Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2007] Referentie stijl aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Met Word 2007 kun je referenties beheren. Ik heb uitgezocht hoe je de bronnenlijst kan maken en hoe je ze invoert in de bodytekst. Maar, wanneer ik een bronvermelding ingevoegd heb wil ik die op een specifieke manier weergeven. Ik wil bij één auteur, naam en jaartal weergeven tussen blokhaakjes zien [Auteur 2008] , en bij twee auteurs [Auteur & Auteur 2008] en bij meer dan twee auteurs [Auteur et al. 2008]. Dit moet middels de referentiestijlen, maar ik zie nergens hoe ik ze kan editten om het op de gewenste manier weer te geven.

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Exact hetzelfde probleem. Ik krijg een te eenvoudige verwijzing wanneer ik MLA selecteer. Ik wil in voetnoten zelf kunnen bepalen hoe de verwijzing eruit komt te zien, maar dat lukt me niet.

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Even een kickje... ik meld me ook even als geinteresseerd gebruiker. :)
Ben benieuwd of dit beter kan. Ik gebruik graag APA maar krijg bij veel auteurs een lange opsomming als verwijzing. :( Wat doet het vinkje 'Auteur van organisatie' trouwens? Soms wil dat namelijk helpen.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
Nog een kick, wil de verwijzing aanpassen namelijk titelboek auteur jaartal en welke pagina.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoewel het weer wat verbeterd is, blijft Word (imho) geen 'echte' referentietool. Misschien kan je eens kijken naar een extern tool. Refman is (denk ik) defacto monopolist, maar zie Wikipedia: Comparison of reference management software

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
het vreemde is in word dat hij 1 boek bron goed neer zet en de andere niet (en dat was eerst ook niet bij die ene maar weet niet wat ik gedaan heb om het te veranderen)

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Pagina: 1