Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
Ok ik ben dus een totale bootup noob, de vorige keer had ik het geluk dat ik eerst windows xp pro en toen vista installeerde waardoor de pc alles vanzelf deed.

Deze keer echter niet want ik wil nu 2x windows XP Pro.

Mijn pro cd bleek niet over de recovery mogelijkheid te beschikken dus net de home cd erin gedaan en voila ik kom erin.

Vervolgens deed ik bootcfg, zag de commands en bootcfg /rebuild.

Heb toen de 2 windowsen aangemeld, alleen ik wist niet wat hij met optie bedoelde. Ik dacht hmm ik doe het wel opnieuw misschien is het de volgorde van opstarten.

Nu reboot ik en nu staat er dus 4x windows:P. Iemand enig idee hoe ik dit ook weer edit zegmaar en er 2 weghaal???

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

C:\Boot.ini.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik zie het bestand niet:S maar als ik hem gewoon intyp opent er wel iets...

Echter er staat maar 1 OS hier vemeld dus geloof niet dat het nu hier is bewaard:(. Misschien moet ik toch terug naar de herstelconsole van de cd en dan via bootcfg het resetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

start > run > notepad c:\boot.ini

Dan kan je hem editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ok ik heb de boot.ini gevonden op de andere windows. DAar is deze ini groter en staan alle OS vermeld.

Echter als ik 2 regels delete en ik wil saven dan mag dat niet...

Ik heb ook bootcfg geprobeerd...Maar dat ding kent alleen add en rebuild :| geen remove command! iig niet als ik het dosoverzichtje mag geloven:S:S.

Ze staan er daar wel netjes alle 4 bij...
option hadik trouwens dat /fast detect moeten invullen merk ik.

edit het is gelukt:

als je googled op how to edit boot.ini kom je op de windows site. Hier staat vermeld hoe je deze dingen kunt verwijderen en aanpassen etc:). In dit geval bootcfg /delete /id #

[ Voor 89% gewijzigd door sdk1985 op 07-04-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
offtopic:
Je hebt [XP] Hoe krijg ik de schijfletters goed?* ook al lopen over hetzelfde probleem.
Lijkt het je dan niet handiger om óf alleen dat topic te gebruiken, óf duidelijker te refereren aan dat eerdere topic als je een nieuwe begint?

Dan hoeft niet iedereen te gaan zoeken om uit te vinden wat je nou precies bedoelt omdat je dan de voorhistorie ook erbij hebt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1