Ik ben opzoek naar een mobo voor mijn htpc/server. Nou was mijn oog gevallen op een bord met de 690g chipset omdat er een HDMI poort opzat en er een los bracket bijzat voor s-video (wat ik nodig heb aangezien ik nog geen HDtv heb). Maar nu hoor ik dat de 690g niet snel genoeg is voor full hd playback, dus ben ik naar de 780g chipset gaan kijken die wel snel genoeg is, maar ik heb geen enkel bord gevonden waar je er een s-video bracket bij krijgt. Nou vraag ik me af, kan je zoiets ook los kopen? of gaat dat niet omdat er ook een aansluiting voor op het mobo moet zitten? ik heb al wat gezocht maar kon niks vinden.
Want een 780g bord lijkt me wel de meeste bang for the buck. Anders moet ik voor de 690g gaan en in combinatie met een 5200+ zal dat vast wel snel genoeg zijn voor full hd playback (die test video's van de MS site deden max 25% cpu belasting op mijn q6600 met een x1600 en die heeft geen hw acceleratie volgens mij, dus een 5200+ moet dat makkelijk kunnen volgens mij) maar dan heb je helaas weer 2 sata poorten minder, wat ook irritant is.
een 780g met een radeon 3540 zou ook kunnen, maar dat is ook meteen weer de duurste oplossing en 50 euro duurder dan de 690g oplossing, een bracket zou natuurlijk verruit de goedkoopste oplossing zijn (of een pci videokaart, maar die krengen zijn tegenwoordig duurder dan een 3450 dus dat schiet ook niet op).
Om een lang verhaal kort te houden, bestaan dit soort brackets los?
Want een 780g bord lijkt me wel de meeste bang for the buck. Anders moet ik voor de 690g gaan en in combinatie met een 5200+ zal dat vast wel snel genoeg zijn voor full hd playback (die test video's van de MS site deden max 25% cpu belasting op mijn q6600 met een x1600 en die heeft geen hw acceleratie volgens mij, dus een 5200+ moet dat makkelijk kunnen volgens mij) maar dan heb je helaas weer 2 sata poorten minder, wat ook irritant is.
een 780g met een radeon 3540 zou ook kunnen, maar dat is ook meteen weer de duurste oplossing en 50 euro duurder dan de 690g oplossing, een bracket zou natuurlijk verruit de goedkoopste oplossing zijn (of een pci videokaart, maar die krengen zijn tegenwoordig duurder dan een 3450 dus dat schiet ook niet op).
Om een lang verhaal kort te houden, bestaan dit soort brackets los?