Hulp bij kiezen van internetleverancier gezocht! (be)

Pagina: 1
Acties:

• AiAiAi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-11 00:03
Hey,

Ik zat van midden 2006 bij Mobistar (gebruiken belgacom netwerk) voor mijn internet (adsl) en had daar al van dag 1 problemen mee. Einde 2007(!) ben ik eindelijk erachtergekomen wat het probleem was, ik zat te ver van de centale en had daarom geen stabiel internet. Dus heb ik besloten om wijselijk te veranderen van leverancier en vond deze in Scarlet.

Ik ben inmiddels overgeschakeld met mijn internet alsook met de telefoon. U voelt mij wss al komen ... zelfde probleem, ik zit momenteel op een 1mb profiel en haal (als het even goed gaat) een stabielen downstream van 107mb/s (via isp monitor) om even te verduidelijken; foto's uploaden en een youtube-video bekijken levert de nodige problemen op.

Er werd mij eerst gezegt dat dit voorlopig zou zijn en dat ik waarschijnlijk wel een upgrade zou krijgen, ik belde vrijdag en dit zou nu niet meer mogelijk zijn. Ik heb daarom besloten om mijn contract no mather what zal opzeggen maar de grote vraag is waar moet ik heen?

Het lijkt me dat wnn ik weer voor adsl zal gaan kiezen ik telkens dezelfde problemen mag verwachten dus lijkt de enige optie de kabel (telenet) welke dan weer dankzij de dominantie van telenet verschrikkelijk kostelijk is (voor een deftig abonnement) aangezien ik toch graag een donwload-limiet prefereer van minstens 20-30 GB zou ik bij telenet 61,32 euro/maand moeten neertellen terwijl dit bij een adsl-abonnement zou uitkomen op 36 euro voor 100GB de snelheid ligt wel beduidend lager (4Mbps t.o.v.20Mbps) maar daar heb ik zeker geen probleem mee.

Heeft iemand nog weet van een andere mogelijke oplossing voor mijn probleem want ik wordt stilaan moedeloos van.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Als je bij ADSL te ver van de centrale zit, dan zit je te ver van de centrale. Dus het maakt niet uit welke ISP je neemt, je verbinding zal even goed/slecht blijven.
Dus dan zul je een alternatief voor ADSL moeten vinden.

PSN: djmurcielago

• AiAiAi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-11 00:03
probleem is dat adsl de beste voorwaarden heeft (is meer dan de helft goedkoper dan de kabel.

zou internet via sateliet een waardig alvernatief kunnen zijn?