Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[excel 2007] Teveel geneste formules nodig...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

we zitten met een simpel intern prijslijstje in Excel, waarop een 12- tal producten staan.

Per product hebben we een 12 tal prijsbrackets, en zijn er ook nog opties en een wat alternatieve pricing als men direct licenties aankoopt voor 2 of 3 jaar.

Afin op zich redelijk makkelijk in een formule te gieten, die me als ik het benodigde aantal ingeef, direct de prijs weergeeft voor 1-3 jaar, al dan niet met bepaalde bijkomende opties. Het probleem is dat ik hopeloos in de knoei kom met het aantal keer dat ik mag nesten in die formule... ik raak maar 10-25% ver ofzo...

Verwijderd

het kan ook zonder te nesten
code:
1
=als(voorwaardeprijsbracket1;berekening;0)+als(voorwaardeprijsbracket2;berekening;0)+als(voorwaardeprijsbracket3...

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46
Ga voor iedere alternatieve prijs en optie na of er een soort generieke prijsval (95% of zo) opzit of niet.
Met alle overgebleven opties en alternatieven daarna verzin je een logische naam per product-bracket-optie-alternatief-prijs combinatie.
(bijvoorbeeld: product 1, bracket 2, opties A en B, met een 3jarige licencie wordt "1-2-AB-3")
Gebruik die lijst icm. een vert.zoeken functie. Bereken vervolgens eventuele generieke kortingen over die prijs.