Activeringspunt wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik heb hier een mooie HDD van 500 Gb verdeeld in 3 partities. So far so good, nu heb ik deze per ongeluk van de week aan mijn MBP gehangen. Nog steeds geen probleem, maar het probleem is nu als het volgt.

Het activeringspunt van 1 van de partities is nu gewijzigd in 'Downloads 1', terwijl de naam wel Downloads is gebleken. Nu is het zo dat 1 programma wat voornamelijk veel gebruik maakt van deze schijf nu niet meer werkt en kan wegschrijven omdat blijkbaar het activeringspunt is veranderd. Hoe kan ik dit weer terugzetten naar de situatie zoals deze voorheen was?

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 07:55
Wat is een 'activeringspunt' ?

De reden waarom een link/drive/... een 1 erbij krijgt is dat er al een item met die naam bestaat.

This space intentionally left blank.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ik heb dit wel eens gehad met een USB stick. Dit kwam omdat er al een directory met de zelfde naam in /Volumes stond. Dit kwam omdat er iets fout was gegaan met het loshalen van dat ding.

Ik gebruikte het programma Disk Order om die directory weer te verwijderen en daarna was het opgelost. Maar als je een beetje om kan gaan met terminal is het daar ook mee te doen.

• Red
Als je onder schijfhulpprogramma kijkt bij een gemounte Harde schijf zie je onderin het activeringspunt staan, bij mijn schijf is dat ipv /Downloads /Downloads 1 geworden. Dit wil ik graag dus weer /Downloads hebben.

Er bestaat geen item met die naam, dus waar dat vandaan komt geen flauw idee.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Red schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:58:
Als je onder schijfhulpprogramma kijkt bij een gemounte Harde schijf zie je onderin het activeringspunt staan, bij mijn schijf is dat ipv /Downloads /Downloads 1 geworden. Dit wil ik graag dus weer /Downloads hebben.

Er bestaat geen item met die naam, dus waar dat vandaan komt geen flauw idee.
code:
1
2
umount /dev/hdnummer(sda/hda)
mount /dev/hdnummer(sda/hda) /Downloads

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Red
Opgelost. Blijkbaar had SABNzbd toen mijn HDD niet aangesloten was zelf een Volume gemaakt met de naam Downloads, waardoor dus mijn externe HDD de extensie 1 kreeg.

In de terminal zag ik hem niet, bovenstaande commando's werkte ook niet maar Disk Inventory X kon het verwijderen, dus na opnieuw opstarten kreeg mijn externe HDD weer zijn eigen activeringspunt terug.
Pagina: 1