[XP] server service verwijderd, hoe terugzetten?*

Pagina: 1
Acties:

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
beste tweakers,

een daarnet wou ik op een pc een bestand delen in een werkgroep en ineens krijg ik een foutmelding: "map" kan niet worden gedeelt omdat de server service niet gestart is.

nu dacht ik: run services.msc en die service terug aanzetten, wat blijkt nu de service staat er nergens meer tussen :( hoe krijg ik dat er weer tussen zonder een hele format te hoeven doen ?

hoe is het gekomen dat die server service er niet meer tussenstaat: iemand wou me eens helpen met een spel door een programma door te sturen, hij zij dat het volkomen veilig was een programma genaamd server.exe ik probeerde het te openen maar het gaf steeds runtimen errors (al een geluk :) )
want hij probeerde het dan eens op zijn eigen pc uit bleek dat het een virusje was dat hij zelf geschreven had. maar omdat ik runtime errors kreeg heeft het virus niks kunnen doen en werkte alles zoals gewoon.
hij zei tegen mij wat ik moest doen om zeker te zijn dat het virus weg was en hij liet me via cmd server service (lanmanserver) verwijderen, omdat ik deze service ook op een andere pc in m'n netwerk had gespot heb ik het daar ook gedaan en sindsdien werkt m'n netwerk niet goed meer :(

dus simpele vraag hoe krijg ik de service "server " weer op m'n pc zonder te moeten formatteren

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:44
Ik zou degene vragen wat het "virus" precies zou moeten doen (en 'm daarna neermeppen). Ik heb nl het idee dat het virus toch wel wat gedaan heeft, wat de lolbroek zou moeten weten.

Een ander ding: je kan die bak niet meer lekker vertrouwen. Ik zou 'm persoonlijk formatteren.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is dit dubbel met problemen met werkgroepen? Anyway, wat een warrig verhaal. Stoppen met allerlei onzin, PC/Windows opnieuw installeren en goed instellen en dan geen vreemde programma's meer draaien zonder goede virusscanner en een Ghostbackup.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:52:
Is dit dubbel met problemen met werkgroepen? Anyway, wat een warrig verhaal. Stoppen met allerlei onzin, PC/Windows opnieuw installeren en goed instellen en dan geen vreemde programma's meer draaien zonder goede virusscanner en een Ghostbackup.
ik gebruik avast als virusscanner, die pc's bij het werkgroep probleem zijn andere pc vers geïnstalleerd dus die zijn het robleem nie.

die gast dat mij dat virus heeft aangesmeerd heeft het zelf geschreven, het virus vervangt de service server door een ander programma waardoor hij connectie met je pc kan maken, het virus is dus ook niet besmettelijk tis eerder een soort van rootkit.

ik heb gehoord dat ik service pack 2 opnieuw zou moeten installeren

edit: weet er soms iemand welke bestanden de server service omvat dan kan ik die service gewoon overzetten van een goeie pc naar een pc zonder.

[ Voor 8% gewijzigd door pm1 op 06-04-2008 17:08 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pm1 schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:35:
hoe is het gekomen dat die server service er niet meer tussenstaat: iemand wou me eens helpen met een spel door een programma door te sturen, hij zij dat het volkomen veilig was een programma genaamd server.exe ik probeerde het te openen maar het gaf steeds runtimen errors (al een geluk :) )
want hij probeerde het dan eens op zijn eigen pc uit bleek dat het een virusje was dat hij zelf geschreven had. maar omdat ik runtime errors kreeg heeft het virus niks kunnen doen en werkte alles zoals gewoon.
Dat was zijn uitleg?
En dat geloof je ook nog na dat geintje?
hij zei tegen mij wat ik moest doen om zeker te zijn dat het virus weg was en hij liet me via cmd server service (lanmanserver) verwijderen, omdat ik deze service ook op een andere pc in m'n netwerk had gespot heb ik het daar ook gedaan en sindsdien werkt m'n netwerk niet goed meer :(
Laat dat nou net de standaard service zijn die je nodig hebt om bestandsdeling op een netwerk te kunnen gebruiken? :)
dus simpele vraag hoe krijg ik de service "server " weer op m'n pc zonder te moeten formatteren
Betrouwbare backup terugzetten :)
Als je die niet hebt, dan lijkt het me sowieso beter om een volledige schone installatie uit te voeren, want dat is de enige manier om er redelijk zeker van te zijn dat er geen andere 'onschuldige programmatjes' van vage vrienden op je PC's zijn achter gebleven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
ok maar het is zo een pc "packard bell stuff" met een "recovery" dvd :( en ik haat zulke dingen en in principe kan ik niet zonder want anders heb ik alle software die packard bell standaart meelevert niet :(

edit: ik heb al veel pc's in elkaar gestoken en geformatteerd maarjah ik heb het zo niet voor die dingen van packard beel, ik heb bovendien het moederbord een proberen opzoeken op de site van de fabrikant.

volgens de fabrikant bestaat dat moederbord niet eens :( dus is het nogal riskant om met een gewone XP cd te installeren , als de drivers niet werken zit je met problemen :(

