Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2007] Gegevens rubriceren voor administratie

Pagina: 1
Acties:

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 09:46
Al enige jaren houd ik mijn financiële administratie bij in Excel. Als student was dat een simpele en goedkope methode om de zaken op orde te houden. Het kostte mij ongeveer 15 minuten per week om mijn administratie bij te werken. Inmiddels zijn er een vrouw en 3 kids bijgekomen en de administratie kost nu 1,5 uur per week. Daar probeer ik verandering in te brengen. Via internetbankieren kan ik een CVS bestand downloaden en importeren in Excel. Nu is mijn doel om de bij- en afboekingen uit deze lijst te rubriceren en zodoende makkelijk onder te brengen bij de posten (in mijn administratie) waar ze bij horen. Ik heb vandaag zitten spelen met [VERT.ZOEKEN] (VLOOKUP) en [ZOEKEN.ALS] maar het lukt me niet om de lijst met bij- en afboekingen te rubriceren.

Lijst met bij- en afboekingen:

omschrijvingdatumbedrag
Albert Heijn25-3-200825,00
Shell26-3-200845,00

Nu is mijn vraag hoe ik dit vervolgens in mijn administratie onder bijvoorbeeld het onderwerp "Boodschappen" kan plaatsen, of "Auto". Ik heb dus al geprobeerd om een extra kolom met rubrieknamen toe te voegen en vervolgens mij vert.zoeken te werken. Helaas vindt hij dan alleen het eerste bedrag en niet alle volgende bedragen (we doen helaas vaker boodschappen in een maand).

Iemand tips?

[ Voor 15% gewijzigd door The_Bash op 06-04-2008 16:42 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien kan je wat met een draaitabel. Of waarschijnlijker: VBA.

Of misschien makkelijker/sneller: iets als www.orov.nl
(we doen helaas vaker boodschappen in een maand)
offtopic:
Ik denk dat je het woord 'helaas' snel zou laten vallen als je ooit niet meer dan een keer per maand boodschappen kon doen :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:39
Kun je het niet gewoon met een autofilter doen. Dan kun je je kolom rubrieknaam gewoon filteren op bijv. 'Auto' en eventueel de kolom 'Datum' nog op een range data (met between).

Maar zoals F_J_K ook al aangeeft, zal orov waarschijnlijk makkelijker zijn.

Edit:
Het nadeel van een draaitabel is volgens mij dat je doelbereik van je draaitabel (je brongegevens), niet aan makkelijk aan kunt passen. Als je dus een aankoopregel toevoegt, dan wordt deze niet automatisch in je draaitabel opgenomen.

[ Voor 33% gewijzigd door --Niels-- op 06-04-2008 17:00 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uQcK8WT5bHwy5vLndXlrinME/full.png

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

SOM.ALS is je vriend.

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:39
Dit is een hele nette en vooral overzichtelijke oplossing!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 09:46
F_J_K schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:50:
Misschien kan je wat met een draaitabel. Of waarschijnlijker: VBA.

Of misschien makkelijker/sneller: iets als www.orov.nl
Bedankt voor de tip. Ik vind echter het rubriceren van gegevens in dat programma niet erg makkelijk. Denk dat ik het toch maar bij Excel hou.

Met draaitabellen kom ik wel een eindje, maar het probleem is dat ik gebruik maak van hoofdrubrieken en subrubrieken. Vandaar mijn vraag om het middels een formule te doen.

Door gebruik te maken vam SOM.ALS (Met dank aan Grizzly voor de voorbeeldformule) kom ik al een stukje verder. Bedankt voor de tips zover.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Pagina: 1