Toon posts:

High End Gamesysteem Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers
Ik heb een paar probleempjes met het High End Gamesysteem (HEG) systeem van maart.
Ik heb alle onderdelen van het HEG systeem aangeschaft met als enige afwijkende onderdeel het Gigabyte board. Voor mijn systeem heb ik het EX38 board. Volgens mij is dit board identiek met alleen energiebesparingssoftware en energiezuinige onderdelen.
Het systeem draait nu en ziet er gelikt uit.
Nu loop ik echter tegen een aantal dingen aan waar ik niet echt (lees echt niet) een oplossing voor kan vinden.
Het eerste probleem is dat het systeem met een warme boot de ene keer wel en de andere keer niet de 2e harde schijf detecteerd. Met een koude boot gaat het meestal wel goed.
Op de site van Gigabyte gekeken en die hebben geen topic hierover. Met oudere boards en IDE schijven heb ik dit ook wel eens gehad. Daar moest je dan een opstart vertraging in de bios opgeven dan was het probleem verholpen. Deze mogelijkheid is er nu niet meer.
2e probleem wat ik heb is met de installatie van Nero.
In eerste instantie had ik Vista Premium 64bit geïnstalleerd inclusief alle drivers. Toen Nero 8.3.xx erop. Na opstartten van Nero begon het systeem schokkerig te reageren. De processor percentages liepen op tot 50% en de harde schijf lamp ging aan, uit, aan, uit. Daarna heb ik XP professional 32bit geïnstalleerd met dezelfde versie van Nero, zelfde probleem. Vervolgens nog 2 andere versies van Nero geprobeerd, zelfde probleem.
Met andere software heb ik tot op heden geen problemen.
Graag advies

Gr.
Sandeman

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Staat Nero toevallig op die 2e schijf geinstalleerd? Of heb je nog meer software daar vandaan draaien?

Omdat je zegt dat die 2e schijf niet altijd even lekker opkomt heb ik het vermoeden dat die schijf niet 100% is... Al eens een test gedraaid over die schijf?

"Find what you love and let it kill you"

Verwijderd

Topicstarter
Nero staat op de eerste schijf geïnstalleerd. Op de 2e schijf staat momenteel nog niets. Het is volgens mij alleen de Bios die moeilijk doet over het herkennen van de schijf. Als Windows is opgestart, functioneert de schijf verder goed.

• M-Opensource
hmm ok... heb je al eens de schijf losgekoppeld voordat je het systeem aanzette? Probeer eens zonder die schijf te werken en kijken of Nero dan nog zo loopt te klooien...

(het hoeft er niet mee te maken te hebben, maar uit ervaring heb ik altijd geleerd zoveel mogelijk "out te rulen")

Verwijderd

Topicstarter
Shijf losgekoppeld, geen reultaat. Brander losgekoppeld, resultaat! Nero werkte als een malle. Brander op een andere SATA chipset gezet, werken! Dat probleem is de wereld uit.
Ben ondertussen ook een beetje aan het schuiven gegaan met die andere disk, maar tot op heden nog geen resultaat.
I.I.G. bedankt voor het meedenken

• M-Opensource
Mooi zo... have fun with it :)

Pagina: 1