sommige videobestanden laten pc crashen?

Pagina: 1
Acties:

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:04
Hey,

weer een vreemd verhaal.. ik heb een aflevering van groeten uit de rimboe gedownload (deel 2). deel 1 werkte netjes, en nu wilde ik dus deel 2 kijken. toen ik deze af wilde spelen, gaf hij soort paarse verticale strepen (beeld amper zichtbaar) en liep de pc vast.

een reboot hielp niet, daarna nieuwe DivX codec geïnstalleerd, geen effect. nieuwe videokaart drivers (vanaf de nvidia website) werkte ook niet. het bestand openen met divxplayer of Quicktime werkte ook niet. Sommige andere videobestanden opent hij zonder problemen, maar de 1e aflevering werkt nu dus ook ineens niet meer, terwijl deze vrijdag perfect werkte.

Welke opties zie ik over het hoofd? Kapotte videokaart? gaar geheugen? ik ben het ff kwijt.. wie kan me uit de brand helpen?

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 16:46
Mischien is de file corrupt. Heb je al andere video`s geprobeerd of deze op een andere pc? Heb je VLC geprobeerd?

[ Voor 15% gewijzigd door Tha Ra op 07-04-2008 21:44 ]

• BootVluchteling
Tha Ra schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:37:
Mischien is de file corrupt. Heb je al andere video`s geprobeerd of deze op een andere pc? Heb je VLC geprobeerd?
Zoals ik zei, andere bestanden ook geprobeert, en deze werken wel. andere computer niet, en VLC ga ik nu ff proberen..

/edit

het bestand afspelen met VLC werkt.. Wat kan er nu dan nog het probleem zijn..? codecs? het vorige bestand werkte perfect, tót vandaag, en die deed het ineens niet meer....

[ Voor 20% gewijzigd door BootVluchteling op 06-04-2008 22:44 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Dan ligt het probleem dus ergens in de Codecs, probeer eens alle codecs te deïnstelleren en een CoreAVC pack oid te installeren. Of VLC/The KMplayer te gebruiken.

• BootVluchteling
Alex3305 schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:38:
Dan ligt het probleem dus ergens in de Codecs, probeer eens alle codecs te deïnstelleren en een CoreAVC pack oid te installeren. Of VLC/The KMplayer te gebruiken.
voor zover ik weet had ik alleen DivX codec erop staan.. deze had ik gisteren vernieuwd met de nieuwste versie zonder resultaat..

misschien knikker ik er wel ff Vista op.. of raden jullie me dat af?

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 19:47
Om mpeg4 bestanden (divx, xvid,... maar ook andere formaten) af te spelen kun je ook ffdshow installeren. Dat is een soort multi decoder waar je waanzinnig mee kan spelen (moet niet) om de kwalitiet te verbeteren.

Gebruik deze eens en kieper al die andere codecs van je pc! Misschien lukt het hier mee?

ps: VLC gebruikt een afgeleide van ffdshow.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Inderdaad, gebruik ffdshow, en dan wel deze.

Rail Away!

Pagina: 1