Overstappen naar Ubuntu: even wachten op Hardy?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil al erg lang graag overstappen van Windows XP naar Ubuntu. Tot nu toe heb ik de volledige overstap vaak uitgesteld omdat mijn PC willekeurig vastloopt bij het gebruik van de grafische kaart, waardoor ik Compiz Fusion niet kon gebruiken. Ik ben er eindelijk achter dat het probleem mijn moederbord was en nu ik een nieuwe heb wil ik dan ook de overstap maken.

Mijn vraag: is het slim on nu over te stappen, of is het handiger om nog even te wachten tot Hardy uit komt? Ik twijfel omdat ik (1) mijn systeem graag zo schoon mogelijk wil hebben en bang ben dat het updaten van de ene release naar de ander veel rommel maakt en (2) geen zin heb om bij de update weer heel veel opnieuw te moeten gaan regelen (ik denk hierbij bijvoorbeeld aan het aan de praat krijgen van PulseAudio met m'n Audigy 2).

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Ubuntu 8.04 komt over 17 dagen. Je kunt daar op wachten, of de BETA installeren.

Ik adviseer om nog even te wachten :-).

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ik draai zelf hardy beta, en raad je aan nog ff te wachten als je geen linux ervaring hebt. Er zitten nog wel kleine fouten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:57:
Ik wil al erg lang graag overstappen van Windows XP naar Ubuntu. Tot nu toe heb ik de volledige overstap vaak uitgesteld omdat mijn PC willekeurig vastloopt bij het gebruik van de grafische kaart, waardoor ik Compiz Fusion niet kon gebruiken. Ik ben er eindelijk achter dat het probleem mijn moederbord was en nu ik een nieuwe heb wil ik dan ook de overstap maken.

Mijn vraag: is het slim on nu over te stappen, of is het handiger om nog even te wachten tot Hardy uit komt? Ik twijfel omdat ik (1) mijn systeem graag zo schoon mogelijk wil hebben en bang ben dat het updaten van de ene release naar de ander veel rommel maakt en (2) geen zin heb om bij de update weer heel veel opnieuw te moeten gaan regelen (ik denk hierbij bijvoorbeeld aan het aan de praat krijgen van PulseAudio met m'n Audigy 2).

Bedankt voor jullie hulp!
wachten heeft imo niet zoveel zin
apt (package manager) zal die rommel voor je opruimen

neem wel de stable (gutsy)
hardy zitten idd nog wat foutjes in :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

frankivo schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:11:
[...]

wachten heeft imo niet zoveel zin
Waarom heeft 17 dagen wachten in jouw opinie niet zoveel zin? Omdat de nieuwe release een hele bulk aan zinnige veranderingen meebrengt? Omdat iedereen altijd nu meteen direct over moet op linux?

Upgraden gaat lang niet altijd zonder meer goed, ik zeg, wacht die 2/3 weekjes en installeer dan pas de laatste ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, bedankt voor de reacties. Ik wacht nog even drie weekjes zodat ik met een schone installatie kan beginnen zodat ik niet als ik alles werkend heb meteen het hele systeem moet upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 21:16

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Als je kunt wachten, zou ik wachten.
Maar in mijn ervaring is het wel goed mogelijk om van release naar release te updaten.
Dus nu gutsy en dan straks hardy.

Maar als je het zo clean mogelijk wil, gewoon nog even geduld....

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb mijn 7.10 ook geupgrade naar 8.04.
Dit ging perfect en alles werkt nog, zelfs alle Compiz instellingen.
Wel krijg ik nu per dag zo'n 50 tot 100 updates voor mn kiezen, ik zou dus nog even wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
GX schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:51:
Waarom heeft 17 dagen wachten in jouw opinie niet zoveel zin? Omdat de nieuwe release een hele bulk aan zinnige veranderingen meebrengt?

Upgraden gaat lang niet altijd zonder meer goed
in mijn ogen heeft ubuntu dat wel goed voor elkaar, en is upgraden heel goed mogelijk
Omdat iedereen altijd nu meteen direct over moet op linux?
nee hoor. ik gaf alleen aan dat langer wachten naar mijn mening niet zoveel zin heeft. mocht hij toch wachten, of er alsnog voor kiezen bij windows te blijven.. prima :)

[ Voor 7% gewijzigd door frankivo op 09-04-2008 10:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankivo schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:54:
[...]

in mijn ogen heeft ubuntu dat wel goed voor elkaar, en is upgraden heel goed mogelijk
De upgrade Feisty naar Gutsy is redelijk goed gegaan.

Maar m'n Wireless usb kaart werkte niet meer, dat moest ik handmatig oplossen,
werkte op de Live cd van Gutsy wel.

Ik ga waarschijnlijk weer upgraden naar Hardy, maar ik kijk eerst een week de kat uit de bom of
er nog lastige bugs zijn en de servers van Ubuntu weer een beetje bereikbaar zijn.

De live cd, zal ik veel eerder downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Upgraden is tot nog toe zonder veel problemen gegaan, je krijgt gewoon een melding dat er een nieuwe versie is, aanklikken, en na een uurtje pruttelen heb je de nieuwste versie weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou ook even wachten op de final van Hardy. Upgraden zal in veel gevallen best goed gaan, maar het gaat ook vaak niet helemaal lekker. Een schone install is altijd het schoonst. :)
Als het nou nog 3 maanden zou duren zou ik zeggen: installeer eerst 7.10, 8.04 is ook weer niet ZO anders dat je niet vast aan Ubuntu kan wennen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Op mijn desktop draai ik al enige tijd Hardy beta en af en toe waren er dingen dit na updates niet meer goed werkte, maar daar is het ook een beta voor. Overigens word alles meestal binnen een dag weer gefixed. Nu de final dichter bij komt heb ik de laatste tijd eigenlijk geen bugs meer gehad.

Voor Hardy komt er dagelijks een nieuwe cd uit die je kan gebruiken om te installeeren, daarna krijg je de updates via de update manager. Er zal weinig veranderen tussen de huidige versie en de final, behalve wat fixes her en der. Ik zou gewoon de gok wagen en Hardy installeren.

Hier vind je de daily build live-cd: http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Mijn install heb ik al een paar geupgrade naar een nieuwe release, en op zich gaat dat wel goed. Sommige instellingen komen echter niet mee, als software nieuwe default waarden heeft krijg je die soms niet mee bij je nieuwe install, en dingen als de bestandsassociaties worden ook niet geupdate.

Ik zou iig niet gutsy installeren, als je niet kunt wachten zou ik de daily van hardy pakken, die is veel makkelijker te upgraden, en het aantal foutjes zal niet meer zo groot zijn.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1