkere opgang dus je hebt er vanuit de kamer en overloop geen last van. Foto is genomen met flitser, zie nu pas dat die muur niet netjes geverft is :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 21:17
Tsja, telt niet echt als ingelijst maar ze zijn wel opgehangen :P

Ik heb een whiteboard van ongeveer 1.5x1 meter en een stapeltje Ikea magneetjes genomen en het daar eens mee geprobeerd, hij hangt op het moment niet aan de muur dus jullie moeten het even met een beetje vage oude foto doen maar you get the idea:

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/5227/img4935rg0.jpg

Met een beetje goede lamp er op is het ook verdomde handig om er geprinte foto's op te bekijken, vergelijken en uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245499

Dr-b schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:14:

Ik heb een whiteboard van ongeveer 1.5x1 meter en een stapeltje Ikea magneetjes genomen en het daar eens mee geprobeerd, hij hangt op het moment niet aan de muur dus jullie moeten het even met een beetje vage oude foto doen maar you get the idea:

[afbeelding]

Met een beetje goede lamp er op is het ook verdomde handig om er geprinte foto's op te bekijken, vergelijken en uitzoeken.
Mooi idee. Misschien een idee om kleine magneetjes in een neutrale kleur te nemen? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Anoniem: 245499 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:28:
[...]
Mooi idee. Misschien een idee om kleine magneetjes in een neutrale kleur te nemen? O+
^^ met hem.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4248
veeeeel sterker dan die bucht van Ikea. Ik had die magneten ook eerst.
Voor een wat zwaar kaartje had je er al 2 nodig. en de plastic kapjes vallen er ook zo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 21:17
Tsja, ik heb ook niet specifiek voor die Ikea magneetjes gekozen, maar ik had ze nog liggen :P

Neutrale magneetjes zijn inderdaad wel beter; Wat eigenlijk nog beter zou zijn zijn kleine magneetstrip, maar die ben ik nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Dr-b schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:23:
.....
Wat eigenlijk nog beter zou zijn zijn kleine magneetstrip, maar die ben ik nog niet tegen gekomen.
Zoiets? Beetje breed wellicht, maar waarschijnlijk ook wel in de lengterichting te knippen of snijden.

http://discountoffice.nl/...etstrip-2x100cm-witpak-2/

Eigenlijk vind ik die kleurtjes ook wel vrolijk hoor... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:03
Ik heb een muur (althans een gedeelte) geschilderd met magneetverf. Foto op de muur met magneetje en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
:o Laat eens zien, Herrick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:32
Ik heb een ikea staaldraad langs de muur gespannen waar ik of foto's / posters aan kan hangen met een soort kleine metalen wasknijpertjes of gewoon 20*30 lijstjes aan kan hangen met haken. Groter heb ik nog niet geprobeerd maar moet denk ik ook wel lukken.

Lekker flexibel en die staaldraad met die voetjes ziet er wel strak uit,

zo een dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/36087_PE126977_S3.jpg

voor de liefhebbers, in utrecht lagen ze bij de gordijn stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251255

Ik heb laatst zoiets bij mijn oma gedaan. Gewoon staalspijkertjes gebruikt! In buitenmuren werkt dat niet, maar volgens mij was dit gasbeton. Gaat prima! Wilde eerst zo'n ophangsysteem halen maar kwam er achter dat dat redelijk duur is (17,95 en dan nog tig hangertjes a 2,95) Enorm duur en niet handig als je een hele muur vol wil hangen. Volgens mij krijg je dan problemen met foto's die onder elkaar hangen ivm het visdraad.

Staalspijkertjes waren in dit geval ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Anoniem: 251255 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:36:
Ik heb laatst zoiets bij mijn oma gedaan. Gewoon staalspijkertjes gebruikt! In buitenmuren werkt dat niet, maar volgens mij was dit gasbeton. Gaat prima! Wilde eerst zo'n ophangsysteem halen maar kwam er achter dat dat redelijk duur is (17,95 en dan nog tig hangertjes a 2,95) Enorm duur en niet handig als je een hele muur vol wil hangen. Volgens mij krijg je dan problemen met foto's die onder elkaar hangen ivm het visdraad.

Staalspijkertjes waren in dit geval ideaal!
Ik kreeg staalspijkertjes zelfs niet in de buitenmuur, vandaar dubbelzijdig tesa plakband (de goedkope rommel hield het niet na 1 nacht niet geslapen te hebben daar iedere 10 minuten er een foto vanaf kwam donderen (+ nog 4 / 5 treden omlaag :+).

De muur is trouwens met "granol" beschilderd, dus met licht relief. En ook dan houdt het tesa dubbelzijdig plakband het nu al 3 weken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Eijkb schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:56:
[...]
De muur is trouwens met "granol" beschilderd, dus met licht relief. En ook dan houdt het tesa dubbelzijdig plakband het nu al 3 weken.
Dat zegt niks, had ooit eens een rond spiegeltje in het toilet gehangen met heel veel van de bijgeleverde plakkertjes, heeft maanden gehangen maar op een gegeven moment lag die toch op de vloer in duizend stukjes. (misschien lag het wel aan de bouwmarkt kwaliteit)

[ Voor 5% gewijzigd door bouwfraude op 13-04-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
Dr-b schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:14:

[afbeelding]

Kijk! Dat ziet er wel strak uit. Wel belangrijk is dat je de 10x15's mét kader uitprint. Maar is vraag me wel af: trekken de foto's niet enorm snel krom zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
In mijn zoektocht naar ophangsystemen voor lijsten/foto's kwam ik deze leverancier tegen.

http://www.arti-tec.nl/

Misschien een goeie tip voor mede-gotters die op zoek zijn....

Ikzelf ben trouwens op zoek naar een systeem die ik door de jaren heen zeer flexibel kan gebruiken.
Ik heb namelijk een redelijk groot stuk wand die ik als fotowand wil gaan gebruiken en als eerste opstelling wil ik het volgende gaan doen:

bovenaan drie foto's van 30 bij 45
daaronder twee of drie rijen van 10 bij 15
daaronder weer drie foto's van 30 bij 45
en daaronder eventueel nog twee of drie rijen van 10 bij 15

Echter ik wil wel met fotolijsten gaan werken (ivm de betere bescherming van de foto) dus opties als magneten gaan niet werken.

Zoals ik al zei wil ik flexibel kunnen zijn met mijn foto wand, dus naar mijn mening kom ik al snel uit bij een rails met gewoon veel draden óf is er misschien nog een gotter met een briljante ingeving?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 02-07 12:06

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Backpacker schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:20:
In mijn zoektocht naar ophangsystemen voor lijsten/foto's kwam ik deze leverancier tegen.

http://www.arti-tec.nl/
Dit spul wordt bij zo'n beetje elke bouwmarkt verkocht. Ook ik heb het in mijn huis hangen in diverse kamers.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58753

ajhaverkamp schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:23:
[...]

Dit spul wordt bij zo'n beetje elke bouwmarkt verkocht. Ook ik heb het in mijn huis hangen in diverse kamers.
Gamma bv. Heb ze ook hangen hier. Werkt makkelijk en simpel. Je moet alleen wel goed schuin boren als je die dingen strak tegen het plafond wilt hebben. Oh en doe een stuk karton tussen je boorkop en het plafond, scheelt laten bijwitten.
Pagina: 1