[ Voor 48% gewijzigd door pm1 op 06-04-2008 17:13 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pm1 schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:10:
volgens de fabrikant bestaat dat moederbord niet eens :( dus is het nogal riskant om met een gewone XP cd te installeren , als de drivers niet werken zit je met problemen :(
Die drivers haal je bij PB weg.
En OEMs als PB gebruiken vaak custom versies van bestaande moederborden, of een afgeleid ontwerp wat je inderdaad niet via de standaard fabrikant zal terugvinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor de zekerheid kan je natuurlijk altijd een volledig image maken van je huidige machine, en een backup maken van de al geinstalleerde drivers. Dat laatste is geen garantie dat het gaat werken, maar kwaad kan het niet direct.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
anyway format zal het worden, en deze keer zal ik voor een deftige backup zorgen van al m'n pc hier thuis :+

ik zal proberen eerst met de recoverydvd en als dat niet werkt zet ik er gewoon XP op ik denk dat ik de drivers wel zal vinden op de site van packard bell zelf.

het is gewoon irritant nu is m'n project om m'n netwerk te vernieuwen weer achteruit met een paar maand :(

bedankt voor de vele reacties :) spijtig dat het nu met een format moet maarjah je hebt gelijk beter zeker zijn dat alle vuile beestjes weg zijn.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pm1 schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:32:
het is gewoon irritant nu is m'n project om m'n netwerk te vernieuwen weer achteruit met een paar maand :(
bedankt voor de vele reacties :) spijtig dat het nu met een format moet maarjah je hebt gelijk beter zeker zijn dat alle vuile beestjes weg zijn.
Tja, het is vervelend, maar je zult toch echt zelf wat doordachter moeten zijn en niet zomaar onbetrouwbare exe's runnen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 12:34
%SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe

ofwel system restore?

Ik moet het toch even zeggen:
Maar even dat verhaal van je is wel om te lachen? Maar niet heus
Wat mankeert je om zoiets uit te voeren en dan nog zaken te verwijderen ook?
Zou je niet eerst kennis moeten opdoen en weten waar je mee bezig bent?

[ Voor 82% gewijzigd door wvkreg op 06-04-2008 17:57 ]

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
Ik wist waar ik mee bezig was ik had het hem 20 keer gevraagd is dat het juiste bestand omdat het me zo verdacht leek tjah in ieder geval ik ben nu al bezig met ander zaken, daarnet wou ik proberen om door je netwerkkaart via apparatenbeheer te verwijderen en dan terug te installeren de server service terug te krijgen.
Dit werkte uiteraard niet en wat nog erger was ineens begon windows tegen alle stuurprogramma's te zeggen dat het de zogenaamde "labeltest" niet had. Het waren de eigen drivers van windows zelf :( .

In ieder geval er draait nu al een andere pc en de data ben ik aan het overzetten :)

Die packard bell zal ik wel eens formatteren als ik tijd heb :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Zo af en toe een hoofdletter gebruiken aan het begin van een zin maakt je tekst een stuk leesbaarder.
Zou je daar ook wat aandacht aan willen schenken? ;)

Dan zitten we hier niet tegen één woordenmassa aan te kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 06-04-2008 22:55 ]

Verwijderd

Controleer of "Bestands- en Printerdeling voor Microsoft netwerken" is geinstalleerd. Als deze niet is geinstalleerd is de "server" service niet beschikbaar.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
topic mag gesloten worden, de restore utility van packard bell bracht uitkomst.
het programma van packard bell heeft een image vanuit een verborgen partitie teruggezet en hij draait nu weer als een zonnetje. ik moest dit wel doen van ik begon random bluescreens te krijgen met driver errors.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

En nu een cursus IT volgen he ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
TommyGun schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:48:
En nu een cursus IT volgen he ;)
nee :p computers blijft m'n hobby :9 ik blijf bij mechanica.
nu ben ik ondertussen alles een beetje slimmer gaan aanpakken voor ik alles in het wildeweg ga testen in voor mij een unsafe environement. eest m'n virtueel pctje opstarten en daar in testen ;)
iuk heb nog enorm veel bij te leren maar zoals men zegt al doende leert men :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
AAN DE ADMINS VAN GoT dit topic mag gelsoten worden.

bedankt iedereen voor jullie hulp. al bij al is de format echt het beste gebleken :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

pm1 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:52:
AAN DE ADMINS VAN GoT dit topic mag gelsoten worden.

bedankt iedereen voor jullie hulp. al bij al is de format echt het beste gebleken :)
Topics worden niet op afroep gesloten, aangezien dit voor anderen in de toekomst nog van toepassing kan zijn. Wellicht ook mensen die 'besmet' zijn met zooi die 'vrienden' hen toesturen.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:56:
[...]

Topics worden niet op afroep gesloten, aangezien dit voor anderen in de toekomst nog van toepassing kan zijn. Wellicht ook mensen die 'besmet' zijn met zooi die 'vrienden' hen toesturen.
:+ mja das waar :P

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Pagina: 1