Touchscreen driver voor linux

Pagina: 1
Acties:

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 21:03
Een tijdje terug heb ik een fotolijstje/mp3speler gemaakt met een touchscreen en een via epia bordje. Ik draai nu windows xp. Ik denk alleen dat linux wat beter gaat draaien op een via epia.

het enige probleem wat ik heb is dat er voor fastpoint touchscreens totaal geen linux driver te vinden zijn. Op de site zelf staat dat je contact moet opnemen echter dit werkt niet omdat fastpoint simpelweg niet bestaat.

Wat ik mij afvraag is of er universele driver is voor touchscreens?
Het gaat om het type TS2000, deze heeft een rs232 en een usb aansluiting..

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Contactgegevens volgens website:

FastPoint Technologies, Inc.
8381 Katella Avenue
Stanton, CA 90680
Telephone: (800) 962-3900 or (714) 484-6300
Fax: (714) 995-3989
Company Info E-MAIL: info@fastpoint.com
Sales Department E-MAIL: sales@fastpoint.com
Support Department E-MAIL: support@fastpoint.com

Al geprobeerd?

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 15:15

Super_ik

haklust!

is het geen gewone seriele muis input? al geprobeerd?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Er zitten standaard drivers bij Xorg voor touch screens, en waarschijnlijk wordt ook dat fastpoint ding met een van die drivers ondersteund. Je zult er alleen achter moeten komen welke driver je moet gebruiken (en wellicht een paar instellingen van die driver).

oh trouwens, om erachter te komen welke driver je kunt gebruiken helpt het misschien om ook te zoeken op het usb-id van dat ding. daar kom je achter door lsusb te doen, dan krijg je zoiets:

Bus 004 Device 001: ID 0000:0000
Bus 004 Device 002: ID 0b05:1712 ASUSTek Computer, Inc.

En dan is 0b05:1712 het usb id van dat ASUSTek ding.

[ Voor 39% gewijzigd door smokalot op 06-04-2008 23:45 ]

It sounds like it could be either bad hardware or software

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 21:03
Ok hier heb ik wel wat aan.
Contact heb ik al gezocht, maar ik krijg alleen de reactie dat het bedrijf niet meer bestaat.

seriele muis driver werkt niet naar behoren, dan moet je dus gaan slepen en kun je ook niet posities callibereren.

standaard drivers moet ik nog proberen, (wist niet dat die er zouden zijn. Ik wilde eerst zeker weten dat er sowieso iets van een driver zou zijn voor dat ik linux ga installeren... binnenkort maar eens een oude hardeschijf uit het stof trekken om te experimenteren. :)

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

hilbren schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:07:
standaard drivers moet ik nog proberen, (wist niet dat die er zouden zijn.
sorry, heb het niet handig geformuleerd, en al helemaal niet voor windows mensen (NOFI ;-) ) Ik bedoelde dat er in de standaard distributie van X.org verschillende drivers zitten, die het grootste deel van de touch screens ondersteunt. De elo driver en de muTouch driver zijn de belangrijksten.

Het heeft in dit soort gevallen zelden zin om contact op te nemen met de fabrikant van het touh screen, die kopen ook maar standaard chips, en die hebben ook geen idee hoe die onder linux zouden moeten werken. De kans dat je iemand te spreken krijgt die dan tenminste weet wat voor chip er op zit is zelfs erg klein. Ze ondersteunen het niet, maar dat wil absoluut niet zeggen dat linux (of X.org in dit geval) het niet ondersteunt.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1