• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-04 19:50

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben sinds 2 weken in bezit van een EVGA 9800GX2. Deze heb ik besteld omdat mijn 8800 Ultra het loodje had gelegd. Nu zit deze al 2 weken in mijn systeem, alleen krijg ik bij elke 3d Applicatie of spel een random BSOD.

Ik heb heel google al afgezocht naar alles wat in me op kon komen. Ook heb ik alvast een RMA aangevraagd voor mijn 9800GX2.

Even een duidelijke omschrijving van het probleem:

De kaart heeft enkele dagen goed gedraaid, totdat ik naar ForceWare 174.74 overstapte (.73 voorheen gebruikt). Sindsdien heb ik alleen maar BSOD's en driver crashes.

Ik krijg deze BSOD's binnen de eerste 10-60sec van een spel of 3d applicatie (level editors, 3dmax etc).

Nu heb ik natuurlijk al op google lopen zoeken, of meer mensen dit hebben, alleen kan ik niets vinden wat ook maar in de buurt komt.

Het systeem:

Gigabyte P35 DS3R
Intel Q6600 @ stock
4x1GB G.skill HZ @ stock (CAS-4)
EVGA 9800GX2 @ stock
2x500GB Seagate hdd's
Corsair HX620W

Zaken die ik al heb nagelopen:

1. Systeem benchen, en de temps/volt in de gaten houden (everest). Dit is allemaal goed.
2. De kaart benchen met Ntune. Dit ging niet goed.
3. Drivers er volledig afgooien en oude proberen. Dit hielp niet. (zowel audio, chipset, vga drivers)
4. BIOS nalopen voor eventuele foute voltage's/timings op memory
5. Geheugen vervangen door 2x1GB geheugen (dit is nieuw).
6. PSU volt lijnen nagekeken. Dit was ook allemaal in orde.
7. Memtest, windows memory test, Everest e.d. gedraaid. Dit was allemaal goed.
8. Nvidia driver bestanden er volledig afgooien. Dit helpt ook niet.
9. GPU en memory downclocken. Ook geen effect.

Kortom, ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik maar kon bedenken. Dus lijkt het me dat mijn 9800GX2 gewoon plotseling kapot is gegaan?

Het feit dat de stabiliteits-test van Ntune faalt na 3-4 minuten lijkt er erg op dat de kaart gewoon niet in orde is.

Dus nu is mijn vraag, weet iemand wat ik nogmeer kan proberen? Of kan ik beter de kaart gewoon RMA sturen en maar hopen dat het dan is opgelost?

Alvast bedankt.

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2025

ToeingTheLine

Mask of sanity

Dus nu is mijn vraag, weet iemand wat ik nogmeer kan proberen?
Probeer hem in een ander systeem te testen (van een maat, ouders, broer zus, etc).

Life is what you others make it.

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Het probleem is, dat alle vrienden die er verstand van hebben, geen voeding hebben die meer dan 550 watt is en geen 8-pins pci-e kabel hebben. Dus dat word nogal lastig met deze kaart. :)

*edit: en ze beschikken ook niet over een pci-e 1.1 slot. |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Knaak op 06-04-2008 20:19 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Laat ik maar eens vragen: Wélke BSOD's? De stopcodes/nummers zouden mischien wel handig zijn ;) En een bestandsnaam indien er naar een verwezen wordt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

De kaart heeft enkele dagen goed gedraaid, totdat ik naar ForceWare 174.74 overstapte (.73 voorheen gebruikt). Sindsdien heb ik alleen maar BSOD's en driver crashes.
Hoezo RMA aanvragen terwijl je zelf al duidelijk maakt dat het een driverprobleem is? Waarom niet gewoon bij .73 blijven?

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:04
Windows opnieuw geïnstalleerd? In je verhaal lijkt het probleem ontstaan na de nieuwe nVidia drivers, dus softwarematig. Wellicht blijven er rotte driverfiles ergens in Windows hangen waardoor een verse install uitkomst kan bieden?

• SubaruRene
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-04 19:28
Welke windows

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Dat is juist het probleem, het is elke keer een andere .sys file.

