aaahzo
Ik snapte nog niet helemaal goed hoe je een static moest gebruiken.
Heb ik dat ook weer ontdekt dankzij jullie.
Bedankt allemaal voor de tips.
Ik heb het dus voor elkaar op de volgende manier.
Is dat hoe het proffesioneel zou worden gedaan?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| echo '<pre>';
class dom_box
{
static private $counter;
function __construct()
{
self::$counter++;
}
function get_objects()
{
return self::$counter;
}
}
$boxerobject1 = new dom_box;
$boxerobject2 = new dom_box;
$boxerobject3 = new dom_box;
$boxerobject4 = new dom_box;
echo dom_box::get_objects() . 'instances of ';
echo get_class($boxerobject1). '<br>';
print_r($boxerobject1);echo '</pre>'; |
Ever het "programeer-probleem".
Het programeer probleem was dat ik aan site wilde maken met allemaal korte berichtjes.
Afhankelijk van inhoud (titel/bericht/links/formulier)allemaal vorm gegeven op dezelfde manier. Je kan dat doen met een array, en een soep van functies.
Toevallig kruiste ik een tutor over OOP. Ik had al gehoord van OOP, maar had dan nog niet echt een idee in welke context ik dat moest gebruiken. Meestal gaat het voorbeeld over een mens een arbeider, of dieren en hond of cat. Maar omdat ik juist me die webstie in m'n hoofdvatte ik instant het hele concept.
Ik heb verschillende tutors gelezen. Maar zoals altijd, als je dan in real life aan de slag gaat, kom je dingen tegen die niet of niet uitgebreid of slecht/niet begrijpbaar zijn uitgelegd.
Beste manier is dus om wat te exerimenteren met de taal constructie. Als het leerijk is maakt het niet uit of iets nuttig is of niet, het brengt ervaring bij. Ik op korte tijd ontzettend veel bijgeleerd over OOP door te experimteren.
wat ik wil doen is dus:
class box{}
class form extend box()
class header exend box()
class footer extend box()
enzo verder..
Dan wil ik met een array of variabele variabele werken (zien wat mogelijk is), om verschillende objecten te definieren, en opzullen met inhoud uit een DB. Om daarna keurig uit te printen.
Ik zoveel mogelijk automatisch door de classe zelf laten doen. Zoals een id geven aan iedere object. Daarom wilde ik een interne counter, dan moet ik 1 argument minder doorgeven. Een andere id opgeven is nog altijd een mogelijkheid. Maar ik denk niet dat het noodakelijk zal zijn op deze manier.
[
Voor 9% gewijzigd door
g4wx3 op 08-04-2008 14:04
]