Beste tweakers,
Ik ben sinds 2 weken in bezit van een EVGA 9800GX2. Deze heb ik besteld omdat mijn 8800 Ultra het loodje had gelegd. Nu zit deze al 2 weken in mijn systeem, alleen krijg ik bij elke 3d Applicatie of spel een random BSOD.
Ik heb heel google al afgezocht naar alles wat in me op kon komen. Ook heb ik alvast een RMA aangevraagd voor mijn 9800GX2.
Even een duidelijke omschrijving van het probleem:
De kaart heeft enkele dagen goed gedraaid, totdat ik naar ForceWare 174.74 overstapte (.73 voorheen gebruikt). Sindsdien heb ik alleen maar BSOD's en driver crashes.
Ik krijg deze BSOD's binnen de eerste 10-60sec van een spel of 3d applicatie (level editors, 3dmax etc).
Nu heb ik natuurlijk al op google lopen zoeken, of meer mensen dit hebben, alleen kan ik niets vinden wat ook maar in de buurt komt.
Het systeem:
Gigabyte P35 DS3R
Intel Q6600 @ stock
4x1GB G.skill HZ @ stock (CAS-4)
EVGA 9800GX2 @ stock
2x500GB Seagate hdd's
Corsair HX620W
Zaken die ik al heb nagelopen:
1. Systeem benchen, en de temps/volt in de gaten houden (everest). Dit is allemaal goed.
2. De kaart benchen met Ntune. Dit ging niet goed.
3. Drivers er volledig afgooien en oude proberen. Dit hielp niet. (zowel audio, chipset, vga drivers)
4. BIOS nalopen voor eventuele foute voltage's/timings op memory
5. Geheugen vervangen door 2x1GB geheugen (dit is nieuw).
6. PSU volt lijnen nagekeken. Dit was ook allemaal in orde.
7. Memtest, windows memory test, Everest e.d. gedraaid. Dit was allemaal goed.
8. Nvidia driver bestanden er volledig afgooien. Dit helpt ook niet.
9. GPU en memory downclocken. Ook geen effect.
Kortom, ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik maar kon bedenken. Dus lijkt het me dat mijn 9800GX2 gewoon plotseling kapot is gegaan?
Het feit dat de stabiliteits-test van Ntune faalt na 3-4 minuten lijkt er erg op dat de kaart gewoon niet in orde is.
Dus nu is mijn vraag, weet iemand wat ik nogmeer kan proberen? Of kan ik beter de kaart gewoon RMA sturen en maar hopen dat het dan is opgelost?
Alvast bedankt.
Ik ben sinds 2 weken in bezit van een EVGA 9800GX2. Deze heb ik besteld omdat mijn 8800 Ultra het loodje had gelegd. Nu zit deze al 2 weken in mijn systeem, alleen krijg ik bij elke 3d Applicatie of spel een random BSOD.
Ik heb heel google al afgezocht naar alles wat in me op kon komen. Ook heb ik alvast een RMA aangevraagd voor mijn 9800GX2.
Even een duidelijke omschrijving van het probleem:
De kaart heeft enkele dagen goed gedraaid, totdat ik naar ForceWare 174.74 overstapte (.73 voorheen gebruikt). Sindsdien heb ik alleen maar BSOD's en driver crashes.
Ik krijg deze BSOD's binnen de eerste 10-60sec van een spel of 3d applicatie (level editors, 3dmax etc).
Nu heb ik natuurlijk al op google lopen zoeken, of meer mensen dit hebben, alleen kan ik niets vinden wat ook maar in de buurt komt.
Het systeem:
Gigabyte P35 DS3R
Intel Q6600 @ stock
4x1GB G.skill HZ @ stock (CAS-4)
EVGA 9800GX2 @ stock
2x500GB Seagate hdd's
Corsair HX620W
Zaken die ik al heb nagelopen:
1. Systeem benchen, en de temps/volt in de gaten houden (everest). Dit is allemaal goed.
2. De kaart benchen met Ntune. Dit ging niet goed.
3. Drivers er volledig afgooien en oude proberen. Dit hielp niet. (zowel audio, chipset, vga drivers)
4. BIOS nalopen voor eventuele foute voltage's/timings op memory
5. Geheugen vervangen door 2x1GB geheugen (dit is nieuw).
6. PSU volt lijnen nagekeken. Dit was ook allemaal in orde.
7. Memtest, windows memory test, Everest e.d. gedraaid. Dit was allemaal goed.
8. Nvidia driver bestanden er volledig afgooien. Dit helpt ook niet.
9. GPU en memory downclocken. Ook geen effect.
Kortom, ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik maar kon bedenken. Dus lijkt het me dat mijn 9800GX2 gewoon plotseling kapot is gegaan?
Het feit dat de stabiliteits-test van Ntune faalt na 3-4 minuten lijkt er erg op dat de kaart gewoon niet in orde is.
Dus nu is mijn vraag, weet iemand wat ik nogmeer kan proberen? Of kan ik beter de kaart gewoon RMA sturen en maar hopen dat het dan is opgelost?
Alvast bedankt.