Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik mijn acer al19ws met vga aansluiting wil aansluiten op mijn nieuwe gigabyte GA-MA78GM-S2H hd3200 wil dit alleen op de vga aansluiting van het moederbord en niet op de dvi aansluiting?

maakt dit veel uit qua kwaliteit oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 16:57

Dima_2005

T.net-verslaafde

Nee, DVI is gewoon digitaal, VGA is analoog, ik heb ze allebei al getest, ik zie geen verschil, maar natuurlijk als je met superverfijnde kleuren werkt (niet bij jouw scherm dus) dan zou je kunnen overwegen om iets anders te proberen

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13
Als je AL19WS alleen een vga-aansluiting heeft zul je deze ook moeten aansluiten op een analoge aansluiting. Wat jij denk ik probeert is je monitor met een DVI-VGA verloopje aan te sluiten op je mainboard. Echter werkt dit alleen bij DVI aanlsuitingen die naast het digitale signaal tevens een analoog signaal voeren (DVI-I). Je mainboard heeft waarschijnlijk alleen een volledig digitale DVI (DVI-D) aanlsuiting, hier kun je dus geen analoge monitor aanhangen zonder het signaal echt om te zetten (en dat doet zo'n verloopje niet). Overigens had die manier van aansluiten natuurlijk geen beter beeld opgeleverd dan via de normale vga-aansluiting op je mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 17:06
Ik heb hetzelfde moederbord en heb deze aangesloten op mijn 37" samsung tv via DVI...kheb hem ook op vga aansluiting gehad, maar dat is veel minder scherp dan de DVI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Michel242186 schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:22:
Ik heb hetzelfde moederbord en heb deze aangesloten op mijn 37" samsung tv via DVI...kheb hem ook op vga aansluiting gehad, maar dat is veel minder scherp dan de DVI aansluiting.
dat kan ook aan jouw specifieke hardware liggen. Brakke kabels (ICM een gigantische TV)...

enfin, gewoon aansluiten en niet moeilijk doen. Tenzij je professioneel of zeer perfectionistisch bent teminste.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teissie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:23
Bij een 37" scherm kan je misschien wel het verschil tussen vga en dvi zien, maar op een gewoon 19" schermpje merk je daar veel minder/niks van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40
Van de productpagina van Gigabyte: (Note 3) The DVI-D port does not support D-Sub connection by adapter.

Gaat niet lukken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvi is een dvi-d versie alleen digitaal
Pagina: 1