Toon posts:

panasonic plasma Th37px80 en digitenne

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,net voor mijn ouders de th37px80 besteld,nu willen ze bij digitenne blijven.
zelf heb ik ups met 42inch prima!.
maar hoe wordt het signaal (blokken) met de 37 inch en digit.
ik moet dus wel een conax module aanschaffen,en ben dus eigenlijk op zoek naar een pana plasma kijker, die ook met digtenne kijkt en hoe het daar is?
graag wat reacties?

mijn vragen zijn conax aanschaffen of eerst gewoon met het digitenne kastje de kwaliteit beoordelen.

bvd

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:20

seninha

god's right foot

Kan je vertellen dat Digitenne ism een groot scherm not done is :/

Digitenne gebruik zo'n lage bitrate dat je er gewoon gek van wordt. Maat van me heeft daarom sinds een paar maanden een schotel op z'n dak (na veel aandringen vanuit mijn kant ;) ) om normaal TV te kunnen kijken

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Topicstarter
En dat iptv van kpn schijnt 19.95 te kosten,zit daar dat het adsl modem en de iptv tuner bij?
of moet je die kopen?
kan je misschien je digitenne kast gebruiken?
bvd

Verwijderd

Op de verpakkingen van Digitenne staat dat de aangeraden maximum schermgrootte 32" is. Volgens mij is het echt enorm slecht. Ik kan normale digitale televisie al niet aanzien op de meeste schermen (meestal kan je gelukkig door de compressie artifacts heenkijken om te zien wat er gebeurd :+)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:43
Ik ben het met bovenstaande posts niet eens. Zelf heb ik sinds eind december de Panasonic TH37PV plasma TV met Digitenne. Nu is mijn Digitenne decoder wel op m'n harddisk-DVD-recorder aangesloten die ik heb ingesteld op upscaling naar 720p (aangesloten op mijn TV via HDMI). Maar het bron-signaal blijft natuurlijk gewoon Digitenne 576i en daar kan upscaling niet revolutionair veel aan vebeteren.

In ieder geval is Digitenne op deze manier prima kijkbaar op mijn 37 inch plasma TV, en zeker de zenders met iets hogere bitrate (NL 1, 2, 3 maar ook RTL4 bv) zien er prima uit. Natuurlijk is het lang niet zo scherp als HD-materiaal, maar als je er op een meter of 2-3 vanaf zit is het gewoon goed te doen. Geen last van blokkerigheid bij mij (behalve als het Digitenne signaal zelf gestoord wordt natuurlijk).

Mocht je in de buurt van Almere wonen en het met eigen ogen willen zien dan is dat best te regelen. :)

(Overigens, ik heb een PopcornHour HD-media player op mijn TV aangesloten, dus ik weet hoe mooi en scherp HD materiaal eruit kan zien. Om te voorkomen dat men hier gaat miepen dat ik niet beter weet dan Digitenne... :P )

[ Voor 10% gewijzigd door Haay op 08-04-2008 08:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, Haay hier heb ik wat aan!,zelf heb ik een 42pv70 en ook eentvix met dtv van upc.
dus ik weet ook wat er mogenlijk is!
ik heb dus besloten om eerst de 37px aan de box van digitenne(scart) te koppelen en van daaruit verder te gaan.
met en een conax module zodat ik de tuner van de tv kan gebruiken en een buiten antenne.
deze twee zouden ev verbetering kunnen geven!
zelf vindt ik het jammer dat ze geen upc dtv willen,maar ja, ieder zijn eigen ding!
maar na jouw bericht zie ik het wel zitten.
bedankt!

PS: ze hebben er ook een cinema setje bij genomen SC-PTX5 deze heeft ook een scart en geloof ik upscalling.
zou het een idee zijn om het digitenne kastje via deze te laten lopen.
dus digitenne/homecinema/tv?
gr jorgen

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 10:45 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:31:
PS: ze hebben er ook een cinema setje bij genomen SC-PTX5 deze heeft ook een scart en geloof ik upscalling.
zou het een idee zijn om het digitenne kastje via deze te laten lopen.
dus digitenne/homecinema/tv?
Heb ff gegoogled, maar die SC-PTX5 heeft geen SCART IN-gang, alleen uitgang (en daarnaast ook HDMI, met 1080p upscaling). Het zal dus niet Digitenne kunnen upscalen.
zelf vindt ik het jammer dat ze geen upc dtv willen,maar ja, ieder zijn eigen ding!
Tja, ik vind het prijsverschil tussen Digitenne (€6,95 per maand voor 2 TV's) en UPC digi-TV (16,37 euro analoog abo + 3,99 euro voor Starter abo = €20,36, voor maar één TV) nogal aanzienlijk. Gewoon TV kijken gebruik ik toch voornamelijk voor nieuws & actualiteiten programma's. Films en goede series download ik tegenwoordig in HD kwaliteit om via m'n PCH af te spelen. Van de kosten die ik daarmee al enkele jaren bespaar heb ik al lang en breed m'n PCH terugverdiend! ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Haay op 08-04-2008 12:13 ]

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-02 06:04
Je hoeft niet meteen een CAM module aan te schaffen om Digitenne uit te proberen . Als je een antenne aansluit op de tv en de digitale kanalen laat zoeken , geeft hij de ongecodeerde zenders ( Ned 1,2,3 en regionale omroep) gewoon weer. Als je al een digitenneontvanger hebt, kun je gewoon een coaxkabeltje vanaf de loop-out aansluiting van die decoder naar de tv toe aansluiten, dan heb je het signaal van de antenne gelijk versterkt ( rechtstreeks de standaard binnenantenne op je tv aansluiten gaat niet werken, het is een actieve antenne die met 5 Volt gevoed wordt, voeding krijgt hij op deze manier dia de kpn decoder ) . Waarschijnlijk is de kwaliteit van de Panasonic tuner beter als die van je KPN decoder ( als dat een samsung is tenminste...)

Verwijderd

Topicstarter
Haay,de tarieven van upc zijn inderdaad geen tarieven van digtenne,maar ik heb dus wel aneloog in het hele huis.bovendien kan je voor 3,99 een extrabox huren en dat maakt dan een 2e dtv aansluiting.
al met al als je alles bij ze af neemt,dus telefoon,internet,en dtv zit min op 39 euro pmaand.
ze zojn dus voor mij alleen aantrekelijk omdat ik alles van ze heb.
Ik ga gewoon even kijken met de digitenne decoder ertussen.
bedankt!

tvdoc: ik ga dus eerst inderdaad even de decoder van dtenne op de tv aaansluiten.
maar als ik met een cammodule( en buiten antenne) wil werken,zou ik toch iets met de voeding moeten regelen.
er zijn geloof daar oplossingen voor alleen ik weet niet welke?
bedankt

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-02 06:04
Als je zo'n module koopt als starterskit , zit er naast die cammodule ook een inserter in die je tussen je coaxkabel moet zetten , deze zorgt voor de 5 volt naar de antenne. Ook een binnenantenne en een smartcard worden meegeleverd in zo'n pakketje.
Inserters zijn eventueel ook los te koop.( ± 15 euro)
Pagina: 1