Toon posts:

Draadloos tussen kabelmodem en router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanplan om mijn kabelmodem (staat in de meterkast) draadloos te verbinden met een router (staat een verdieping hoger).

Nu is mijn vraag wat heb ik daar voor nodig.
Ik heb al een beetje zitten zoeken, en als het goed is heb ik dan voor de kabelmodem een accespoint nodig en de router moet gewoon geschikt zijn voor WLAN.

Op de router komt dan natuurlijk gewoon mijn bedraad netwerk.

Is dat de manier of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt.

Gegroet
Scartie

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Waarom schaf je geen draadloze router aan die je direct op de kabelmodem zet?
En dan zet je boven een Bridge accespoint neer waar je dan je kabels op aansluit.
Zie ook andere topics

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen andere manier om dat te doen?

Ik vind het namelijk een beetje zonde om een router neer te zetten alleen maar om mijn kabelmodem op aan te sluiten.

Maarja je zit natuurlijk wel met je WAN poort die je nodig hebt en die zit natuurlijk alleen op een router.
Of je moet wel je accespoint op de WAN poort van je router kunnen aansluiten :D.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:37:
Ik vind het namelijk een beetje zonde om een router neer te zetten alleen maar om mijn kabelmodem op aan te sluiten.
Dat is precies het doel van zo'n ding, dus ik zie het probleem niet?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:37:
Is er geen andere manier om dat te doen?

Kabeltje trekken?
Maarja je zit natuurlijk wel met je WAN poort die je nodig hebt en die zit natuurlijk alleen op een router.
Of je moet wel je accespoint op de WAN poort van je router kunnen aansluiten :D.
:?

Wat voor nut heeft het om je interne netwerk aan te sluiten op de interface die voor verkeer naar het internet toe bedoeld is?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Ok, misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest (of ik snap het gewoon niet :D)

Ik heb ff een situatie schets gemaakt hoe ik het wil hebben.
Afbeeldingslocatie: http://scartie.no-ip.com/~will/Troep/Draadloos%20netwerk.PNG
Nu is de vraag wat kan ik bij dat 'draadloos netwerk kastje' zetten.

Hoop dat het zo duidelijk is, en als dit niet kan dan zal ik maar een draadje moeten trekken :S

Verwijderd

Je zal toch eerst je router moeten zetten en dan je AP als.. access point moeten gebruiken.

Hang dan gewoon een switch aan die AP.

Ik zie het probleem niet.

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 21:31

William/Ax3

We are Starstuff

@TS lees dan wat al gezegd is!!
LuckyY schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:59:
Waarom schaf je geen draadloze router aan die je direct op de kabelmodem zet?
En dan zet je boven een Bridge accespoint neer waar je dan je kabels op aansluit.
Zie ook andere topics
->kabel
--- draadloos

kabelmodem->router---bridge(+->eventueel switch)->pc's

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Handiger is om je schema iets aan te passen: Je "Draadloze Router" hang je direct aan je kabelmodem, en je "Draadloos netwerk kastje" is niets anders dan een access point/repeater die het signaal van je draadloze router versterkt en/of naar een bedrade vorm omzet.

De reden hiervoor is dat je de kabelmodem direct op de gateway (router) moet inpluggen, en de "wireless" zijde niet het internet signaal zelf deelt... Daar zit de router tussen.

De mogelijkheid waar jij op zit te azen kost je een extra access point:
Kabelmodem -(kabel)-> Accesspoint -(wireless)-> Accesspoint -(kabel)-> Router -(kabel of wireless)-> Client PCs

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Ok nu snap ik het, dan doe ik dat zo.

Bedankt voor de reacties
Pagina: 1