Toon posts:

Real Power M700 met K9A2 Platinum / Phenom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem,

Ik heb het volgende systeem:

MSI K9A2 Platinum
Phenom 9600

Dees probeer ik kaal te laten draaien met de voeding Real Power M700 van CoolerMaster.
Het raare probleem is alleen dat hij de eerste halve seconde spannig leverd en daarna niet meer. De rode PSU LED brand dan ook die halve seconden (Op de site van CoolerMaster staat alleen dat de LED gaat branden als er iets verkeerd is gegaan :S)

Heb mijn voeding gelijk uitgeprobeert op een andere systeem en werkt daar perfect, Heb daarna mn oude voeding van 450W gepakt en op mijn systeem gehangen.
Deze werkt perfect alleen kan ik deze niet blijven gebruiken omdat er 2 videokaarten in gaan.

heeft iemand enig id wat hier misgaat?
MVG jmeijer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wellicht dat het spul niet compatible is. Als de voeding net iets te weinig prik levert kan het zijn dat het mobo het niet accepteert. Zo nu en dan duiken er wel eens van dit soort dingen op. Heb je evt de mogelijkheid om de voeding of het mobo te vervangen door eenzelfde exemplaar? Dan kun je zien of het exemplarisch is of dat het wellicht een issue is met deze combo.

Verwijderd

Maar kan je ook een nadere voeding proberen op het K9A2 / Phenom systeem?

De Phenom trekt behoorlijk veel stroom, wellicht dat het mobo eerder het probleem is dan de voeding (ik doe de aanname (a.d.h.v. het type-nummer) dat die CM voeding 700W is).

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 11:38

kakashi

respect my authoritah

ik heb samen met hem de pc gebouwd,
en idd de voeding is een 700W voeding.
we hebben de 700w voeding ook op mijn pc aangesloten en daar dee hij het ook perfect, en op zijn oude mobo heeft hij het ook altijd goed gedaan.
maar al doen we een slechtere voeding op zijn nieuwe mobo met procesor dan doet die het wel, terwijl dat dat een behoorlijk slechtere voeding is.

dus de voeding doet het dus aleen niet op de nieuwe MSI K9A2 Platinum moederbord.

ik hoop dat ik jullie weer wat wijzer heb gemaak ;)

Verwijderd

Dit heeft te maken met het "Power Good Signal" . Deze ligt bij deze specefieke voeding op 100 tot 500 ms, wat vrij normaal is bij een goede voeding.
Het is mogelijk dat dit moederbord een kortere tijd geeft dat er toe kan leiden dat de voeding niet goed op kan starten. Het probleem ligt dus inderdaad bij de mobo.
Als je rond zoekt op het internet zul je zien dat meerder kwaliteits voedingen problemen blijken te vertonen met mobo's.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:59:
Dit heeft te maken met het "Power Good Signal" . Deze ligt bij deze specefieke voeding op 100 tot 500 ms, wat vrij normaal is bij een goede voeding.
Het is mogelijk dat dit moederbord een kortere tijd geeft dat er toe kan leiden dat de voeding niet goed op kan starten. Het probleem ligt dus inderdaad bij de mobo.
Als je rond zoekt op het internet zul je zien dat meerder kwaliteits voedingen problemen blijken te vertonen met mobo's.
Dus dat wild zeggen als ik een kabeltje van een 5V pin naar mijn PS ON pin doe. Dat hij het misschien wel gaat doen? :p
Of mag dit niet 8)7

Verwijderd

Dat kun je wel proberen :p
Dus op de 24 pin connector groen met zwart verbinden... en zie daar... hij werkt.

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 11:38

kakashi

respect my authoritah

we hebben het probleem half opgelost...

we hadden nog een pc staan van iemand met de zelfde voeding aleen dan een 630W voeding en die dee het well dus die hebben we omgedraait.
Pagina: 1