Ik draai trouwens Vista x64 Ultimate, en een format zal niet gaan. Aangezien ik even geen tijdelijke backup kan maken. :'(

En rollback naar 73. of herstelpunt maakte niets meer uit. Ik ben naar .74 over gestapt omdat deze erg goede performace leverd. Met als nadeel dat ik nu niets meer kan :P

Ok, even alle Minidumps afgegaan:

Probably caused by : ntoskrnl.exe ( nt+4dc90 )
Probably caused by : ntoskrnl.exe ( nt+50542 )
Probably caused by : ntoskrnl.exe ( nt+e9b93 )
Probably caused by : ntoskrnl.exe ( nt+269454 )

Dat staat er telkens, terwijl op mijn scherm een andere melding stond iig. 8)7

[ Voor 74% gewijzigd door Knaak op 06-04-2008 20:54 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En de stopcode zelf? Ook telkens andere? Noem er eens een paar....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MOAW schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:32:
Aangezien ik even geen tijdelijke backup kan maken. :'(
Waarom niet? BartPE Live CD maken op een andere PC, en dan alles op een externe schijf zetten :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Raven schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:38:
En de stopcode zelf? Ook telkens andere? Noem er eens een paar....
Ik kan ze niet exact uit de minidumps halen, maar enkele weet ik nog:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

BAD_POOL_HEADER

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

En eentje die op deze leek: (even gegoogle'd)
Stop Code 0x0000008E (0xC0000005, 0xF544B5B6, 0xBAC52AZ0, 0x00000000)

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-05 14:48

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ziet er uit als een driver probleem. Ik vermoed (correct me if i'm wrong) dat die RMA niet nodig zal zijn. Heb je dit probleem nog steeds als je drivercleaner doet? Of teruggaat naar de oude drivers?

Edit: zag dat je teruggaan al geprobeerd hebt. Probeer drivercleaner.

[ Voor 17% gewijzigd door Blaat op 07-04-2008 10:06 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Jim423
  • Laatst online: 18:05
Als dat ook niet werkt raad ik je aan Windows opnieuw te installeren en weer 173.45 te installeren :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Baddo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-04-2025
Maagdelijke installatie lijkt me het beste. is wel ee meest rigoureuze oplossing maar ook de meest zekere denk ik. succes ermee

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Hmm, rollback van drivers icm drivercleaner had ik dus allang geprobeerd, dit was het eerste wat ik deed. :)

Ook manueel verwijderen dmv een methode @ Nzone werkte niet.

Ik zal eens gaan kijken of ik mijn pc kan formateren, ookal gaat dit wel een hele klus worden als je 900gb aan data hebt. :P

Maargoed, iig bedankt voor de hulp allemaal, hopelijk is het gewoon een vage driver fout.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Iemand op xs had ook problemen met zijn 9800gx2
Been a day since I reduced my ddr2 timings and have had no more issues with freezing etc.
Hij had zijn ram timings wat losser gezet,toen was het probleem verholpen.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=182300

|2600k|Asus 290|

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Nouja, ik heb CAS 3-5 geprobeerd, het enige wat ik nog kan proberen is de volt op mijn memory aanpassen, die staat nu op 1,9. Maargoed, vind dit wel erg ingewikkeld worden. :P

• Jim423
  • Laatst online: 18:05
Ding moet gewoon goed werken zoniet >RMA :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Jim423 schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:15:
Ding moet gewoon goed werken zoniet >RMA :)
Hij werkte 2-3 dagen perfect, totdat ik van drivers wisselde en sindsdien krijg ik het niet meer in "perfect werkende staat". Alleen een regen van BSOD's is alles wat ik krijg. :'(

[ Voor 38% gewijzigd door Knaak op 07-04-2008 22:52 ]

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Het begint nu wel heel erg vaag te worden. Ik had voor een BSOD nog 5,9gb over. En nadat ik een BSOD had gekregen (met artifacts) heb ik opeens 71GB!! aan schijfruimte over en zijn alle herstelpunten weg.

Maargoed, ik formateer hem wel, Vista is echt absurt bezig. :|
Pagina: 1