[X1050 AGP] geen boot op PIII

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:18
Ik heb om wat oude games te spelen een PIII staan, en daar heb ik een nieuwe Sapphire X1050 256Mb kaart ingestoken (AGP-versie) a € 30 omdat ik daar geen fatsoenlijke videokaart in had zitten.

Nu wil de PC daar niet mee opstarten; er komt geen beeld, ook geen geluid (beeps) en de HD-led blijft branden.

De hardware:

Mobo: Asus CUV4X-E (AGP 4x) (backwards comp. 4x/2x volgens manual)
link
Grafka: Sapphire X1050 256Mb AGP 8X
link (PCI-E versie, AGP kan ik op de site niet vinden)

Nu staat er op de doos:
HARDWARE
* PCI Express based PC is required with one X16 lane Graphics Slot avalaible on the motherboard (PCI-E version)
* Intel Pentium 4/III, AMD Athlon 64/K7/XP with AGP 8x (0,8v), 4x (1,5v) or universal AGP bus configuration (8x/4x) (AGP version)
* etc etc

In de bios staat e.e.a. ingesteld op AGP als Primary Video.

Nu keek ik er nogal van op dat er PCI-E vereist wordt, maar het zal wel een universele doos zijn voor AGP of PCI-E versie van de kaart.

Volgens mij moet dit toch werken? :? Kan nergens iets vinden over eventuele incompatibiliteit.

Misschien is de kaart DOA, maar ik heb niet de mogelijkheid op dit moment om dat uit te sluiten

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 07-04-2008 11:53 ]

• Stefke
Biosupdate van 1001 naar 1005 (beta) heeft geen effect, en ook een andere moderne Antecvoeding van 350watt resulteert niet in een boot.

In de FAQ staat een tabel met allemaal vershcillende AGP-compatibiliteiten, volgens mij moet dat ook kunnen werken

Pollewob in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen *update..."

De kaart zou, volgens de doos, Universal AGP ondersteunen, en volgens mij is het mobo AGP2.0, dus zou e.e.a. op 1,5 moeten draaien en werken.

Iemand nog tips?

En eventueel, welke van de odnerstaande videokaarten moet dan wel werken?
- Radeon A9250
- Geforce 6200
- Geforce FX5200

Deze kaarten hebben ze bij de betreffende winkel, had de X1050 er uit gepikt omdat die toch wel de beste papieren heeft.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 23:41

M2M

medicijnman

mijn broertje heeft momenteel nog een AGP 4x bord (ook van asus, een P4P-E geloof ik). Daar werkt een fx5200 in, een FX5900, een GF6600 (256 mb, oc'ed versie) en een X800 van sapphire in. Misschien dat je chipset het toch niet kan trekken, want je voeding heb je al uitgesloten, of dat de kaart toch niet helemaal backwards compatable is. Misschien dat je een oud kaartje van een medetweaker kunt lenen om te kijken of het werkt? (of doe een oproep op V&A op de t-net frontpage)

offtopic:
iets over het schoppen binnen 24 uur regel...

[ Voor 7% gewijzigd door M2M op 07-04-2008 16:11 ]

-_-

• Stefke
Nu ik het me herinner; een FX5200 heeft er even in gezeten een paar maanden terug (had ik tijdelijk even te leen) en die werkte wel.

Misschien maar gewoon retour sturen en omruilen.

Hier heb ik inmiddels vandaan dat het - als ik het goed begrijp - zou moeten werken:
http://www.playtool.com/pages/vidslots/slots.html

Mobo als het goed is AGP Pro Universal slot.

Graka zou een Universal 1.5V AGP 3.0 connector hebben.

Dat zou compatible moeten zijn op 1,5v.. :? Ook volgens de tabel in de FAQ Pollewob in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen *update..."

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 07-04-2008 17:23 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 23:41

M2M

medicijnman

staar je niet blind op de voltages, gewoon incompatable zijn kan ook nog :) (drivers, chipsetlimitaties bios etc. etc.)

enfin, op zich is AGP er redelijk uit. Gelukkig is het bij PCI-E wel allemaal backwards compatable.. in theorie.

-_-

Verwijderd

de geforce 6200 is geen verkeerde kaart als het een 128bit mem bus heeft.
Ik heb zo kaart gehad op agp (asus versie) en kon gewoon oblivion spelen op 800\600 met low\medium detailt (hdr af maar met lichting aan)
(amd 64 3200+ 2g aan werkgeheugen)
Pagina: 1