Toon posts:

dd-wrt router kopen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een van de linksys wrt54g router te kopen om ddwrt op te zetten om VPN verbindingen met mijn netwerk thuis te kunnen maken. Mijn vraag is als ik een router koop moet ik dan letten op de groote van het flash geheugen van de router?
Als ik op deze wiki pagina kijk:
Wikipedia: Linksys WRT54G series
Zie ik dat er routers zijn met 2mb flash geheugen. Kan ik daar dan niet de dd-wrt vpn firmware op zetten die 3,4mb groot is?
http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/dd-wrt/downloads.html

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-03 16:58
Je moet een WRT54GL hebben of een WRT54G lager dan versie 5

[ Voor 12% gewijzigd door m3gA op 06-04-2008 22:57 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Zoals je ook op de dd-wrt site kan lezen is de wrt54G sinds versie 5 niet meer goed te gebruiken met dd-wrt. Het geheugen is naar beneden gebracht, en er wordt zelfs tegenwoordig (versie 7) een cpu gebruikt die niet eens met dd-wrt samen werkt. Oftewel nu een wrt54G kopen is zonde van je geld.

Als je ook maar even de search had gebruikt en dd-wrt had in getypt was je wel hier terecht gekomen: [Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares - deel 2

Conclusie: Koop de wrt54GL of een van de door dd-wrt ondersteunde routers http://www.dd-wrt.com/wik..._your_router_supported.3F

[ Voor 4% gewijzigd door job op 06-04-2008 22:57 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:54:
Ik ben van plan om een van de linksys wrt54g router te kopen om ddwrt op te zetten om VPN verbindingen met mijn netwerk thuis te kunnen maken. Mijn vraag is als ik een router koop moet ik dan letten op de groote van het flash geheugen van de router?
Als ik op deze wiki pagina kijk:
Wikipedia: Linksys WRT54G series
Zie ik dat er routers zijn met 2mb flash geheugen. Kan ik daar dan niet de dd-wrt vpn firmware op zetten die 3,4mb groot is?
http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/dd-wrt/downloads.html
Klopt op die versies wordt het wat lastiger. Wat je het beste kan doen is een WRT54GL kopen (let op de L erachter) dat is eigenlijk gewoon een WRT54G van de eerste 4 generaties. :)
Daar kan sowieso ddwrt op. De WRT54G v1 t/m v4 zijn namelijk nieuw niet meer te krijgen. ;)

Verwijderd

Even een schopje...

Ik vroeg me af, de WRT54GL is blijkbaar uitstekend geschikt om verschillende soorten firmware op te plaatsen (dd-wrt, freewrt, hyperwrt Thibor, Tomato, ...), maar het enige wat met weerhoudt om deze router aan te schaffen is omdat deze geleverd wordt met 4 x 100 Mbps Lan poorten.

Ik zoek een gelijkaardige open source router met VPN-passthrough die 4x 1Mbps lan poorten heeft.

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 10:58
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:28:
Even een schopje...

Ik vroeg me af, de WRT54GL is blijkbaar uitstekend geschikt om verschillende soorten firmware op te plaatsen (dd-wrt, freewrt, hyperwrt Thibor, Tomato, ...), maar het enige wat met weerhoudt om deze router aan te schaffen is omdat deze geleverd wordt met 4 x 100 Mbps Lan poorten.

Ik zoek een gelijkaardige open source router met VPN-passthrough die 4x 1Mbps lan poorten heeft.
hmm 1Mbps, dat is wel erg langzaam he, bedoel je niet Gigbit poortjes?

Verwijderd

GoVegan schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:31:
hmm 1Mbps, dat is wel erg langzaam he, bedoel je niet Gigbit poortjes?
Idd dat wilde ik zeggen....
Pagina: 1