Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik heb hier het volgende probleem.

ik heb een mooie intel Core 2 duo PC, en nu wou ik graag daar op aansluiten de Sony DCR-HC47E.
totzover niets aan de hand, naar de lokale computer boer, PCI firewire kaart gekocht, in gebouwd en in pluggen die camera ( na dat ik de sony software op de PC heb gezet uiteraard;))

tot mijn grote verbazing.... pakt de PC de camera NIET aan...
diverse instellingen na gekeken, maar niets helpt.

de camera is van een kennis van mij, en die sluit de camera zonder problemen aan op zijn laptop.
nu heb ik wel een 3th party firewire kabel, van grote firewire naar kleine firewire, en de kabel die mijn kennis gebruikt voor verbinding tussen dock en laptop is van kleine firewire naar kleine firewire plug.

nu denk ik aan 2 dingen...

- Kabel is verkeerd, moet toch een of andere i-link kabel komen van Sony
- Software probleempje met de software van camera, of van me Windows XP.

of hebben jullie andere tips en truc's om de camera op gang te helpen...

Verwijderd

Kabel is zeer waarschijnlijk goed. Het zou mooi zijn om dit uit te sluiten, maar ik denk eerder dat het een software probleem is.

Zet je de camera in de weergave stand op het moment dat je hem aan de computer hangt? De eerste stap is het realiseren van een ballonnetje in je systray. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem gewoon in de stand staan dat hij gaat filmen.

ik zie geen ballonnetje in de sys tray staan met de melding dat hij de camrea gevonden heeft, er gebeurt gewoon helemaal niets... 0.o

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01 17:45
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:20:
ik heb hem gewoon in de stand staan dat hij gaat filmen.
En dat moet je dus niet doen.
Hij moet op de afspeelstand staan.

Verwijderd

Topicstarter
oei.... ff keer uit testen.... dat is met die mode knop 2x of 3x naar onderen drukken toch ?

en anders.... eeuhm....ben ik gewoon een freaking n00b op gebied van video apparatuur,.

Verwijderd

Staat er links onderin je schermpje niet een play knop oid. Gewoon daarop drukken. Volgens mij kun je met die vreemde mode knop alleen nog maar schakelen tussen foto en video functie. Wellicht zit er aan de binnenkant ook nog een dedicated play knop.

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik al gedaan, maar ook dat biedt geen soelaas,

ik heb de kaart ook al overgepot in een andere PC, maar daar geen effect als ik de camera op de firewire bus inplug.

nu vraag ik me toch ernstig af, wat is er fout aan de hele zwik ?

Verwijderd

Topicstarter
nog ff een news flash van mijn kant, ff getest met mijn laptopje maar ook niets... :?

Verwijderd

De kans dat zowel de laptop het niet doet alsmede twee normale computers het niet doen, terwijl het bij je vriend gewoon wel werkt lijkt me nihil. Mijn advies is ga eens bij hem langs en kijk precies wat hij doet. Het lijkt me eerder een geval van user error dan van een hardware probleem.

Verwijderd

Topicstarter
okee..... hij heeft het op zijn notebook geinstalleerd, en gewoon op de zelfde weg wat ik ook doe.

of zijn kleine van 8 maand heeft met die camcorder lopen klieren... :P

maar goed .... het werkt gewoon weg niet...
vraag me nu toch ernstig af.... why he doesnt work :P

Verwijderd

Het blijft een camera, dus geen "he", maar een "it" ;)

Maar goed even constructief. Bij de HDD modellen van Sony moet je op het scherm de verbinding nog bevestigen voordat ie daadwerkelijk connect met de pc. Probeer dit ook eens met deze camera. Dus op het schermpje van de camera kiezen voor connect via USB oid (mits die optie te voorschijn komt).

Daarnaast volg de stappen in de gebruiksaanwijzing voor het aansluiten van het apparaat op de computer (en lees dit echt heel goed door!!!).

De volgende stap wordt terug gaan naar de pc-boer en kijken of die een draaiende kast heeft staan waar je even de firewire kabel in kunt prikken om te kijken of die de camera wel herkent. Op deze manier weet je in ieder geval of de kabel goed is. Zo niet, dan hebben zij wel een reserve kabel liggen. Lukt het daarmee ook niet op hun pc, dan denk ik aan een verrotte firewire poort op de camera. Succes!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:57
Onder welk OS draai je? Aangezien ik ook een FW poort heb steken, en een DV cam heb en deze absoluut niet via FW te linken is. (Ik gebruik Vista) Ik heb al veel forums gelezen waar overal vermeld staat dat Vista eigenlijk niet zo goed met FW kan werken. Onder XP maakt hij wel gewoon een verbinding. Ook heb ik op die camera een USB uitgang en daarbij detecteert de camera dat hij verbonden is met de PC, maar op de PC zelf kan ik heb alleen maar vinden met "Powerdirector" niet met Adobe Premiere of iets anders. Volgens mij is Vista het probleem...

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik wel weet wat er aan het handje is....

de DV uitgang van dat dock is dead...
en die USB is nog goed...

nou weer voor niets een firewirekaart+kabeltje gehaald....

Verwijderd

Wat ben je van plan met die USB dan?

Verwijderd

Topicstarter
nu kan ik wel de DV beelden over halen van de tape naar de PC omze dan te monteren, gaat neit bepaald snel, echter het is wel functioneel.

ik ben er achter gekomen dat de de DVD kabel EN de DV port op de dock een beetje brak zijn..
echter toen iemand hier sprak over een brakke poort ging mij een lichtje branden dat ik deze vergeten ben te checken.
( ja ik ben een n00b :? )
Pagina: 1