ndis.sys probleem en /sfc scannow werkt ook niet

Pagina: 1
Acties:

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-01 12:03
Ik heb al een tijdje vista zonder problemen, tot op heden.

Vandaag kreeg ik ineens een blauwscherm en elke keer als mij laptop wilt opstarten herhaalt dit proces zich. De foutmelding is een fout dat al eerder op dit forum is besproken:

Driver irql not less or equal

hij geeft de foutmelding met betrekking tot "ndid.sys". Het enige wat nu lukt is om in veilige modus "opdrachtprompt" op te starten. Een oplossing wat besproken wordt op het inet is: type /sfc scannow in. Echter als ik dat doe, krijg ik rond 25 procent weer het beruchte blauwe scherm en start me laptop weer fijn opnieuw op.

Er bleef nog 1 optie over en dat is gewoon mijn orginele vista cd op te starten. Jammer genoeg, krijg ik hier ook een foutmelding dat windload.exe niet geladen kan worden.

Mijn vriendin had dit probleem ook op haar laptop, alleen daar was het ineens opgelost. Ze had een lasermuis van mij geleend van logitech. Deze wou ik natuurlijk weer terug en toen ik haar probleem aan het oplossen was, deed ik mijn muis in mijn pc en toen kreeg ik hetzelfde probleem.

Echter ik krijg het niet opgelost en weet nu niet wat ik moet doen, heb uitgebreid op microsoft forum gekeken, maar daar hebben ze het over \sfc scannow...... (blauw scherm).

Heeft iemand nog tips? Ben hopeloos verloren ;(

edit: de muis heb ik natuurlijk niet meer aangesloten.

boot url klopt ook niet:

path \Windows\system32\winload.exe

en heb net even in me opdracht prompt gekeken en het zit hier:

path \Windows\system32\boot\winload.exe

[ Voor 8% gewijzigd door isomis op 06-04-2008 20:33 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer