socket 755 mainboard gezocht met specifieke layout

Pagina: 1
Acties:

• totaalgeenhard
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-03-2019
Ik zoek een vervanger voor P5M2-M/C mainboard deze schijnt uit productie te zijn genomen en nergens meer leverbaar.

Het gaat me vooral om de locatie en richting van geheugen en voeding stekker.

Een mainboard waarbij geheugen modules platliggen mag ook, shipset maakt verder niet uit (minimaal 1 nic, 2* SATA II, Q6600 support, onboard minimale vga support en usb.)

Afbeeldingslocatie: http://i.pricerunner.com/prod/9_9_19_9_740325s/ASUS_P5M2-M.jpeg

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Zit je op het forum toch een beetje verkeerd denk ik :P

Kijk eens op vraag & aanbod. Hier kan je een advertentie plaatsen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Crijnn op 07-04-2008 01:07 ]

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-05 20:44

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Crijnn schreef op maandag 07 april 2008 @ 01:06:
Zit je op het forum toch een beetje verkeerd denk ik :P

Kijk eens op vraag & aanbod. Hier kan je een advertentie plaatsen :)
Misschien bedoelt hij wel of je een huidig bord weet met die layout? ;)

edit: Zie echt niets voorbij komen waar het geheugen zo zit... Helaas!

[ Voor 9% gewijzigd door Martin?81 op 07-04-2008 01:23 ]

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
martinweb.nl schreef op maandag 07 april 2008 @ 01:17:
[...]

Misschien bedoelt hij wel of je een huidig bord weet met die layout? ;)

edit: Zie echt niets voorbij komen waar het geheugen zo zit... Helaas!
Dan nog... Hij zoekt een product met specifieke eisen. Wellicht zijn er mensen met zo'n bord en kunnen hem een aanbod doen. Lijkt me vraag en aanbod... Of snap ik iets niet?

• totaalgeenhard
Crijnn schreef op maandag 07 april 2008 @ 01:35:
[...]

Dan nog... Hij zoekt een product met specifieke eisen. Wellicht zijn er mensen met zo'n bord en kunnen hem een aanbod doen. Lijkt me vraag en aanbod... Of snap ik iets niet?
Ik zoek soortgelijk bord dus, niet tweedehands en heb er tot eind van het jaar meedere van nodig.

Nu zie ik hier wel een rits bordjes met soortgelijke layout: http://my.asus.com/products.aspx?l1=9&l2=39&l3=352
Echter of ze zijn ook niet leverbaar of qua prijs een stuk duurder (p5m2-m/c kost € 133 incl. btw maar nergens leverbaar).

Met een q6600 (G0) processor (8GB + 2 750GB hd's) trekt hij fully stressed maar 0,6A wat ideaal is, zelfs met HP/Dell servers haal je dat niet.

• Ultraman
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En heb je al gezocht?
Dit is namelijk een mATX workstation bord, die hebben we vaker zulke layouts.
Als je filtert op de Intel 3xxx chipsets en mATX vind je wel een paar plankjes die leverbaar zijn, zelfs Asus P5M2-M.

Zo vind ik in de Pricewatch met filtering op die kenmerken bijvoorbeeld:Of de features verder overeenkomen en aan je eisen voldoen moet je zelf maar even specifiek naar kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 07-04-2008 01:50 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• totaalgeenhard
Ultraman schreef op maandag 07 april 2008 @ 01:48:
En heb je al gezocht?
Dit is namelijk een mATX workstation bord, die hebben we vaker zulke layouts.
Als je filtert op de Intel 3xxx chipsets en mATX vind je wel een paar plankjes die leverbaar zijn, zelfs Asus P5M2-M.

Zo vind ik in de Pricewatch met filtering op die kenmerken bijvoorbeeld:Of de features verder overeenkomen en aan je eisen voldoen moet je zelf maar even specifiek naar kijken.
Het mag ook ATX zijn, die paar inch kan ik in betreffende 1u case wel kwijt.
Supermicro boarden zijn duurder en maar wel langer in productie echter kan men ze vaak niet uit voorraad leveren. Dat was juist het mooiste van dit board, altijd binnen een week in huis.
Ook klopt voorraad status mbt serverboards (maar soms ook andere spullen) niet, als je ze eerst belt
kom je er achter dat ze het niet binnen een paar weken kunnen leveren en in het geval van p5m2 helemaal niet meer. (kan ook rechstreeks bij importeurs/distri's kopen, en o.a. van hen ben ik geïnformeerd)

Het is sowieso raar dat ook normale desktop moederboarden hun geheugen "dwars" plaatsen, immers de air-flow is er niet bij gebaat. Zal mogelijk met adressering te maken hebben waardoor geheugen slots en hun banen makkelijker op printplaat te maken zijn.

1u server barebones zijn ook geen optie, prijs verschil tussen barebone en case + mainboard los is vaak meer dan 100 euro. (dat half uurtje werk is geen 100 euro waard)

• Ultraman
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je de mATX filter uitzet wordt de lijst gelijk een stuk langer ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• totaalgeenhard
Ultraman schreef op maandag 07 april 2008 @ 02:08:
Als je de mATX filter uitzet wordt de lijst gelijk een stuk langer ;)
Yup.... kom er helaas achter dat alle niet I3000 MCH series geen q6600 ondersteunen. (uiteraard op de niet I3xxx serie na)
Pagina: 1