Samsung plasma tv: niet tevreden over beeldkwaliteit voetbal

Pagina: 1
Acties:

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-02 17:55
Ik heb onlangs een 42 Inch plasma tv van Samsung gekocht(42C62H). De beeldkwaliteit van normale uitzendingen is acceptable, maar met name die van voetbaluitzendingen vind ik niet mooi. Ik heb digitale televisie van UPC. Om uit te sluiten dat het aan het ingangssignaal ligt heb ik een DVD met voetbalbeelden gekocht: ik zie nauwelijks verschil met voetbal via de digitale televisie.

De grasmat wordt al snel blokkerig/korrelig en als de bal met hoge snelheid door de lucht vliegt is ie niet meer mooi rond. En de spelers worden bij het "overzichtsshot" waarbij je het halve veld kan overzien ook niet mooi weergegeven.

Ik heb geprobeerd dit met m'n digitale camera vast te leggen om een indruk te geven:

http://www.freefilehosting.net/show/3em11
http://www.freefilehosting.net/show/3em16

Ik realiseer me dat het niet het nieuwste model is. Is deze beeldkwaliteit wat ik mag verwachten van zo'n tv of is dit een defect??

Verwijderd

Volgens mij verwar jij een High-Definition televisie met een nog standaard Digitale TV signaal of standaard :P

Het verschil in HD is is dat het beeld op 720P of 1000 nogwat getoond wordt, en bij regulier TV-beeld het vanaf een analoge of digitale bron komt, en dus altijd op 5nogwat pixels draait. Omdat je zo'n grote TV hebt wordt dat beeld ook enorm uitgerekt, en daar ga je die blokjes mee zien ja :)

High-definition decoder met een zenderpakket zou wellicht het eventueel oplossen. Maar niet alle zenders komen in HD kwaliteit.

Verwijderd

Tja, t'is een Samsung. Had je beter eerst het Panasonic topic kunnen lezen.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Misschien een open deur, maar probeer zoveel mogelijk de beeld 'verbeterende' opties van je TV UIT te zetten. Dit maakt het namelijk alleen maar erger. Dus de noise-reduction, etc.
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:51:
Lekker constructief |:(

[ Voor 38% gewijzigd door LoneGunman op 06-04-2008 19:56 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Volgens mij verwar jij een High-Definition televisie met een nog standaard Digitale TV signaal of standaard :P
Dit lijkt mij ook, je kan een TV-uitzending niet echt van hoge kwaliteit noemen, en als je grote pixels hebt, zie je dat tenzij je 10 meter ver zit...

Verwijderd

Zegt niks, ik heb net een splinternieuwe Pana 42PZ85 en ik vindt de voetbalwedstrijden in SD ook erg tegevallen ;) . Heeft wel veel met de bron te maken, sommige wedstrijden zien er een stuk beter uit dan anderen. Met name de wedstrijden op RTL en sommige op Sport1 zien er redelijk tot goed uit, terwijl de Eredivisie er via Tele2 soms bar slecht uitziet.

Leg je er maar bij neer TS, zolang het voetbal nog niet in HD wordt uitgezonden ( is er wel, maar heb je HD abbo nodig ), moet je het maar verdragen. Of terug naar een good old CRT :) .
Pagina: 1