Ik heb om wat oude games te spelen een PIII staan, en daar heb ik een nieuwe Sapphire X1050 256Mb kaart ingestoken (AGP-versie) a € 30 omdat ik daar geen fatsoenlijke videokaart in had zitten.
Nu wil de PC daar niet mee opstarten; er komt geen beeld, ook geen geluid (beeps) en de HD-led blijft branden.
De hardware:
Mobo: Asus CUV4X-E (AGP 4x) (backwards comp. 4x/2x volgens manual)
link
Grafka: Sapphire X1050 256Mb AGP 8X
link (PCI-E versie, AGP kan ik op de site niet vinden)
Nu staat er op de doos:
HARDWARE
* PCI Express based PC is required with one X16 lane Graphics Slot avalaible on the motherboard (PCI-E version)
* Intel Pentium 4/III, AMD Athlon 64/K7/XP with AGP 8x (0,8v), 4x (1,5v) or universal AGP bus configuration (8x/4x) (AGP version)
* etc etc
In de bios staat e.e.a. ingesteld op AGP als Primary Video.
Nu keek ik er nogal van op dat er PCI-E vereist wordt, maar het zal wel een universele doos zijn voor AGP of PCI-E versie van de kaart.
Volgens mij moet dit toch werken?
Kan nergens iets vinden over eventuele incompatibiliteit.
Misschien is de kaart DOA, maar ik heb niet de mogelijkheid op dit moment om dat uit te sluiten
Nu wil de PC daar niet mee opstarten; er komt geen beeld, ook geen geluid (beeps) en de HD-led blijft branden.
De hardware:
Mobo: Asus CUV4X-E (AGP 4x) (backwards comp. 4x/2x volgens manual)
link
Grafka: Sapphire X1050 256Mb AGP 8X
link (PCI-E versie, AGP kan ik op de site niet vinden)
Nu staat er op de doos:
HARDWARE
* PCI Express based PC is required with one X16 lane Graphics Slot avalaible on the motherboard (PCI-E version)
* Intel Pentium 4/III, AMD Athlon 64/K7/XP with AGP 8x (0,8v), 4x (1,5v) or universal AGP bus configuration (8x/4x) (AGP version)
* etc etc
In de bios staat e.e.a. ingesteld op AGP als Primary Video.
Nu keek ik er nogal van op dat er PCI-E vereist wordt, maar het zal wel een universele doos zijn voor AGP of PCI-E versie van de kaart.
Volgens mij moet dit toch werken?
Misschien is de kaart DOA, maar ik heb niet de mogelijkheid op dit moment om dat uit te sluiten
[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 07-04-2008 11:53 ]